geformateerde schijf

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Phoubus, 7 sep 2008.

1. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW'ers ik heb vandaag mijn PC geformateerd. Voordat ik dit deed heb ik alle belangrijke bestanden op mijn externe harde schijf gezet. Na het formateren kwam ik er achter dat ik mijn externe harde schijf niet uit mijn pc had gehaald. Resultaat, al mijn data is ook van mijn externe harde schijf geformateerd...
    en dat is natuurlijk, op zijn netst, vervelend!

Kan iemand mij vertellen of er nog enige mogelijkheid bestaat mijn data terug te halen van mijn externe harde schijf?

Alvast bedankt,
    Phoubus

2. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat niet mogenlijk.

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je het met een "hard" format is geformatteerd dan heb je 0% kans dat er nog iets op die schijf staat. En dat doe je altijd als je buiten windows formatteert. Ik ben bang dat er niks te doen is om je bestanden terug te halen. :eek:

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    [mierenneukmodus]0% niet hoor, alleen te weinig kans om het als gewone consument te kunnen recoveren :+[/mierenneukmodus]

5. Gold_Leader

Gold_Leader Ahum

Leuk Bevonden:
    0
    Datzelfde probleem heb ik ook weleens gehad.
    Gelukkig kon ik de data toen nog terug halen met het programma Acronis Disk Director.
    Het is wel heel belangrijk dat je nu niks op die externe harde schijf zet aangezien je dat de data overschrijft.
    Het is namelijk zo dat bij een normale format de data niet wordt gewist maar alleen het partitietabel zo wordt ingesteld zodat de schijf weer leeg lijkt.
    Met het kopieren van bestanden overschrijf je zegmaar de oude data.

BTW er zijn nog meer tooltjes die dit kunnen maar acronis was het eerste wat in mij op kwam.

6. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dan gaan we acronis maar eens proberen:)
    iedereen alvast bedankt voor de reacties!:thumbs:

7. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW'ers ik heb een aantal van die programmaatjes geprobeerd maar ben maar weinig opgeschoten, misschien ivm mijn computerkennis (laag).
    ik ben net naar mycom gegaan en heb gevraagd wat het kost als zij het doen... antwoord 105 euro! nou dat vind ik een beetje teveel van het goede persoonlijk.

heeft iemand nog een andere suggestie wat ik kan doen om mijn data terug te krijgen?

met vriendelijke groeten,
    Phoubus

8. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    GetDataBack heb ik gebruikt, ik had mijn schijf geformateerd en was dus alles kwijt, met behulp van dat programma kon ik al me bestanden weer terug halen ;), succes :)

9. thommy.dz

thommy.dz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ryan23, ik had de hoop al opgegeven totdat ik toevallig dit bericht nog tegenkwam over Getdataback.

Ryan Bedankt! Ik heb al me bestanden weer terug. *)

10. jannesdeman

jannesdeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mooi nieuws :)

Laatst bewerkt: 15 mei 2009

Deel Deze Pagina