De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ook dat is niet helemaal waar Kevf, LCD en Plasma hebben beide gewoon 1920/1080 dus zijn ze beide geschikt voor desktop etc. maar in het begin moet je gewoon ff rustig aan doen met de plasma met die statische beelden. Daarna gaat het gewoon hetzelfde.

2. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan precies het nadeel van plasma TV's bij gebruik met PC's.
    Is langdurig aan staan bijvoorbeeld slecht(er) voor plasma tv's? Kunnen ze nog steeds licht inbranden ofzo wanneer ze constant hetzelfde beeld projecteren of..
    Want als er teveel nadelen aan zitten bij gebruik met een PC dan is Plasma ook niet echt de beste oplossing voor mij.

Overigens iets los daarvan: Als ik de Battlefield demo (360) probeer te runnen op Full HD dan krijg ik nog redelijk wat ruis. Nu zegt mijn collega dat dat kan komen omdat ik een Component kabel gebruik om FULL HD af te spelen, en dat dit probleem wel verholpen zou worden als ik HDMI zou gebruiken... kan dat kloppen?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is nog meer niet waar dan? Ik heb zelf een plasma en vind toch echt wel dat ie flink spiegelt ;)

Mbt het gebruik als computerscherm heb ik geen concreet vergelijkingsmateriaal. Wat ik van diverse sites altijd begrepen heb zijn de kleuren op een plasma veel mooier, echter oogt het beeld wat 'zachter'. Dit is eigenlijk altijd een voordeel (gamen, films, tv), behalve bij het gebruik als pc-scherm. Dan komt de 'hardheid' van een lcd-scherm goed van pas.

Maar misschien vergis ik me hoor. Ik vind echter zelf niet dat het beeld van mijn 37" panasonic plasma erg goed tot zijn recht komt als ik het bureaublad van mijn laptop er op zet.

@Spinneman: Je tv moet wel full-hd over component accepteren ;) Daarnaast gebruik ik zelf sowieso liever een vga of hdmi-kabel (strakker beeld).

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat "ook" had weggemoeten inderdaad, my bad.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    nope

6. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Dat inbranden is echt verleden tijd tegenwoordig.
    Je moet alleen de eerste 200 uur ofzo ff je contrast flink lager zetten en nog wat aanpassinkjes om hem ''in te spelen''
    Je moet alleen niet de eerste 200 uur elke dag uren lang de zelfde zender of je pcbeeld erop laten staan want ja dan gaat het wel fout.

Daarna kan je alles instellen zoals jij dat wilt.

7. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan, thnx voor de info.
    Ik ben er nog altijd niet uit wat ik nu moet doen, marja ik zal wel op speurtocht gaan en gewoon veel sites aflezen voor informatie betr. tv's, plasma of mogelijk toch LCD zonder delay, HD Ready of Full HD, wat het beste werkt.
    Heb hier al een hoop van opgestoken.
    ben toch nog van plan die 40" een weekje te houwe, kan ik mooi ondertussen zoeken naar een beter speeltje.

8. weis

weis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hee,
    Ik had een vraag ik heb 1 week terug een xbox 360 gekocht. Alleen nu zou ik het via component HDAV kabel op mijn tv willen aansluiten.
    Ik heb een Philips 37PF7320-10 LCD TV (uit 2005)dat Hd-ready is alleen ik heb geen idee waar ik de kabel op aan moet sluiten. De scartblok is namelijk alleen voor av denk ik het heeft namelijk alleen 3 plekken om de draden in te doen rood,wit en geel kunnen erin. Maar niet de blauwe, groene en rode.
    Weet iemand misschien wat ik moet doen? Of moet ik een andere kabel kopen om 720p of 1080i te zien te krijgen als ik de xbox aansluit? Zoja welke dan?
    Ik zit nu door de handleiding te bladeren en daar staat wel in dat het 720p en 1080i ondersteunt. Het heeft wel een DVI uitgang kan ik daar wat mee?
    Heel erg bedankt alvast!

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt een DVI-ingang ;)

Bij de oude modellen heeft Philips vaak de Component verwerkt in de DVI aansluiting
    Je hebt dan een DVI>Component adapter nodig !!

Kan zijn dat deze adapter bij de LCD is meegeleverd !!

10. weis

weis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht eraan om een DVI -HDMI adapter te kopen. Maar op de site waar je deze kunt kopen (ook op andere sites) staat dit:
    Deze adapter zorgt er voor dat men de twee verschillende digitale connectors met elkaar kan verbinden. Wel moet er rekening gehouden worden dat DVI alleen maar beeldsignaal doorgeeft en geen audiosignaal.

Houd dit dan in dat ik geen geluid heb als ik op deze manier via HDMI mijn xbox aansluit op de tv?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    DVI>HDMI adapter is ook een mogelijkheid.
    Maar je heb dan geen geen geluid !!!!

Voor geluid zal je dan toch gebruik moeten maken van de AV-stekker of Audio-adapter.
    De audio-adapter zit bij de HDMI kabel van Microsoft !!

12. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    hallo mensen ik heb een paar vraagjes..

ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht.
    Hans-g HG281D

Features:
    - 1920 x 1200 (WUXGA) Optimum Resolution
    - 16.7 Million Colours
    - 800:1 Contrast Ratio
    - 3ms Response Time
    - 500 cd/m2 Brightness
    - Viewing Angle (H/V): 170°/ 170°
    - One HDMI Input (Supplied with HDMI to DVI lead for connection to DVI on PC)
    - One Analogue Input
    - Integrated Speakers (2.5W x2)

er staat op dat hij Full-HD Competible is
    ik heb een XBOX360 Elite, maar als ik de HDMI-kabel erin stop, en de instellingen van de xbox wil aanpassen, krijg ik alleen de optie voor 480p.

zodra ik de vga-kabel erin doe. krijg ik wel alle opties.

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het ookk doet met de HDMI-kabel?
    en anders wat is de beste optie om te kiezen als ik de VGA-kabel gebruik?

13. Burr

Burr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik ga binnekort een xbox360 kopen, ik heb een oude model die wel meer dan 10 jaar oud ( 40 cm breedte ) en een nieuwere model die paar jaartjes oud is ( meer dan 50 cm breedte ) mijn vraag is : Moet ik perse een Hdtv hebben of kan het ook op oudere modellen ?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee hoor je kan ook gewoon je Xbox 360 aansluiten op je gewone tv. :)

15. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het feit dat een hdtv geen interlaced beelden kan weergeven heeft niets te maken met het door de tv weergeven van het inputsignaal.
    Als ik 1080i door mn xbox360 laat uitsturen, dan verschijnt heel even 1080i in beeld. De tv laat namelijk het inputsignaal zien en niet wat de tv zelf laat zien (dat blijft namelijk altijd hetzelfde: de native resolutie van het scherm).

720p kunnen overigens ook meerdere resoluties zijn zoals 1024x720 of 1366x768.
    De enige juiste term voor full hd is hdready1080p. Alleen aan de 2 termen: hdready en hdready1080p zijn officieël eisen gesteld.
    De term full hd bestaat eigenlijk niet, het zegt bijvoorbeeld niets over de maximale input die het toestel aankan.
    Full hd werd bedacht door fabrikanten/winkeliers om schermen mooi aan te prijzen die wèl genoeg horizontale beeldlijnen hadden, maar niet aan andere eisen die tegenwoordig worden gevraagd, kon worden voldaan.
    De Toshiba plasma met een 1024x1080 resolutie werd ook neergezet als full hd.

Als mensen het hebben over full hd, dan bedoelen ze eigenlijk hdready1080p.

En nogmaals: componenten kan gewoon 1080p doorgeven, maar door restricties door de filmmaatschappijen mag dit niet bij films vanwege het ontbreken van een kopieerbeveiliging. Daarom geeft de hd-dvdspeler van de xbox360 bij aansluiting met componenten max 1080i door.
    Vga doet zelfs bij hd-dvdfilms 1080p, wat mij altijd heeft verbaasd.

Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Inputlag is lastig omdat dit nooit wordt vermeld. Ik zal morgen n link opzoeken van n vergelijkingstest waarbij dit wèl werd vermeld. Ik meen dat 1 type Sony Bravia lcd erg goed scoorde.
    Je kunt inputlag op jouw scherm ook verminderen door vga te gebruiken en alle beeldverbeteringsopties uit te zetten. (google ff of de game-mode helpt).

Inputlag is iets anders dan de tragere refreshtimes van een lcd ten opzichte van n plasma, dat noemt men lag. Lag betekent vertraging en je hebt (beeld)lag en inputlag. Inputlag kan je in een winkel nooit zien door naar het beeld te kijken.
    Door verwerking van inkomende data bij de tv, zit er een vertraging tussen de actie die jij doet (indrukken van knoppen op je xbox-controller bijvoorbeeld) en de daadwerkelijk actie die je op het scherm ziet en dat noemt men inputlag. Zowel plasma als lcd's hebben dit.

Het verbaast me trouwens wel dat je er zoveel last van hebt. Ik heb toevallig laatst iemand hier over horen klagen. Weet je zeker dat t niet aan iets anders ligt, is je controller nog wel goed, probeer s een andere controller.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de Xbox360 moet je een HDTV hebben }:]

De Xbox360 kan je op elke tv moet een composiet (gele stekker) of scart aansluiten.

18. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik kan straks wat dingen proberen, maar ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad, en ik wist van eerdere toernooien en Lan party's wel dat dit vaker voor kwam bij LCD/Plasma Tv's, maar daarom heb ik ook een beetje naar een tv gezocht waarvan de delay minder zou zijn. De exacte versie die ik wilde kopen was uitverkocht, maar deze LCD-TV zou gewoon een kleine upgrade zijn kwa dynamisch contrast, dus verder gewoon 'tzelfde.

Marja als je ergens een site weet waar je die input delay wél kan vergelijken, + andere specificaties van de tv, dan hoor ik het graag :).
    Ik zal sowieso wel straks wel ff uitzoeken of ik het mogelijk kan verhelpen, dan edit/post ik nog wel iets.

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0

Welke tv had je dan oorspronkelijk in gedachten want de M87 is behoorlijk oud?
    Overigens inputlag van 50ms is echt niet zo erg tenzij je heel veel LAN's doet, maarja ik neem aan dat je niet een 40" tv meeneemt naar een LAN.

Alle nieuwe tv's van de grote merken hebben praktisch geen inputlag (20ms ongeveer) of zelfs helemaal geen in geval van gamemodes en PC mode. Wil je echt ten alle tijden geen inputlag ja dan zal je bij CRT moeten blijven.

20. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof de M86 ofzo, en ja hij is ietsje ouder, maar zou goed zijjn, daarbij heeft de tv wel game-modes, merk er alleen geen drol van, als dat al iets moet uitmaken voor input delay. Er is dan wel iets anders aan het beeld, wat precies weet ik nog niet, mss snellere reactietijd of echt alleen iets met de kleuren marja.
    Maar sowieso, als je guitar hero speelt op expert hyperspeed 3 of hoger dan kan je die 50 tot 70 ms vertraging echt niet hebben, en dat calibreren helpt wel wat, maar het speelt nog niet echt lekker.
    Hetzelfde trouwens met eigenlijk bijna ieder ander spel, tis bijvoorbeeld ook 'heel' frustrerend bij race spellen, of counteren met DOA.

edit/update: net met VGA kabel geprobeerd, daar kon ik ECHT GEEN guitar hero mee spelen :confused:, kom met calibreren dan ook uit op 79 ms audio 70 video.

edit2: ok moet toegeven, haal net wel nieuw record, mar omg zo irritant dat die noten zo ver onder de lijn aangeslagen worden, alsof ik ze iedere keer mis, erg afleidend -.-, dus gewoon kei scheef... ik neem aan dat de hoop dat dit probleem opgelost kan worden met een HDMI kabel, nu wel weg is.

edit3: nu weer geswitched naar 1080p, speelt toch met net zoveel delay, dus 't ligt meer in de richting 70 - 80 ms delay.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina