[Algemeen] Halo 3 [deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als je niet beter kan worden in een spel, is het een goed spel? Rare gedachte toch?
     
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Lag-vrij als er een goede host is ja, anders is het vrij irritant. Ik heb toch bijna altijd van mijn vrienden wel de beste connectie, en toch merk ik dat ik nooit host ben. Aantal keren toch gehad dat je team doubles verloor, omdat je tegenstanders kunnen warpen..... |:-

    @ biba. Je trekt het uit je verband, en als je halo speelt weet je zelf ook wel beter :cool:

    @ Trueskill system. Krijg de *&^*&&*^R%$%&$^@$!&*!%. 2 van mijn vrienden waarmee ik team doubles afwisselen begonnen allebei lager dan mij. En ik ben 4 skill omhoog gegaan (22 tot 26) en zij van 10 naar 43 en van 13 naar 38. Echt heel eerlijk hoor. En dat sigma onzin slaat ook nergens op, want ik win 10x en dan ga ik de 10de keer eindelijk omhoog, en de 11de keer verlies ik. En dan ben ik het weer kwijt duurt het weer 10 potjes :x:x:x:x
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Er willen nog weleens 2e accounters voorbij komen die hooguit 100 matches hebben gespeeld en in feite dan ook level 45+ ofzo zijn, misschien heeft ypuh hier last van. Iedergeval is Halo 3 wél een spel waar je een duidelijke skill gap kan zien tussen een captain en een general.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Idd, er zitten zeker wel grote verschillen in skill. Maar goed, je wordt als het goed is zoveel mogelijk ingedeeld bij je eigen skill, dus dat zou niet uit moeten maken.



    De eerste aflevering van Halo Mythbusters, zitten paar hele leuke tussen :lol:
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    9 van de 10x heb ik een goede host, anders word dat binnen 2 minuten verandert (Naar mij vaak, lol). Het valt misschien op omdat ALS het gebeurt, het ernstig irritant is. Echter word het vaak opgelost.

    Dat skill systeem snap ik soms ook niet. Als je 5x wint krijg je er 1 skill bij, je verliest 1x en bent hem weer kwijt.

    Ikzelf heb nu 600 matches gespeeld en ik speel altijd met een Brigadier (+/- 1500 matches) en 1 Lieutenant (+/- 300 matches). Als ik met hun speel voel ik wel dat ik een beetje onderdoe voor de Brigadier en een beetje voorloop op de Lieutenant en als we Rumble Pit of w/e doen, eindig ik altijd 2e achter de Brigadier. Maar toch in verhouding met K:D ratio's en kills/game, schrik je niet.

    Ook als je tegenstander 2 Generals heeft, zijn de verhoudingen in mijn ogen nog steeds 50:50 dat mijn team wint. (Team Slayer).

    Dat noem ik noodle friendly. En misschien zijn alle Generals wel noob en ben ik pro. Maar dat lijkt me even niet.
     
  6. Goldex

    Goldex Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat doet het systeem niet. Dan zouden valsspelers het systeem kunnen boosten, dat ze verliezen van iemand die hoog is en vervolgens winnen van iemand die laag is, om zo toch met de stijging van een bijv. hoog sigma verder in de lijn van 50 te gaan.

    Als ik mezelf even quote "In Halo 3 kan je Sigma wel stijgen door verenigbaar winnen en verliezen. Dit is daarom onzeker, maar het lijkt erop dat Sigma in Halo 3 matchmaking beweegt van de absolute win/verlies ratio van de laatste X games."

    Dus je wint, zeg, 5 games. Er gebeurd niets, je sigma is dus laag. Vervolgens win je er nog 1, verlies je er 1 en win je er weer 1. Je sigma stijgt. Je gaat dus waarschijnlijk over de grens van wat nodig is om een level te veranderen, dus een level naar beneden en weer omhoog. Vervolgens speel je weer constant en daalt je sigma weer. (Het is niet zo dat je sigma daalt, dat je mu-waarde niet stijgt. Deze stijgt alleen langzamer, maar dat is niet te zien omdat de grens 1-50 is.) Misschien daalt je sigma nu verder, omdat je geen 5 maar, zeg, 10 games achter elkaar wint. Als je er dan 1 verliest, is dit een grotere verandering in je verloop, dus dat betekend dat je bijv. tegen spelers hebt gespeeld die net een iets lagere skill hadden dan jou. In Team games gaat het namelijk om de gezamenlijke mu en sigma, niet om die van jou alleen. Stel dat je zelf een level 30 bent, je teamgenoten allemaal level 35's zijn en je tegenspelers allemaal rond de 31 liggen. In een 1 op 1 game zal je mu daar niet van omlaag gaan (maar wel van omhoog gaan als je wint), maar omdat je in een team zit met een hogere mu, telt verliezen hierin meer dan als het tegengestelde team geen 31's maar bijv. 36's waren.

    Het Trueskill systeem is niet fout, maar alle andere aspecten (andere landen met betere connecties, nieuwe accounts, etc.) misleiden het systeem helaas wel.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Viel mij ook al op. Je kan nu jezelf compairen met iemand ^^.
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    @ screen van dullenl, zie ik daar 2 keer het zwaard staan?

    Ieder geval heeft bungie.net nog wat kleine foutjes die moeten worden aangepakt, zoals de roll over functie wanneer je met je muis boven een wapen zit. Ik verwacht geen grote veranderingen dankzij deze update, althans niet gameplay-wise.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Klopt, had ik niet gezien.
    Ligt dus aan het screenshot, niet aan de site. :)

    Ik vervang het even met een fatsoenlijk screenshot.
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    [​IMG]

    Dat staat er nu ook bij
     
  12. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Zijn er al nieuwe achievements dan? Net nog gespeeld en niets gemerkt. Eindelijk weer eens nieuwe. Heb net na ongeveer een jaar niet Halo gespeeld te hebben hem weer erbij gepakt. Ik vind het nu eigenlijk toch hardstikke leuk. Al komt mijn K/D ratio niet ver boven de 1 uit. Ik heb ook een Strict NAT.

    Maar hoe zit het nou in godsnaam met raken en doden? Ik gooi wel eens een granaat op iemand die raakt. Schiet 5x raak met een battle rifle. Hij draait zich om en schiet 3x met een battlerifle en knalt me dood. Hoe de hell kan dit. Dit heb ik bijna constant.

    Edit: de nieuwe achievements komen dinsdag

    Edit: Er komen 750GS punten erbij! 79 achievements maarliefst!

    Zie hier! de nieuwe achievements
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tss... Zo een amerikaanse site lees je wel, maar je eigen XBW niet. =(
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2937514&postcount=546


    Anyway. ;) Het gerucht is inderdaad dat er 750 G bij komt, maar op de Bungie site gaat het tot nu toe maar tot 1250.
    Al hebben ze zelf wel toegegeven dat er meer komen dan alleen die achievements.
    Zie hier

     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    4x een volledig salvo raak met BR, met in ieder geval de vierde op zijn hoofd = kill.
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb dat ook wel eens hoor. Dat ik zeker weet 5 bursts te doen op zijn hoofd, waarna ikzelf na 3 bursts dood ben. Ook als iemand zn shield nét reload, heb ik wel eens het idee dat ze alweer op volle sterkte zijn.

    Anyway, ik ga proberen alle achievements z.s.m. te halen, aangezien Halo3 gewoon een ge-wel-dig-e game is (online).

    Ook ben ik bezig een beetje skill te halen op Lone Wolves. WAT IS DAT SAAI ZEG. Ik verbaas me er elk potje minstens een paar keer over wat mensen wel niet overhebben voor een kill. Bijvoorbeeld de 50 meter lopen met een AR om je een beatdown te geven, of 50 meter rennen om je met een shotgun neer te maaien. Erg irritant aangezien je net zult zien dat je aan het reloaden bent o.i.d.

    Of bijvoorbeeld Contruct: Alsmaar blijven campen met sword bij de liften.
    Guardian, lift, shotgun.
    Snowbound, deurtje, shotgun.
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Pfff, ik heb al zo vaak de neiging gehad om m'n controller op de grond te smijten omdat je bijv. iemand vol in z'n bek schiet of slaat en diegene gewoon vrolijk doorloopt, en jouw doodmept. Er klopt af en toe echt geen reet van en met Swords is het soms helemaal te gek voor woorden! :{

    Maar goed, ik ben benieuwd naar die Achievements al zitten er wel een paar vage tussen zoals met 7 EXP op de 7e dag van de maand spelen. :confused:
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Zonet even team slayer weer gedaan, ik kwam voor het eerst gasten tegen die van HLG(hidden league gamers) waren, misschien waren dit wannabees want wij hebben ze ook geen kans gegeven om the verstoppen. Zo zat er een sjap met de tonnetjes te kloten om ergens op te springen, en zo zag ik een andere in een gat kruipen, voor beiden voldeed een snipe. Uiteindelijk werd het ook zo erg dat ze vroegtijdig gingen stoppen...oftewel opgegeven 8)
     
  18. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem er denk ik ook maar bijpakken (zoals ik laatst al zei, maar nog niet gedaan had).. Alleen heb absoluut geen zin om weer een mappack te kópen. Kan je zonder die laatste gekocht te hebben nog wel beetje normaal spelen?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Halo Superintendent is back, special news incoming

    [​IMG]

    He's baaaaaack! The Superintendent has once again graced Bungie.net with his plumbing presence warning Halo fanboys to "KEEP IT CLEAN!" You know, because he's the Superintendent and he says so.

    If you recall (more info here), Bungie's little green box known as the Superintendent made his presence known during E3 when it became pretty clear he was somehow tied to Bungie's next big project reveal. Sadly, politics happened and Bungie didn't get to announce their project and the Superintendent went into hibernation. But now he's back and with Bungie's Weekly Update hinting that "the night is darkest just before the dawn" and that "dawn is about to break", we have a hunch that the BIG Bungie announcement is coming soon. In the meantime, please, keep it clean.

    -----------------------------------------------

    Mooi op tijd voor dat gerucht dat komende week iets onthuld zou worden \o/
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Wanneer is de Tokio Game Show, die is dit jaar ook nog toch?

    Als ik dat bericht lees op Bungie.net, staat er een zin:
    Zullen ze misschien op de TGS die announcement doen, die Bungie tijdens de E3 niet heeft gedaan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina