FIFA 09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Boertje_PSV, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Denk je echt dat iedereen FIFA koopt om 10 vs 10 ?

Kan mij namelijk geen bal schelen, van mij halen ze het er zelfs uit. Boeien. FIFA speelt gewoon heerlijk, iets wat ik al een aantal jaren niet meer kan zeggen over PES, FIFA heeft voor mij PES gewoon verslagen. Punt klaar, boem. :+

FIFA koop ik voor de competities, waarmee ik gewoon de Premier League kan spelen zonder teams die geen licentie hebben, waar ik heerlijk een potje online mee kan spelen. Daar om koop ik FIFA, de enige echte pluspunt dat PES in mijn ogen nog steeds heeft is de Edit Mode ( Al weet ik niet hoe dat in elkaar zat bij PES8 en nu bij PES9 ). Daar ik me vroeger ongelofelijk veel mee vermaakt, en vind het dan ook vaak jammer dat het nooit zo uitgebreid is bij FIFA. Ook dat je niet gewoon een training kan spelen vind ik best jammer, wat volgens mij nog wel gewoon bij PES zit. Maar voor de rest, sfeer, graphics, animaties, licenties, gameplay = FIFA voor mij! _O_

Sure, ik zal de demo van PES zeker downloaden. Maar ik verwacht echt niet dat het opeens 50x zo beter zal zijn als PES8.

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zal vanmiddag eens de demo downloaden. Ik heb laatst nog wat potjes Fifa 08 gespeeld tegen mijn broer, maar vond het toch niet lekker spelen. Het ging gewoon te traag. Voorbeelden als draaien, dat gaat echt zo traag alsof je op stroop voetbalt. Als dit verbeterd is in deeltje 09 dan zal ik hem denk ik wel halen. Maar ik denk dat PES nog steeds de koning blijft wat betreft de gameplay.

3. Lightnezz

Lightnezz NsG Manager

Leuk Bevonden:
    0
    Conclusie:

Fifa 09 is nog beter geworden op grafisch gebied, ik kon geen bugs vinden behalve de shirtsponsers maar dat je geen echte bug noemen

Fifa 09 heeft de juiste snelheid voor een voetbalgame, en als de PES liefhebbers liever onrealistisch snel willen voetbalen moeten ze voor PES 09 gaan.

Fifa 09 is een stuk vrijer dan bijvoorbeeld PES 2008, als je PES 2008 de bal had kon je gewoon doorlopen als er iemand tegen je aan hing je kon gewoon doorlopen omdat je niet de mogelijkheid had om voor de bal te gaan en dat is Fifa 09 wel zo.

En 10vs10 mode is briljant van Fifa 09 en je kan ook een normale carrieré beginnen met Fifa 09 en bij PES 2008 moest je kiezen tussen: Engeland, Frankrijk, Spanje, Nederland, Italië. En landen als Duitsland, Portugal zater er gewoon niet bij

Dus Fifa 09 heeft meerdere goeie punten en PES heeft maar 1 goed punt en dat is volgens de PES liefhebbers de snelheid. Dus komt Fifa 09 als winnaar uit de bus, want PES 2009 zal er zeker niet beter uitzien dan Fifa 07

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij hebt pes2009 al gespeeld! Ik vind het zo goed beargumenteerd van je!!Al die positieve punten van FIFA reflecteer je naar de PES 2008...

klasse!

5. Lightnezz

Lightnezz NsG Manager

Leuk Bevonden:
    0
    PES 2009 zal alleen nieuwe licentie's hebben en dat is dan wel

6. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Heb jij PES2009 al gespeeld? Niet zeiken dan. De runs in PES 2008 worden niet zozeer veroorzaakt door de snelheid van het spel, maar meer de stats van de spelers die gewoon niet in balans waren.

PES2009 heeft weer een realistische snelheid. Wat ik al aangaf in mijn hands-on op XBW, FIFA biedt je kwa totaalpakket veel meer dan PES, al blijft PES nog steeds de iets betere gameplay hebben. De response is gewoon beter en er gebeurd veel meer op het veld.

Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weet of ik PES2009 uiteindelijk wel ga halen dit jaar. Kvond hem erg goed spelen, alleen baal ik een beetje van de Primera Division. Gelukkig maakt de CL modus veel goed. Maja, FIFA09 speelt ook erg goed dit jaar en biedt je als gebruiker veel meer... dus tjah...

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

:x

8. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Het is dat ik geen moderator rechten heb op het forum, maar anders had ik je post allang weggehaald vanwege 'onzin'.

Jij hebt PES2009 niet gespeeld, dus kun je er ook niets overzeggen. Ik kan je vertellen dat de snelheid van PES2009 is teruggegaan naar het ultrarealistische PES5. Het is er alleen maar beter van geworden. PES3, 4 en 5 waren super, 6 was opzich ook redelijk, terwijl 2008 ook goed was, maar de balans daar gewoon weg was. Ga geen oordeel trekken over PES2009 als je die nog niet gespeeld heb.

Ik ben een PES liefhebber, na vroeger altijd FIFA gespeeld te hebben, en kan nu ook gewoon zeggen dat ik FIFA09 erg leuk en goed vind spelen.

Kan mij zo irriteren aan reacties die gastjes zoals jij geven. Wees gewoon objectief en praat niet over spellen die je zelf nog niet hebt gespeeld.

9. Achillias

Achillias Guest

De pot verwijt de ketel..

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ehhh Jows heeft hem wel al gespeeld hoor..

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    owned...

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik dacht ik post wat in het Fifa topic maar volgens mij zit ik in het Fifa vs Pes topic!?
    Ik ben 3 pagina's bezig geweest om en normale post te vinden over Fifa 09!

13. Lightnezz

Lightnezz NsG Manager

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zo weer Fifa 09 spelen en nu op het makkelijkste niveau. \o/

14. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik speel de ps3 versie, maar kan je tactieken ook opslaan of moet je ze voor elke wedstrijd instellen? (opstelling e.d.)

15. zlatan1986

zlatan1986 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    net een gele kaart gekregen nadat de wedstrijd was afgelopen :p

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jij wilt door de verdediging heen kunnen lopen zonder te hoeven combineren? ;) Ik speel op het tweede niveau, dat is voor mij voorlopig uitdaging genoeg. Ik zou wel graag het verschil willen weten tussen gewoon schieten met B en schieten met B terwijl je lb of rb ingedrukt houdt. Waarvoor moet je deze schouderknoppen indrukken? Hoe verandert dat je schot.

En ik hoop dat mensen dat slappe getaai tussen FIFA en PES rust geven. Er is geen PES demo, dus geen vergelijkingsmateriaal. Met andere woorden, een zinloze discussie.

17. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen de compleet verneukte online modus van PES 2008 vergeten? Heb me zelden zo genaaid gevoeld door een gamedeveloper, terwijl ik alle PES games sinds deel 3 in de kast heb staan. En verdomme niet eens een patch releasen.

Alleen om deze reden zou ik al voor FIFA 09 moeten kiezen maar toevallig is het ook nog eens een heerlijke game. ;)

En mensen die de game te traag vinden, de speelsnelheid kan je gewoon op fast zetten in de demo voordat je aan de wedstrijd begint. Ik vind de snelheid op normal goed.

Gisteren een heerlijk moment, een opwippertje en dan kiezelhard de bal in de kruising rossen. _O_

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hehe, ik kreeg een gele kaart nadat ik gescoord had. Het zal wel! :+

Die kleine details maken de game ook zo goed, ik gaf Pirlo net een keihard sliding van achteren. Maar mocht gewoon doorspelen, zie je Pirlo op de grond boos worden met zijn handen in de lucht zittend op de grond! _O_ Maakt het allemaal een stukje leuker vind ik!

Prachtige counter gemaakt met Schalke net, uiteindelijk schoot Farfan hem keihard in de bovenhoek _O_

Iemand trouwens al gehad dat iemand een blessure heeft, ben benieuwd of je de speler er dan ook ziet afgaan met behulp van de medische staf, bij 08 zag je hem gewoon rustig lopen naar de zijkant.

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Post klopt inhoudelijk helemaal, behalve dat pes2008 gewoon een slechte game is. Alles wat niet hoort in voetbal, zit in pes2008. Geen balans, rare animaties, rare balsnelheid, rare keepers etc.

Pes 3,4 en 5 waren erg goed (waar deel 5 de perfectie bijna haalde). Alle "next-gen" pes delen zijn tot op heden gewoon minder goed, waarbij deel 6 nog wel redelijk was (op die Adriano cover-hoer na dan).

Ik download nu Fifa 09 demo en ben erg benieuwd!! (om ook nog maar even iets over fifa te zeggen in dit topic :9)

20. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    dit lees ik net op insidegamer weet niet of hier al bekend was:

Nieuws | 12 september 2008 - In de Xbox 360- en PlayStation 3-versie van FIFA 09 komt een online modus waarin je je eigen club kunt oprichten met maximaal 50 leden. Vervolgens kun je met tien man tegen tien anderen strijden in de online Be A Pro-modus. Mochten er nu meer dan tien man van jouw club online zijn, dan kunnen er ook meerdere wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld.

Als je in clubverband online speelt en je club presteert matig, dan zul je degraderen. Doe je het goed, dan kun je promoveren. Ook kun je andere spelers scouten en binnenhalen bij je eigen club, als je denkt dat ze goed bij je team passen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina