FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Loop je nou weer zinloze informatie te verspreiden of is hij echt over 10 daagjes te koop bij de FRS?

2. Achillias

Achillias Guest

Wat denk jezelf? De demo weegt nog niet eens 800 MB en daarbij zou het inderdaad kunnen zijn dat op de Leipzig versie er qua graphics inderdaad geen verschillen in zaten en in deze wel.

Ik heb zelf een PS3 maar EA zeggende zijn ze gewoon gelijk dus even afwachten.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2008
  3. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0

Als EA 2 oktober zegt en frs 26 september wie geloof je dan ? ;)

Tuurlijk EA .2 oktober komt fifa uit

4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben het met je eens dat PES 2008 meer arcade was dan realisme (met name door de ubersnelheden bij de topteams), maar PES 2009 heb jij nog niet gespeeld en ik wel. Geloof me dat Konami met PES 2009 weer in de juiste richting is gegaan. Nu de engine nog vernieuwen....

Ik voel ook minder bij FIFA09, dan bij PES 2008. Gewoon omdat het gevoel ontbreekt. Dat komt met name door de cutscenes die gewoon niet op zijn plaats zijn. Je wordt daardoor continu uit het spel getrokken. Bij PES gaat het echte spel over op de cutscenes. Spelers zien er hetzelfde uit (niet gelikter met effecten) en staan bovendien op de locatie waar zo zojuist ook stonden. Bij FIFA kun je na het scoren naar de linkercornervlag lopen, terwijl je bij de rechtercornervlag staat als de cutscene gestart wordt. Dat is gewoon jammer, maar dat vond ik vorig jaar al en het jaar daarvoor ook.

Ook de doelnetten zijn nog steeds niet realistisch genoeg. De bal gaat er gewoon niet lekker in, waardoor je het YEAH gevoel niet krijgt. bij PES blijft die bal heerlijk in het doel hangen en krult soms van de ene hoek naar de andere hoek, terwijl de bal er bij FIFA09 er bijna altijd uitrolt. Soms tot aan de penaltystip.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind FIFA09 echt wel goed spelen, maar er mist gewoon iets. PES2009 heeft gewoon meer dynamiek en bootst het spelletje gewoon nét even beter na, al heeft het op alle overige zaken het nakijken.

5. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    In Leipzig speelde ik zelf een preview build met alle teams (dus niet de demo). Op de Xbox zag het er iig niet scherper uit dan in de demo. De PS3 versie heb ik daar niet gespeeld. Ik vind de controller namelijk niet lekker (veel te licht en te klein).

Bij PES2009 zag ik m.i. geen verschil. Daar hingen de schermen naast elkaar.

6. Achillias

Achillias Guest

Je mag best een subjectieve voorkeur hebben maar ga aub geen onzin hier verkondigen, de Fifa netten zijn tig keer beter en realistischer uitgewerkt dan die dingen die je in PES ziet waarvan als de bal erin gaat het net ook 4 meter naar achteren rekt.

7. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Zoals je kunt lezen neigt mijn voorkeur na jaren weer naar FIFA. Feit is en blijft echter dat de doelnetten een iets te elastische werking hebben. Kijk naar wedstrijden op TV. De bal rolt NEVER terug naar de penaltystip (de hoogte daarvan). Die blijft meestal in het doel en gaat hoogstens iets over de doellijn. Neem de kopbal van Vermaelen van afgelopen zondag. Die was echt goed hard. De bal rolde terug tot +-5 a 10 cm van de doellijn.

Bij FIFA is hij gewoon net even te elastisch en dat heeft niets met een subjectieve voorkeur te maken maar met een feit. Bij PES is het doelnet ook niet alles, maar het geeft je wel een lekkerder gevoel (en die vier meter die je schetst zijn gewoon zwaar overdreven > max een halve meter). Het doelnet is bij FIFA09 zéker verbeterd tov vorige jaren, maar het is het nog steeds niet. Gelukkig is dit iets dat eenvoudig is aan te passen met een simpele patch.

Het valt mij op dat die paar minpunten die genoemd worden meteen reacties zoals de jouwe uitlokken. Ik ben uitermate positief over FIFA09, maar het spel heeft ook mindere punten. Daar moet je gewoon realistisch in zijn. Die minpunten geef ik ook aan bij PES 2009. Maargoed, dan zijn het opeens feiten.

Blijft leuk de veronderstelling van sommigen hier.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  8. Achillias

Achillias Guest

Feiten kun je aantonen laat mij maar eens zien waar jij in de huidige Fifa 09 demo de bal via de doelnetten naar het middenstip kunt verwerken. Want die feit van jou die is er niet. Het klopt dat in de Leipzig demonstratie de netten nog veels te statisch waren maar dat is inmiddels ook al verholpen in de nieuwe demo.

9. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Wil je beeldmateriaal? Prima! Ik zal wel eens even een filmpje maken vanavond om het aan te tonen. Die bal rolt veels te ver het doel uit. Ten tweede: Daarom hoop ik dat EA hier nog iets aan heeft gedaan in de definitieve code, of dat ze dat later doen dmv een patch.

10. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Natuurlijk vind je bij iedere game wel minpunten, en wie een hond wilt slaan, vind altijd wel een stok...
    Maar zijn deze 'minpunten' dusdanig erg dat 't je kan beïnvloeden het spel in de winkel te laten liggen? Natuurlijk had ik alles perfect willen zien, maar simpelweg is dat niet zo, en zal denk ik ook nooit gebeuren, maar dat een bal tever terug rolt als je een goal maakt, maakt voor mij helemaal niks uit. Mooi meegenomen als ook dat goed in orde zou zijn, maar dat zijn dinge waar ik me niet aan kan storen, het gaat mij of de game lekker speelt en al die dinge eromheen, is alleen mooi meegenomen!

11. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan echt niet door de beugel, verschrikkelijk gewoon. Ik ook dat ze met een patch komen. In ieder geval niet net als Konami een jaar lang niks van zich laten horen of zelfs een patch uit durft te brengen.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je mag best een subjectieve voorkeur maar ga aub geen onzin hier verkondigen, de PES netten zijn tig keer beter en realistischer uitgewerkt dan die dingen die je in Fifa ziet waarvan als de bal erin gaat het net nog altiijd niet elastisch genoeg is.

Snap je wat ik bedoel........ De netten in PES 2009 vind ik persoonlijk realistischer dan die van Fifa 2009. Let wel, ik heb het over de demo's. Dan kan je iemand wel aanvallen omdat hij iets zegt wat je niet zint maar ga niet doen alsof jouw denkwijze de enige echte waarheid is. Nog even en je gaat zeggen dat de balsnelheid bij Fifa 2009 ultra realistisch te noemen is en dat dat een feit is. En dat als ik het niet geloof dat ik dan meer even naar de CL moet kijken vanavond en in de pauze maar even een potje Fifa 2009 moet spelen.

En nee, het perfecte spel bestaat niet. En Fifa 2009 lijkt een hele dope footie te worden. Maar het gejank hier als iemand die overwegend positief is eens een keer iets negatiefs zegt, en ook nog eens bekend staat als een PES liefhebber is gewoon sneu. Doe normaal, zet die roze bril af en begrijp dat Fifa 2009 heel vet is maar ook gewoon minpunten bevat. Ja, echt waar.

@AC/DC

En jij bent ook sneu. Fanboy..... En nee, zeg niet dat je het niet bent, want je bent de grootste fanboy die hier rondloopt. Ik weet echt heel zeker dat jij in oktober met het hoesje van Fifa 2009 onder je kussen gaat slapen. Het is echt verschrikkelijk om jou te zien janken en piepen als iemand iets negatiefs durft te zeggen over Fifa 2009. Je geeft zo verschrikkelijk af op PES (en die kritiek is niet altijd onterecht hoor, maar doe dat dan in het juiste topic) dat het soms gewoon misselijkmakend is. En dan nog durven zeggen dat je geen fanboy bent.

13. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Zeg ik dat het niet door de beugel kan? Ik geef aan dat het het "YEAH" gevoel beter zal opwekken. Ik zeg niet dat ik het spel niet koop, omdat het doelnet te elastisch is. Kom op zeg. FIFA09 is een prachtig spel, maar op sommige momenten ontbreekt voor mij gewoon het "YEAH" gevoel.

Ik geef gewoon aan op welke manier EA dit kan oplossen. Heb je daar problemen mee? Voel je je daardoor gekwetst. Sorry man... Zal het niet meer doen ;)

FIFA09 heerst! Nu blij? Damn... Je gedraagt je echt als een 12 jarige.....

14. GengeR

GengeR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt het aan mij, of gaan afstandsschoten er gewoon niet in ?

15. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Is mij ook nog niet gelukt, maar echt de kans krijg je er ook niet voor in 2minuten. Dus het zal met name neerkomen op oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Mij lukte het eerst ook niet, maar toch gister op world class met 1-0 gewonnen door een afstandsschot van 20 meter, laag in de lange hoek.
    Maar viel me wel op , dat de bal op het laatste moment nog een hele rare curve krijgt.. zodat het allemaal mooier zou uitzien, wat in mijn ogen dan weer onrealistisch is, de laatste 5meter dat die onderweg was, draaide die nog eens flink..

17. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Zal eens letten op hoever de bal weer uit komt rollen na een goal, maar was mij ook niet opgevallen dat het zover eruit rolde, vond het er zelf eindelijk een stuk realistischer eruitzien, maar goed..als je er beeldmateriaal van kan maken Jows dan is het gelijk duidelijk..geloof je best, maar had het zelf ook nog niet gezien.

@Cyrax77, volgens mij speelt AC/DC ook PES hoor.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet dat AC/DC ook PES speelt, ik speel ook Fifa. Maar ik ben een PES fanboy. Alleen ga ik niet mijn hele dag spenderen om constant af te geven op Fifa omdat dat spel mij minder ligt en ik prijs toch op zeker PES 2009 niet de hemel in. En dat doet hij wel en dat is strontvervelend. Hij mag dan wel PES spelen maar dat wil niet zeggen dat je geen Fifa fanboy bent. Dat is ie wel, in zowat elke post moet hij PES afkraken. Dat noem ik een fanboy.

Mijn voorkeur gaat uit naar PES, maar ik ga niet in het PES topic zitten blaten over Fifa 2009 als iemand zegt dat hij of zij de balsnelheid (is gewoon een voorbeeld en niet per definitie op waarheid gebaseerd) in Fifa beter vind.

Misschien is AC/DC zodanig teleurgesteld in Konami en PES 2008 dat hij het gewoon heel moeilijk heeft. Dat kan ook, en dat geeft ook niet. Maar ik hoef daar niet constant mee geconfronteerd te worden persoonlijk. Ik kan heel goed over zijn onzinnig en totaal overbodige posts heenlezen, maar zo heel af en toe wil ik graag even zeggen wat ik ervan vind.

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Het hangt er vanaf hoe de bal het net raakt. Een beetje in het midden in een rechte lijn, dan zul je het wel zien. Dan rolt ie gewoon te ver terug het veld in.

20. Spartacusss NL

Spartacusss NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha ik vind de doelnetten anders super

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina