De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hij werkt wel maar je tv/monitor schroeft de resolutie omlaag naar 1080i. Ik denk persoonlijk dat je het beste uit bent als je je 360 aansluit via vga en dan kiest voor 1360 x 768. Ik kan trouwens niet opmaken uit je link of 1680 x 1050 de native van je scherm is. Mocht die beschikbaar zijn (geloof het niet, maar misschien met de nieuwe update?), dan kan je die het beste kiezen.

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, helemaal niet aan gedacht. Dit zit in de nieuwe update:

Dus als je nog even wacht kan je gewoon de passende resolutie uitkiezen :)

3. fantasygamer32

fantasygamer32 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan wacht ik wel even.
    ik heb trouwens ook nog wel ergens een vga kabel liggen.

thnx voor de reacties

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat moet wel een vga-kabel specifiek voor de 360 zijn. Alleen het gedeelte wat naar de monitor gaat heeft een standaard vga-aansluiting :)

5. fantasygamer32

fantasygamer32 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik had al een keer zoiets gekocht.
    Xbox 360 HD AV kabel ofzo volgens mij.

btw : wanneer komt die update uit dan ?

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Er is volgens mij nog geen enkele keer een datum genoemd door Microsoft, maar ik geloof nog in September. Durf ik niet met zekerheid te zeggen.

7. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, ik heb zojuist een nieuwe Full HD TV gekocht.
    Namelijk de Samsung LE40M87BD.
    Echt geweldig om zo'n tv op een kamer van 3 bij 4 meter te hebben, maar... mijn probleem is echter de delay.

Ik gebruik een Component kabel om het beeld van mijn 360 dus op mijn LCD TV te weergeven.
    Hiermee kan ik de resolutie op 720p en 1080p zetten (hoewel ik dacht dat component kabel geen Full HD ondersteunde), wat er geweldig uit ziet.
    Maar als ik bijvoorbeeld Guitar Hero speel, dan kan ik de noten echt niet goed raken.
    Wanneer ik de delay probeer te calibreren dan kom ik uit op 50ms Audio en 70ms Video delay.
    Niet ieder spel (eerder bijna geneen spel) kan video en audio delay calibreren, dus hierdoor heb ik wel een groot probleem.

Kan deze delay verholpen worden met een HDMI aansluiting? of is dit toch een probleem wat echt in de TV zit, en niet verholpen kan worden in combi met gaming.

Ik heb gelukkig 2 weken niet goed geld terug garantie, en als ik niet fatsoenlijk kan gamen ... dan is dat écht niet goed!

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met een beetje advies.

mvg,

SpiN.

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus het probleem, de input lag van sommige LCD tv's. Als je van tevoren wat meer had verdiept was je hier achtergekomen en had je deze tv waarschijnlijk niet genomen.

Als je je tv nog kan inruilen, zou ik sowieso voor een plasma gaan, deze hebben geen input lag en geven natuurlijker en mooier beeld, beter detail in zwart, snelste reactiesnelheid, hebben een hogere bewegingsresolutie en hebben altijd een goede inkijkhoek... (mijn eigen beleving, mening en ervaring, sommige andere mensen zweren bij LCD).

Het ultra-clear-panel op jou tv is overigens ook nog es erg kut in een verlichte kamer, het spiegelt als een gek.

Dit is de LE40M86BD, maar ik heb gelezen dat dit ook op de 87 is toegepast.

Dit is natuurlijk een ietwat pro-plasma post, komt doordat ik zelf een 42PX80 heb staan hier met fenomenaal beeld voor die 950 euro. Het is dan wel HD-R maar op 2,5m afstand zie je het verschil niet meer tussen HD-R en F-HD. En bij bewegingen hou ik 700 horitzontale beeldlijnen over en er is tot nu nog geen enkele LCD tv met een hogere motion res.

9. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou klinkt lekker dan -.-.
    Maarja ik had deze tv gekocht omdat Samsung snellere beeldreactietijd zou hebben bij games en zou beschikken over 'spel- of gamemodus'.
    Mijn kamer is gelukkig niet zo goed belicht, daar heb ik dan weer geluk bij.

Nouja als ik dit lees, dan geniet ik maar een weekje van mijn LCD-TV, en dan vraag ik men centjes weer terug bij Saturn.
    Ik heb van meer mensen vernomen dat ik voor Plasma moest gaan, maar ach.
    Wat ik me afvraag; er staat bij details dat het gaat om 8 ms reactiesnelheid.
    dat is toch een groot verschil met die 50 tot 70ms vertraging die ik ervaar, zelfs wanneer ik spelmodus aan zet.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  10. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die 8ms reactiesnelheid heeft volgens mij meer te maken met het na-ijlen (nalichten) van pixels. (Het bekende komeet effect als je bijv. voetbal kijkt, ipv een ronde bal)

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Die 8ms is inderdaad het beeld wat je ziet, als je voetbal kijkt zie je de bal nalichten als hij wordt weggeschoten, erg storend als je hier gevoelig voor bent. Dat Samsung een snellere reactietijd heeft is onzin, er zijn meerdere LCD tv's met 2 ms tegenwoordig al op de markt. En plasma's hebben 0,1 ms.

Die input lag is de tijd die je tv nodig heeft om het beeld van je console op de tv als beeld weer te geven. De console heeft het beeld al doorgegeven maar de tv denkt er 50ms over na om het beeld op de tv te krijgen. Dan is het dus erg irritant met sommige games dat je al hebt gedrukt terwijl je dan alsnog te laat bent.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Plasma kent helemaal geen responstijd. Zie hier een voorbeeld met plaatje:

http://www.plasma-lcd-feiten.be/myths/

Inputlag had ik nog niet eerder van gehoord. Dit kan voorkomen bij plasma en lcd neem ik aan?

edit: overigens spiegelen plasma-tv's ook ontzettend door de extra glasplaat. Het hoeft bij mij echt niet donder te zijn in de kamer, maar als er buitenlicht op valt (geeneens direct zonlicht) dan is het spiegelen overduidelijk aanwezig.

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Die glasplaat valt reuze mee, er zit een spul op wat het minder spiegelend maakt. Het spiegelt inderdaad wel, als je veel zonlicht in je kamer hebt, maar zodra je een screen of zonnescherm hebt hangen is het voor 90% weg.

Inputlag komt naar mijn weten vooral voor bij LCD's, ik heb al 4 LCD's gezien met deze lag en nog geen enkele plasma.

14. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Reflectie van mijn plasma valt ook reuze mee.

En dan heb ik aardig wat licht in mijn woonkamer en enkel vitrage hangen voor de ramen.

Maar er zijn heel weinig LCD's die in de buurt komen van een plasma op dit moment.
    Geloof de nieuwe Philips en Sony's maar die zijn net zo duur als een Pioneer Kuro.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nu hoef je niet direct zo gefrustreerd te reageren met je "Mijn god daar gaan we weer". :{

Om even terug te komen op de vraag van pgrferrari:

"weet iemand wat je aan maximale pixels uit je xbox360 kan halem met component?"

Uit een Xbox 360 is dus over component video maximaal 1920x1080p te halen. Dit geldt echter alleen voor games (native 1920x1080 of ge-upscaled) en niet voor HD DVD's.

Daar had voor de volledigheid inderdaad even bij gezegd mogen worden dat e.e.a. ook afhankelijk is van de gebruikte tv, aangezien niet alle plasma en LCD-tv's 1080p signalen kunnen verwerken op de component ingang(en).

We kunnen nu natuurlijk wel tal van situaties aan gaan halen met verschillende hardware combinaties om te kunnen concluderen dat 1080p over component niet werkt of pas na een aantal omzettingen, maar dat heeft niets te maken met de vraag van pgrferrari m.b.t. de Xbox 360.

16. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo, te gek dat er zo snel zoveel reacties op komen :).

Maakt het allemaal stukken duidelijker.
    Marja het komt er dus op neer dat ik beter voor een HD Ready Plasma-TV kan gaan in een kleinere maat (ca. 37", hier stond nooit 32">_>) om ook een beetje in dezelfde prijsklasse terecht te kunnen komen maar dan met meer succes.
    Daarnaast wilde ik de TV ook gebruiken als monitor voor mijn aanstaande PC.
    Dit kan geen problemen opleveren met een Plasma TV? Behalve dan dat de resolutie wat lager zal zijn met een HD Ready TV neem ik aan.

17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ehh plasma is pas vanaf 37'' te koop ;)
    Ik weet niet wat je budget is maar plasma is over het algemeen goed betaalbaar of zelfs goedkoper.

18. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. volgens kieskeurig heeft LG er ook een in 32"

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ok laat ik het anders zeggen dan.

Er zijn maar 2 merken die heersen in plasma.

Panasonic en Pioneer ;)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor het weergeven van een computerscherm kan je dan weer beter lcd hebben voor zover ik weet :)

Tip voor de grootte. Neem hem zo groot mogelijk! Het went sneller dan je denkt en na een half jaartje 37" baalde ik al dat ie niet groter was (en nog steeds ;))

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina