Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    damn, ik was net aan het kijken naar 1... toen ik mijn iPod Touch ben gaan bestellen zag ik er 1 staan en die leek toch wel erg aantrekkelijk. Weet er iemand of de Air ook een upgrade meekrijgt? En ook uiterlijk?

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    De air misschien een cpu/hdd upgrade, niks cosmetisch, de air is nieuw ;)

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nog niet concreet. Maar waarom wil je een Air? Je hebt er eigenlijk vrij weinig aan.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Idd. Is meer voor zakenlui met een flinke portemonnee als portable laptopje (dun, licht). Ziet er wel leuk uit, maar ik zou toch echt niet zonder optische drive kunnen. Daarnaast zijn specs minder dan bijv de gewone Macbook (niet zo vreemd, aangezien ie flink dunner en lichter is).
    Ben iig erg benieuwd of ze de Macbooks echt aanpassen qua looks.
    Vind de zwarte versie nog steeds mooi (twee op werk hebben er een, heb zelf de witte), maar om nou 200 euro meer te betalen voor een zwart kleurtje en iets grotere HDD vind ik wat overdreven.
    Ook de MBP, Mac Pro en iMac blijf ik erg mooi vinden. Non-mac is dan goedkoper, maar goed, de designs blijven zo mooi, waardoor je toch wel gelokt wordt.

5. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maarja zonder OS X heb je natuurlijk een hele andere computer he. Dus je betaald ook gewoon voor de mogelijkheid om OS X te kunnen draaien.

Een bekende van mij heeft een MacBook Pro gekocht, volgens mij snapt hij half niet wat hij der mee kan xD

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoeveel is die studentenkorting?

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ligt eraan, op surfspot adverteren ze tot wel 12%. Maar je kunt beter gewoon ff inloggen via je school gegevens en dan kijken. Apple heeft zelf ook een shop voor studenten, maar die is geloof ik net niet zo voordelig.

8. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben pas geleden van windows naar Mac OS X gegaan. Ik had een crappy paradigit laptop gekocht via school 3 jaar geleden en deze was op. Sinds kort heb ik een Macbook Pro, ik had geen ervaring met Mac daarvoor. Het over stappen is alleen even kijken hoe alles werkt en het went erg snel. Het verschil met windows merk je eigenlijk pas (vond ik dan) als je daarna weer met windows gaat werken. Ik vond windows daarna allemaal wat minder soepel werken.

Een groot pluspunt van mijn macbook pro is het touchpad, dit is de enige laptop die ik zonder muis gebruik (we hebben er 4 thuis). Het scrollen werkt perfect en is goed uit gewerkt, je hoeft niet met je vinger langs de zijkant van je touchpad om te scrollen. Gewoon 2 vingers op het touchpad (waar dan ook) en scrollen maar. De laptop was een dure aanschaf, maar ik heb er geen moment spijt van.

@ P Trick:

Volgens mij ben ik er ook nog niet achter wat ik allemaal met mijn macbook pro kan :+.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag is 10.5.5 van Mac OS X uitgekomen.
    Je kunt 'm downloaden via Software Update, of via de Apple site.

De grootte varieert per systeem.

10. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk momenteel nog gewoon met 10.4.9. De 10.4 zat destijds al op mijn MacBook.
    Is het de moeite om 10.5 aan te schaffen? Heb er weleens mee gespeeld bij een Apple winkel / MediaMarkt, en kon daar niet zo heel veel ontdekken eigenlijk.

Volgens mij laat 10.6 niet meer heel lang op zich wachten. Kan ik daar dus beter op in gaan?

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Gebruik zelf ook nog tiger en vindt em sneller werken dan leopard, niet veel verschil hoor maar ik ben het misschien ook gewend. Denk dat mn overstap pas gaat komen naar Snow Leopard als mn Mac Pro daar aan het eind van het jaar mee uitgerust wordt.

Snow Leopard zou december/januari ongeveer moeten komen volgens geruchten.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mijn iMac was al uitgerust met Leopard, dus heb Tiger nooit gehad.
    Van de update merk ik nog niet veel, maar wil gewoon altijd uptodate lopen qua updates.

Of ik Snow Leopard ga installeren over een tijd weet ik nog niet, aangezien dit maar een minime verandering is t.o.v. Leopard. De verandering zit echt onderhuids.

13. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Super bedankt voor de snelle reacties!
    Denk dat ik dan ook maar beter enkele maanden kan wachten op de Snow Leopard :).

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Werk ook nog gewoon met Tiger.
    Leopard heeft wel wat leuke nieuwe features, met name qua dock (zodat niet alles opsomt in je dock), maar heb nog geen behoefte om een nieuwe versie aan te schaffen. Voorlopig werkt Tiger ook nog prima.

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dat xbox connect voor je mac werkt echt super met mn xbox. Mn xbox streamed nu alle films en muziek van mn laptop, echt nice. Net een film op mn laptop staan, zet mn xbox aan een kan em daar mooi kijken zonder gedoe :thumbs: Zeker een aanrader :cool:

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ook maar eens proberen.
    Xbox 360 heb ik wel eens als mediacenter geprobeerd, voor muziek, maar vind dat echt 10x niks. XBMC op oude Xbox doet het werk nu (streamen van films van pc naar tv). Ook wel een tijdje via Macbook naar TV gedaan, maar dat was ook omslachtig (macbook verplaatsten, kabels wisselen etc).

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zeker een aanrader.

Heb mn hele muziek collectie op mn laptop, die kan ik nu makkelijk via mn xbox draaien, die weer op mn geluidsinstalatie zit aangesloten. Makkelijker kan niet.

Maar 1 ding snap ik niet. Hoe kan mn xbox het draadloze signaal van mn laptop ontvangen? Iemand die dit weet?

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je laptop is natuurlijk (draadloos) verbonden met je router, die hangt (lijkt me) in je netwerk en stuurt de info over je UTP naar je Xbox (er van uitgaande dat die ook in je netwerk hangt :+ )

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Geniaal :+

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo heb ik het ook altijd gedaan.
    Dat je dat niet weet Grave! ;)

Topicstatus: