Infinite Undiscovery

Discussie in 'Algemeen' gestart door CaptnCook, 12 sep 2007.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    2...

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Kan iemand mij helpen? Ik ben in Fayel en krijg de side quest om Aya's boog te vinden. Denk niet dat veel mensen dit spel hebben maar iemand mij vertellen waar die boog is?

3. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit een rpg gespeeld op de 360, echter heb ik wel een WoW en Oblivion op de pc gespeeld. Oblivion heb ik niet zo heel lang volgehouden maar ik vond het wel een leuk spel. WoW heb ik daarentegen wel een lange tijd gedaan.

Nu vraag ik me af of ik deze game leuk zal vinden? Ik denk dat ik het gewoon maar een keer moet gaan proberen :)

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik weet niet of je het leuk vind.

Heb je weleens op de playstation 1/2 een final fantasy, suikoden, dragon quest, of een dergelijk spel gespeeld?

De RPG's die jij opnoemt zijn namelijk Westerse RPG's (WOW is MMO zelfs) waarbij je een character aanmaakt een klasse kiest en dan in een vrije wereld rondloopt.

In Japanse RPG's waar dit spel er 1 van is bestuur je altijd een party, dus een hele groep characters. Dit zijn healers, damage dealers, mages etc.

Ook volg je een verhaal net als in actiespellen. Je wandelt van dorp naar stad en weer verder terwijl je met monsters vecht en het verhaal zich steeds verder uitvouwt. Deze spellen duren meestal tussen de 20 en 40 uur hoewel er ook spellen van 65 uur zijn.

Als je dan toch nieuw in het genre bent raad ik je eerder aan Lost Odyssey te kopen.

Infinite Undiscovery is ook een heel goed spel, maar Lost Odyssey is wat meer standaard voor een Japanse RPG en is naar mijn mening de beste op de 360

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De games die jij speelt waren real time RPG's. Meeste andere RPG's zijn turn based. Dus je moet om de beurt commando's geven. Echter is deze game ook real time en lijkt dus veel op de games die jij gespeeld hebt in dat opzicht.

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat je WoW vooral leuk vond om het menselijke aspect. Dit was totaal niet aanwezig in Oblivion, vandaar dat je het na een tijdje al gezien had. Non?

Ook dit is een single player RPG, alhoewel het van de Japanse soort is... dus in dat opzicht lastig te vergelijken met Oblivion (JRPGs zijn typisch meer liniair van opzet). IU is "gelukkig" niet zo uitgebreid qua speellengte als Oblivion. Dus mijn vraag aan jou is dan: waarom lijkt je dit spel dan wel leuk?

7. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Is deze game ondanks de slechte reviews aan te raden?

Ik vind bijv Rogue Galaxy erg tof. Vind ik deze dan ook tof?

En hoelang duurt het spel nou? En als je em hebt uitgespeeld, zijn er dan nog dingen te doen?

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hij schijnt 20 uur te duren.

Ik vind hem zelf heel erg de moeite waard. Heb Rogue Galaxy nog niet gespeeld. Ben momenteel pas begonnen aan disc 2 van IU en zsou zeggen gewoon proberen.

9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Maar je bent het dus niet eens met de reviews?

Ga hem waarschijnlijk wel proberen :)

10. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar een keer JRPG moet proberen om te kijken of ik het leuk vind. Zit nu dus te twijfelen tussen Lost Odyssey en deze game. Ik denk dat ik toch voor deze ga want turn based lijkt me toch iets minder leuk.

Waarom ik zo snel gestopt ben met oblivion, dat had te maken met m'n slechte pc waardoor het allemaal te traag ging.

Waarom lijkt me deze game leuk? Komt voornamelijk omdat me de stijl van de game me wel aanspreekt. Ook vind ik de lengte van dit soort games beter.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee, de reviews vinden het een matige game. Snap niet waarom ze Eternal Sonata zo geweldig vonden en vooral innovatief vanwege hun battle systeem.

IU heeft namelijk een battlesysteem met 4 keer zoveel diepgang en mogelijkheden.

Enigste waar ik het wel mee eens ben met de reviewers hun kritiek is dat het soms slecht aangegeven wordt in het spel waar je nou naartoe moet om het verhaal te volgen.

Zelf wacht ik ook op de gametrailers review, hun zijn meestal toch wat realistischer. Kijk nooit naar hun eindpunten want de berekening kan soms scheef zijn met wat ze zeggen maar hun kritiek of lofpunten tijdens de review scheppen altijd een heel goed beeld.

Zelf vind ik deze RPG de beste op Lost Odyssey na op de 360

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Alhoewel ik het spel (nog) niet heb gespeeld lijkt de (te) grote cast mij ook een nadelig punt. Er zijn simpelweg teveel ventjes om een band op te bouwen. Wat ik uit de reviews begrijp is dat het spel ook niet super lang is. Is op zich geen nadeel, maar met zo'n grote cast verlang je naar meer speellengte en meer quality time met de verschillende NPCs.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja idd. Eternal Sonata was echt stukken minder en echt constant hetzelfde. Mijn grootste minpunt is dat de game zo kort is. Misschien is hij wat langer als je 1000 GS wilt halen?

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is het battlesysteem vergelijkbaar met eternal sonata of totaal anders??

15. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem toch maar gehaald, heb al ff gespeeld en ben nu bij Nola :)
    Het battle systeem vind ik erg goed, het party systeem had ik nog niet eerder gezien maar speelt er fijn. :thumbs:

Vind alleen dat ze de omgeving beter hadden kunnen uitwerken. Je loopt namelijk zo tegen een rotsen op. Ik had liever gezien dat je ook kon springen en dat er iets meer interactie is met de omgeving.

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    uitgebreider maar lijkt er wel op.

Je loopt real time door een dungeon/omgeving. Monsters zie je al aankomen. Bij een gevecht kun je rondrennen (geen beurten zoals Eternal Sonata)

Je kunt vijanden hun aanvallen ontwijken door weg te lopen of te parryen. Je kunt combo's maken net als bij Eternal Sonata met quick en power hits. Daarnaast kun je 2 speciale aanvallen binden voor je main character.

De overige characters worden bestuurd door de computer. Je kunt wel met 1 character tegelijk "connecten". Je kunt dan 2 aanvallen instellen voor die character en terwijl hij door de computer bestuurd wordt kun je een opdracht geven om 1 van die 2 aanvallen te gebruiken.

Daarnaast kun je altijd als je niet "connected" bent met Y om een heal vragen.

Als laatste kun je de "strategy" instellen. Dit is het gedrag van je party members. Keuzes zoals als: bewaar je mp, val alleen mijn target aan, verspreid of doe wat je normaal doet.

17. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen waar Burguss is? Heb al een hele tijd lopen zoeken, maar kan het echt niet vinden.

18. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heeft iemand misschien interesse om te ruilen tegen Mercenaries 2 als ie hem heeft uitgespeeld?

19. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar had ik nog iets niet gedaan waardoor die doorgang nog niet beschikbaar was :p

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee maar ga hem waarschijnlijk wel te koop zetten op de xbazar als ik hem helemaal heb uitgespeeld

Deel Deze Pagina