Wie weet of het GTDesign is
Er is een eerste gesprek geweest waarin alles wordt ingemeten en de wensen en eisen worden besproken. Vervolgens volgt er een 3d concept tekening met zijn ideëen. Daarna mag ik erop gaan schieten en indien gewenst aanpassingen doorspreken. Daarna volgt het eigenlijke voorstel. Concrete info volgt dus pas over weken..
Maar info over de ruimte en wensen kan ik wel geven:
- HT ruimte is 7,70m x 3,30m. Schuin dak over de lengte, dus niet links en rechts schuin aflopend maar voor en achter. Hoogste punt HT ruimte is 3,80m. Na isolatie van de wanden gaat er zo'n 8cm aan weerszijden vanaf.
- Er komt een akoestisch, verlaagd plafond (zwart).
- Wens is een mini barretje achterin de ruimte, maar dat moet wel betaalbaar zijn. Anders zetten we gewoon een leuke drankkoeler neer.
- Het thema zijn we nog niet helemaal uit, maar iets van een gecombineerde bios / loungebar vind ik wel vet. De ruimte moet zowel kijken als luisteren / relaxen uitstralen.
- De ruimte naast het HT is 3,50 x 4,50m als ik het goed heb. Dit moet mijn studiootje worden voor DJ-en en evt wat productiewerk. Mijn mixes en muziek wil ik daarna makkelijk in het HT kunnen beluisteren, lekker onderuit gezakt midden in de soundbubble van het HT
- Iets met LED-verlichting zou ik tof vinden. Ruimte kan volledig verduisterbaar gemaakt worden, voor de optimale filmbeleving moet het ook pikkedonker kunnen zijn. Maar óf door verlichting óf door kleurkeuze moet het niet de ongezelligheid uitstralen van een batcave. Lastige opgave, daar voor optimale filmbeleving muur, plafond en achterwand voor scherm zo donker mogelijk moeten zijn.
- Op dit moment kijk ik naar de BenQ W5000 als 1080p projector, het is nog even afwachten wat later dit jaar goed, betaalbaar en evt nieuw is. Geluid zal niet direct high-end zijn ivm kostenplaatje, dat wordt een upgrade proces denkik. Akoestiek willen we wél direct aanpakken, zodat het later alleen upgraden van apparatuur wordt.
- Scherm wil ik minstens 2.40m breed (met masking en velvet randen), misschien zelfs breder als het betaalbaar en praktisch genoeg is om een geluidsdoorlatend doek te nemen, met de speakers erachter.
Wat en wanneer en óf bovenstaande realiseerbaar is gaat de komende tijd onderzocht worden
Tof dat je op jezelf gaat wonen! Welke ruimte wil jij ervoor gebruiken, woonkamer, slaapkamer, of aparte ruimte? En hoe gaat het met je BR verzameling?
Klik om te vergroten...