De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Prijskaartje in net te hoog ja ;)

Wel mooi dat ze hier mee bezig zijn, en nu hopen dat het over een paar jaar goedkoper is geworden en dan hopelijk een stuk minder kabels in mijn huis.

2. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xboxworld leden,

24 November ben ik jarig. Ik ga dan een nieuwe TV voor in mijn kamer vragen. Er zijn zoveel dingen waarover ik vragen heb, daarom heb ik een eigen topic geopent. Als het niet mag zou ik graag willen dat het topic verplaatst wordt.

Back to the point. 24 November ben ik dus jarig en op die dag krijg ik mijn nieuwe TV. Ik beslis zelf welke het gaat worden. Het budget ligt rond de €1000. Nu heb ik al een beetje rond zitten kijken op het forum en ik zag dat een plasma TV sterk aangeraden wordt. Is een plasma echt beter dan een LCD? Ik wil iig een Full HD hebben, en daarbij zijn de plasma's iets duurder. Welke TV zouden jullie mij aanraden?

Op die TV ga ik veel gamen. Ik heb nu een 360. Zijn er bepaalde soort kabels die het beeld mooier maken? Want ik wil natuurlijk het beste uit de TV halen. Verder moet de TV ook opgehangen worden. Weten jullie een goede site voor wandsteunen of plafondsteunen?

Op de Xbox zou ik natuurlijk ook graag Live zien. Nu weet ik totaal niet hoe ik dat zou moeten regelen. De TV komt op een plek die ongeveer 6 meter van de modemaansluiting zit. Graag zou ik hier advies over krijgen.

Nu heb ik in mijn kamer ook een computer staan. Ik weet niet of het loont om deze in verbinding met de TV en de Xbox te zetten. Als dit handig is, weet iemand dan misschien hoe het moet?

Dit zijn natuurlijk heel veel vragen allemaal. Ik heb er zelf weinig verstand van, dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zou het heel erg waarderen.

Groet, Willem

3. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    @ Dukejay nice!

4. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Willem,
    Wat je zegt klopt meteen: het zijn behoorlijk wat vragen :p maar laat ik eens proberen mezelf er doorheen te worstelen. Als eerste: wat is beter, plasma of LCD. Ik heb zelf een LCD en ben er zeer tevreden over. Het is vooral waar je van houdt. Een plasma vind ikzelf een wat wolliger beeld geven (wel erg warm). Als je nog veel naar SD materiaal kijkt is een Plasma wel aan te raden. Bij een plasma zie je minder bijverschijnselen van het vergroten van het beeld. Ik heb zelf in een electro winkel gewerkt dus ik had alle tijd om eens rustig te vergelijken. Ik heb vervolgens 2 dezelfde blu-ray spelers aangesloten aan een LCD en Plasma tv (allebei via HDMI). Vervolgens vond ik de LCD toch rustiger kijken, en bovendien ietsje scherper. (het waren de Sony 40V3000 (Full HD) en de Panasonic 42px80 (HD Ready), de sony was toen 1599, de panasonic dacht ik iets van 1299, maar op de sony zat een actie van 200 euro retour en op de sony kreeg ik meer personeelskorting, dus uiteindelijk kwamen ze op hetzelfde bedrag).
    Als LCD tv zou ik direct een sony aanbevelen. De opvolger van de mijne bijvoorbeeld: de 40V4000 of het goedkopere model, doch ook Full HD, de 40S4000. Als Plasma zou ik eens gaan kijken naar de Panasonic 42PZ8 (ook Full HD).
    Even opletten wat betreft de kabels. Mijn Sony kan 1080P ontvangen over de component aansluiting. Niet elke tv kan dat, even in de gebruikershandleiding op internet zoeken bij de tv waar je je oog op laat vallen. Panasonic zou ik bijvoorbeeld niet weten. Volgens mij kan elke Full HD Samsung ook 1080P ontvangen middels component. Een andere manier om 1080P te bekijken via je Xbox is middels een HDMI aansluiting. Elke Full HD heden ten dage op de markt kan 1080P ontvangen over HDMI. Alleen heeft niet iedere Xbox 360 zo'n aansluiting. Kortgezegd kun je dus een component kabel gebruiken (standaard bij de 360 Premium, Pro en Elite) of een HDMI kabel (kabel zit standaard bij de Elite, zowel de Pro als een Elite hebben zo'n aansluiting).
    Over het ophangen: een Plasma is behoorlijk zwaar. Probeer deze dus niet aan een gipsmuurtje te hangen. Een LCD is een stuk lichter.
    Over het internet zou ik meer info moeten hebben: heb je bijvoorbeeld een draadloze router of iets dergelijks. Bij de Xbox 360 zit overigens standaard al een netwerkkabel (misschien alleen niet bij de Arcade versie).
    Hoop dat ik je iets wijzer heb gemaakt. Lees anders ook even de startpost. Staat erg veel info in die je behoorlijk al helpen.

5. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste, heel erg bedankt voor het reageren. Hier heb ik echt wat aan.

Ik had de beginpost gelezen, maar begreep het niet echt. Ik weet eigenlijk helemaal niks van TV's. Wat is HDMI eigenlijk?

Iig vond ik de Panasonic plasma er erg mooi uitzien. Over de netwerkkabel: Ik heb gewoon een draadje wat ik in de muur stop en de andere in de computer. Volgens mij is dat kabel.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    HDMI is de opvolger van de huidige scart-stekker.

Bij HDMI heb je nu zowel digitaal beeld en digitaal geluid.

Je moet niet de pc gebruiken om daar een xbox360 op aan te sluiten.
    De beste oplossing is een router.

Van het modem gaat er een netwerkkabel (utp) naar de router , vanaf de router gaan de 2 utp-kabel's naar de pc en Xbox360.
    De router zorgt er voor dat de internetverbinding netjes tussen de pc en Xbox360 verdeelt wordt.

Als de Xbox360 een HDMI-aansluiting heeft , dan kan je het beste deze gebruiken.
    Anders is de component-kabel de beste keus.

Hoe herken ik de HDMI-aansluiting !!

Bovenste aansluiting = AV.
    Onderste aansluiting = HDMI.

7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook een optie voor jou? Hij krijgt betere reviews als degene die jij wilt kopen, heeft betere specs (zegt niks over de beeldkwaliteit ik weet het, maar toch) is ongeveer gelijk in prijs en is een recenter model.:)

8. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Kan het dat ik geen HDMI heb? Ik dat onderste ding namelijk niet. Ik heb de AV en daar onder zit niks?!

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat kan goed kunnen ja, dan heb je gewoon de Premium xbox 360.

10. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    En is het dan onmogelijk om HMDI erop te krijgen? En scheelt dit veel in beeldkwaliteit?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn converter's tekoop die het component-ingang omzetten naar HDMI.
    Deze dingen kosten vanaf € 80

Je kan het beste gebruik maken van de xbox360 component-kabel.
    Deze is te herkenen aan de 6 stekkers (Rood/Groen/Blauw) en (Rood/Wit/Geel).

12. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    En is die €80 het verschil waard?

En wat bedoel je met die 6 kabels. Ik heb er nu 3 inzitten rood, wit, geel. Die andere ken ik niet, worden die erbij geleverd?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De component-kabels (6 kabels) zit standaard bij de Xbox360 premium.
    Deze kabel kost € 29,95

Ik game nu zelf ook via de Component-kabel :thumbs:

14. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Willem-P: Wanneer je op je Xbox 360 geen HDMI aansluiting hebt zitten is dat in principe geen probleem. Je zult (als je op 1080P wilt gamen) je keus van je tv wel een beetje moeten aanpassen. Zoals ik al zei kan niet elke tv 1080P ontvangen over de component aansluiting. De Panasonic 42PZ8 waar ik het al over had kan alleen 1080i ontvangen over component (voor het verschil tussen 1080i en 1080P verwijs ik je even door naar de openingspost). Dit heb ik alvast even voor je nagekeken in de handleiding. Ik heb ook even gekeken naar de goedkoopste full hd sony op 40 inch van de nieuwste serie (de 4000 serie, de KDL40-U4000) en deze kan wel 1080P aan over component. Zover ik weet kan elke Samsung Full HD LCD dit ook. Mocht je nog andere tv's op het oog hebben is dit dus even iets om op te letten.

Edit: De component aansluiting bestaat uit 3 aansluitingen voor beeld en 2 voor geluid: als het goed is hangt er een bosje met 3 stekkertjes aan jouw beeldaansluiting, de kleuren van deze 3 aansluitingen zijn rood, groen en blauw. Vervolgens heb je de witte en rode (die 2 die je afgezien van de gele nu ook gebruikt) nodig voor het geluid.

Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  15. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, dus jullie adviseren om die component kabel te kopen. En ook om een TV met 1080p te kopen.

Btw, ik heb gewoon 3 kabeltjes in mn TV and thats it.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De AV-kabel met 3 kabeltjes is standaard mijn de Xbox360 Arcade.

Voor HD-gamen heb je minimaal deze kabel nodig.

17. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, top! Deze ga ik dus halen!

En heb je nog meer nodig om HD te kunnen gamen? TV nu is btw ook al Full HD.

EDIT: Ik zie net dat ik die onderste 3 wel heb, kan je de bovenste los kopen ofzo?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De gele stekker heb je voor HD-gamen niet nodig.
    Het beeld gaat door de bovenste 3 kabels en het geluid door de onderste Rood en Wit.

De Component-kabel kost € 29,95

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik die rood/wit ook aangesloten had.
    Volgens mij zonder die krijg je ook gewoon geluid door je tv.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    @Melbuuln
    Is het voor een Full HD niet beter om een VGA kabel te nemen ipv Component die levert toch meer scherpte? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina