Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar ook dan wordt er neem ik aan een plaatje van gemaakt die op je bureaublad ofzo wordt opgeslagen? Dat is juist het probleem. In Windows kun je een printscreen direct in een PS venster plakken om iets te controleren. Dan hoef je niet nog eens het plaatje zelfstandig te openen.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik geloof dat je dit ergens in kon stellen. Maar dat weet ik niet zeker. En anders is er vast wel een Apple Script te vinden die dit instelt.

En dan daarbij, wanneer ik ergens paar screens van wil maken..maak ik snel wat screenshots achterelkaar. Op Windows moet je telkens na iedere printscreen de image plakken in Photoshop o.i.d.
    Dusja, het is maar wat je omslachtig noemt.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Ja wat vindt je omslachtig dat een printscreen meteen klaar voor je ligt op je bureablad? Vindt het omslachteriger als ik op mn windows bak eerst photoshop en alles eerst moet openen om er een plaatje van te maken.

Dat is volgens mij meer werk?

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb het juist nodig in combinatie met PS.
    Als ik een website uitwerk, wil ik wel snel kunnen controleren of alle lijnen en vlakken er goed uitzien en in diverse browsers de marges gelijk zijn.
    Dan is het even printscreen, plakken in PS, controleren, aanpassing in de code, browsers verversen en weer printscreen maken.

Anders moet ik steeds bureaublad naar voren halen, plaatje in PS laten openen, waardoor je weer een venster in PS erbij krijgt etc. etc. Onhandig voor mijn doeleinden dus. Maarja, de meeste dingen die OSX 'handig/gebruiksvriendelijk' moeten maken vind ik het juist niet. Enerzijds omdat ik het niet gewend bent, anderzijds omdat het niet doet wat ik ervan verwacht of de actie steeds anders is of kan zijn.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gewenning! ;)
    Maar als Mac niets voor je is, dan is het niets voor je. Kan toch! :)

Heb ik nog een accesoire gerelateerde vraag; mijn Mighty Mouse scroll functioneert niet meer goed, ook niet na de vele tips&tricks om de scrollbal weer te laten werken.
    Is het mogelijk om een nieuwe te ontvangen van Apple? M'n iMac valt nog in de garantieperiode want ik heb 'm nog geen jaar.

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon proberen :cool: Het is sowieso een beetje pauperig als die muis t nog geen jaar volhoudt :/
    Wij hebben er op de faculteit ook weleens last van, dat die genotsknobbeltjes van een scrolldingen gewoon zo brak werken dat je er niets meer aan hebt.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Las op internet dat er op de Mighty Mouse ook gewoon jaar garantie zit. Ik heb m'n iMac via Apple.nl besteld, maar heb net even de YouMac (APR) in Eindhoven gemailt met de vraag of hun ook in staat zijn om mij een nieuwe muis te geven.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jezus christus.. wat is iTunes een ontiegelijk kut programma. Sorry, maar als 'ie al lijp word van 84GB muziek dan weet ik het niet meer hoor. Dat er een 2 seconden tussen een liedje zit boeit me niet, maar laat me alsjeblieft gewoon kunnen scrollen door de playlist. Heb een externe disk aan m'n Mac hangen (OSX dus.., overigens met USB 2.0) en scrollen door de playlist is er gewoon neit bij. Echt zwaar klote. Iemand een oplossing hiervoor?

9. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hopen dat het vanaf morgen beter is ;)

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    2 sec tussen nummers kon je in iTunes toch uitzetten bij voorkeuren?
    Ik zou dat echt storend vinden. Ben sowieso geen liefhebber van iTunes. Hecht daarvoor te veel waarde aan de play mogelijkheden van Window, zonder alles in een library te hoeven hebben.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Morgen komt iTunes 8.0 als het goed is. Dus is het mogelijk verbeterd! :)

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @ [2k] - idd, dat kan je volgens mij ook uitzetten. Persoonlijk ben ik ook van mening dat Windows Media Player een stuk fijner organisteert. of beter gezegd; niet. Hij fixed het een stuk makkelijker. Je kan gewoon easy playlists maken doormiddel van 'add-to-current playlist' en dan is het klaar. In iTunes is het verplicht om alles in je library te flikkeren wat tyfus veel CPU time kost.

@ Rivanov - ik hoop het, want dit is echt gewoon ruk. Scrollen door op dat bolletje te klikken en dan de schuiven gaat prima. Maar via scrollwheel gaat kut. En dat is gewoon kut.

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Usb 2 schijf ofniet?

Oplossing: Koop een firewire schijf, probleem opgelost ;)

Algemene tip, koop gewoon een firewire schijf, die vergen geen cpu kracht van je computer, helemaal dus irritant als je daar je muziekcollectie op zet en je dan daar vanaf gaat spelen... niet doen _0/ Ligt niet aan iTunes, maar aan je externe hdd. Kan gerust een 1 TB aan nummers in Itunes flikkeren zonder problemen, maarja, niet met een langzame externe hdd natuurlijk.

Laatst bewerkt: 8 sep 2008
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En dan kun je het best een FW800 schijf pakken! :)

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zolang het maar geen USB schijf is... zitten niet voor niks firewire aansluitingen op je mac ;)

16. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die schijven zijn wel duurder!
    Trouwens die hoef je toch niet in het stopcontact te steken?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn WD My Book Studio Edition heeft gewoon 220v voeding.

18. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ooh oke, dan zullen dat wel weer ene speciaal soort zijn ^^

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dingen die beter zijn, zijn vaak ook duurder ;)

Meesten hebben gewoon een voeding.

20. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar zelf heb ik bijv. een Maxtor 500 gig. schijf en hier vanaf kijk ik ook zonder problemen films. Ze doen het dus wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina