Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Even het volgende. Ik weet dat er nog weinig info beschikbaar is omtrent het Online gedeelte van Pes2009 maar is er al info over:

- of je 2 vs 2 kunt spelen vanuit vier verschillende consoles? (dus ik op de console
    vanuit mijn huis samen in een team met een maatje vanuit zijn eigen console thuis) Of
    moet je perse met zijn tweeen vanaf 1 console?
    - al dan niet aanwezige lag?

Belangrijke punten i.m.o. omdat ik dan voor PES zal gaan. Fifa is overigens best goed geworden; vind het i.i.g. geen typische fifa game meer, maar een nieuw voetbal spel (ook geen PES overigens).

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Of het lagged, ik denk dat niemand daar al antwoord op kan geven. Ik dacht 2vs2 met 4 verschillende consoles maar dat weet ik niet zeker, Hanterp?

3. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    dat laatste zou zo vreselijk gaaf zijn (uiteraard dan wel lag-vrij)

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja zeker, aan de andere kant geeft het mij meer een kick als ik samen met een maat op de bank 2vs2 tegen andere mensen over de hele wereld speel, zoals in PES5 :D

5. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Dat snap ik, maar dat kan sowieso mag ik hopen:):
    Alleen is er niet altijd de tijd om naar elkaar toe te komen, vandaar mijn vraag.

Maar goed, Hanterp en/of anderen: kan iemand het bevestigen?

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Is nog niet bekend. 2vs2 is voor 99% zeker, maar of dat op verschillende consoles kan weet niemand op dit moment.

7. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ben ik helemaal met je eens. Begrijp me niet verkeerd, ik vind FIFA09 een goed spel, maar ik mis idd wel een bepaald gevoel. Als ik bij PES op de lat schoot had ik echt zoiets van DAMN! Bij FIFA speel ik gewoon verder. Ook stoor ik mij nog steeds aan het gebrek van dynamiek bij FIFA09. Zo is het onmogelijk om een schot te blokken door voor een speler een sliding te maken. Bij FIFA kan het wel maar als de speler dan recht door loopt en tegen je aanloopt krijg je een vrijetrap tegen (soms zelfs een penalty). Dat zijn met name de dingen die ik irritant vind. Bij PES kan dat gewoon wel en dat maakt het gewoon intuitiever en dynamischer.

Wel heb ik gelezen dat de spelers van FIFA09 in de uiteindelijke versie nog weet beter reageren dan in de demo. Of het waar is? We zullen het zien. Wat ik nog steeds matig vind zijn de doelnetten. Kom op zeg, die dingen hebben een elastische spanne waar je niet goed van wordt. Die bal moet in de meeste gevallen gewoon in het doel blijven liggen. Nu stuitert hij soms terug richting de 16-meter stip. Als die bal er lekker inglijdt en zoals bij PES van de ene hoek uiteindelijk in de andere hoek beland dan ziet dat er realistisch uit en dat is dan ook één van de redenen waarom het je zo'n goed gevoel geeft. Het is gewoon net of je écht scoort (de bal en het net gedragen zich zo).

Ook blijf ik mij irriteren aan de cutscenes bij FIFA09. Steeds maar weer dezelfde filmpjes, op precies dezelfde plek, maar dan met een ander gezicht. Een keeper die zijn muurtje neerzet bij een vrije trap van iets over de middellijn. En dat alleen maar om een soort "emotie" op te wekken.

Bij PES is dat ook zo, maar wel op de plek waar de speler op dat moment is. Het gaat dus vloeiend over van spel naar cutscene. Wederom nét weer even realistischer. Wel leuk is het feit dat je je eigen goal celebration kunt doen in FIFA09. Gewoon een leuke feature, niet meer dan dat.

Nu PES2009 de CL mode heeft neig ik toch weer meer naar PES, maar FIFA blijft wel heeeeeerlijke animaties hebben en is gewoon tot in de puntjes verzorgd. Ik snap nog steeds niet dat Konami niet slim inspeelt op de mogelijkheden van Internet (en dan heb ik het met het achteraf voorzien van alle licenties middels een optionfile die verspreid wordt door de community).

Je kan immers zelf shirtsponsors editen en teamnamen en spelernamen editen, dus tjah... why not? Speel slim! Zolang het spel maar niet in de winkels ligt met de licenties waarvoor niet betaald is. Dat zou namelijk voor velen nét het argument kunnen zijn om voor PES te kiezen. Je weet dat je een spel koopt met weinig licenties, maar dat je door het verspreiden van een optionfile (bijv. via WENB) kunt spelen met alle competities en landen die je je kunt wensen (incl. shirtsponsors en namen). Alleen het commentaar van de namen wordt dan een probleem.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wat 2 vs 2 betreft: Dat mag dan nog niet officieel door Konami bekend zijn gemaakt, maar waarom zou je alleen met twee verschillende consoles i.p.v. 4 kunnen spelen? Ik heb ergens gelezen dat het "4 players online" is en dan betekent het dat je vanaf 4 verschillende consoles kan spelen. Sterker, je kan zo niet alleen 2 vs 2, maar ook 1 vs 3 spelen!
    Inderdaad, niet officieel bevestigd, maar wel 99% zeker.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt helemaal, ze zijn echter al bezig met een Option file voor de PS3, dus blijkbaar heeft Konami hier deze keer wel aan gedacht, Voor de huidige competities betekend dat alle echte namen, shirtjes en commentaar. En waarschijnlijk de duitse(of een ander)league zoveel mogelijk de spelers uit landenteams in de Duitse teams onderbrengen, zodat zij ook voorzien zijn van commentaar. Althans zo zie ik het, weet niet of dat kan!
    Maar ze zijn er iig mee bezig :D

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij doet W.E.N.B dat want als Konami het zal doen dan mag het het niet volgens mij, want een nadeel is als W.E.N.B er een maakt is dat ze geen contacten hebben met MS dus dan moet het alsnog via Konami, misschien dat dat wel mag.

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik bedoelde ook WENB ;)

12. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, WENB bijvoorbeeld. Maar ik weet dat PESfan ook elk jaar optiefiles maakt, als de game het toestaat.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    In PES 4 & 5 kon je volgens mij ook niet op verschillende consoles tegen elkaar spelen, ondanks dat je wel 2vs2 kon doen. Dus zo 'gewoon' is het niet voor Konami. Daarbij, Konami is qua online functies rondom stomzinnig naief dus ik ga er niet blindelings vanuit dat het kan. Een percentage van 99% noemen vind ik zelfs enigzins misleidend.

Verder weet ik al dat PES 2009 het enige voetbalspel is dat ik zal aanschaffen. In Leipzig hield ik er een redelijk gevoel aan over (zeker gezien mijn verwachtingspatroon) en met de CL licentie erbij zit het wel snor.

Hoewel ik natuurlijk vergeet dat wanneer het online weer bagger is (en die kans is natuurlijk best wel groot, MGS4 online was en is ook een drama) ik dan wel Fifa 2009 zal aanschaffen.

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, klopt, Cyrax. Ik besloot hier even opnieuw te posten dat ik er toch niet zo zeker van was ( nadat ik op had gezocht hoe dat ook al weer op PES 5 was ) .
    Jij was me echter al voor :)
    Het probleem was dat die versie geen lobbies had, waar je op vier spelers kon wachten.
    Weliswaar denk ik dat ze nu wèl lobbies zullen hebben ( kijk maar hoe ze legends online willen opzetten, waar je ook op meerdere andere spelers moet wachten ), maar ik zal het toch even bij verschillende bronnen navragen.
    U hoort van mij ;)

15. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nogmaals, waar het om gaat is dat Konami iets regelt wat betreft het sharen van jouw option files. Bij Forza2 kun je bijvoorbeeld de look van je auto sharen met anderen, zodat zij dezelfde prints op hun auto kunnen gebruiken.

Zo zou je dus ook optionfiles moeten kunnen sharen. Dat is mogelijk, dus moet Konami daar serieus tijd in gaan steken. Het is de enige manier om kwa competities mee te blijven doen met FIFA09.

Ik bedoel, ze mogen het spel niet zo uitbrengen. Maar iedereen weet dat er een edit-mode inzit. Dus kan de community hier zelf mee aan de slag.

Als een medewerker van Konami nu gewoon dedicated aan de slag gaat met het maken van de extra competities, kan dit een aantal weken later worden geshared met iemand in zijn friendlist. Die shared het weer met anderen en zo gaat het om een gegeven moment de wereld over.

Konami kan niet aangeklaagd worden, want het zit NIET in het spel. Community blij, want nu hebben ze alsnog een HELE NETTE versie van alle clubs, spelers, logo's en sponsoren.

Kijk ze hoeven wat mij betreft niet zo ver te gaan om een C1000 logo te integreren, maar wel shirtsponsors en clubs. Bijv. de duitse, noorse, schotse, belgische, portugese, tsjechische en russische competities (incl. 2e en wellicht 3e divisies).

Ze hebben aan de basis gedacht - de editomode (omdat ze niet alle licenties hebben) - maar moeten nu verder kijken dan hun neus lang is. Er zijn genoeg mogelijkheden. Je moet gewoon slim zijn!

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Hier een antwoord van Suffwan Elton ( WENB )

Unfortunately Han there isnt very much information out there about PES 2009 online play simply because the servers arent running yet so people cant test it. We can only take what Konami tell us about the game. We have been told many times that the game will have at least 2 vs. 2 from different locations (meaning 4 different Xboxes). We hope that this is the case and it stays like that

17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Nou de noorse,belgische, schotse, portugese, tjechische en de russische competitie hoeven van mij echt niet. Topclubs uit die competitie lijkt me meer dan zat. Lijkt me niet echt leuk om tegen clubs als Rubin Kazan te spelen ;)

18. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil niet al te veel zeggen, maar dit vind ik zeker een pluspunt van fifa

In de Xbox 360- en PlayStation 3-versie van FIFA 09 komt een online modus waarin je je eigen club kunt oprichten met maximaal 50 leden. Vervolgens kun je met tien man tegen tien anderen strijden in de online Be A Pro-modus. Mochten er nu meer dan tien man van jouw club online zijn, dan kunnen er ook meerdere wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld.

Als je in clubverband online speelt en je club presteert matig, dan zul je degraderen. Doe je het goed, dan kun je promoveren. Ook kun je andere spelers scouten en binnenhalen bij je eigen club, als je denkt dat ze goed bij je team passen.

19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En waarom post je dat in het PES topic? We weten allemaal wel dat dat kan, dat hebben we namelijk gelezen in het FIFA topic.

Vind het wel een mooie optie, maar of het echt gaat werken daar ben ik nog niet zo zeker van.

20. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    Ik plaats dit hier, omdat ik vind dat de pes versie alleen misschien qua gameplay , dat die champions leuqe licensie hebben binnen gehaald verandering brengt....

Ik ben er nog niet uit welke ik zal kiezen, maar als die online modus bij fifa goed uitpakt, dan haal ik die gewoon.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina