FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik dacht vandaag, ik geef de FIFA demo een laatste kans. En op een of andere manier vind ik het nu leuker. Alles lukt wat meer en krijg meer een gevoel erbij. Nog niet helemaal maar dat komt omdat je maar zo kort kan spelen. Het word een moeilijke keus voor mij omdat ik nu 3 jaar PES achter elkaar heb gespeeld. FIFA was geen optie voor mij voorheen. Maar PES 2009 is niet echt vernieuwend qua gameplay als ik de filmpjes bekijk..

2. Achillias

Achillias Guest

Gaap.. leer eerst eens jezelf vocabulair duidelijk uit te drukken misschien dat ik dan wel de tijd neem om hier wederhoor aan te geven.

P.s. Jow waar blijft het filmpje nu met de bewijsvoering over de doelnetten? Ik zou graag wel eens willen zien dat zo'n bal terug naar de middenlijn wordt geveerd door de netten.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2008
  3. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Dat is helaas wel zo.. schiet maar is een penalty tegen de netten, de middenlijn is overdreven, penalty gebied red ie nog

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb nog nooit gehad dat hij buiten het penalty gebied is gegaan. Blijft er meestal netjes in liggen.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik acht het niet zo van belang dat jij de tijd neemt om op mijn schrijven te reageren. Gezien je nogal neerbuigende reactie kun je jezelf die moeite gerust besparen. Ik had natuurlijk ook neerbuigend kunnen reageren op jouw schrijven.

Ik had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je gewoon wat moeite hebt met begrijpend lezen. Of ik had kunnen zeggen dat mijn zinnen misschien wat te lang zijn voor iemand met concentratieproblemen. Misschien had ik zelfs moeten zeggen dat je wellicht lijdt aan het welbekende godsyndroom. Maar dat ga ik allemaal natuurlijk niet zeggen, want dat is compleet offtopic en denigrerend.

Het zou ook nog kunnen dat je daadwerkelijk niet begrijpt wat ik bedoelde. Dan bied ik je bij deze mijn welgemeende excuses aan en zal ik voortaan in Jip & Janneke taal posten wanneer ik mijn schrijven tot jou richt.

@Ontopic,

Het is wel degelijk zo dat de bal soms nogal onrealistisch ver uit het doelnet terugveert. Maar goed, bij PES bewegen de doelnetten soms ook heel vreemd bij een goal. Dan veert het net zelf een beetje te ver mee, dat ziet er ook niet echt realistisch uit. Ik ben in ieder geval allang blij dat de doelnetten in Fifa nu niet meer bestaan uit stalen kooien.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    is dat hier elk jaar zo als de nieuwe fifa en pes uitkomen?

koop ze lekker allebei en ga dan s beoordelen welke leuker is :)

7. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Wat een onzinnige discussies allemaal hier..

In ieder geval, die bal hoort eigenlijk het keepers gebied niet uit te komen, of net iets er buiten. Het netje vloeit de ene keer wel goed met de bal mee en de andere keer niet.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    tjsa maar dat kan ook nog liggen aan het feit dat het een oude build is toch? kwestie van physics en animaties finetunen

ik ben wel benieuwd of er qua online lobbysysteem ook nog veel veranderd is,. ik wil eigenlijk wel zo'n fifa football party maar dan online,.. speel vaak online , altijd met dezelfde vriend en dat hele tijd terug naar arena etc gaat vervelen

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, we moeten inderdaad niet vergeten dat we het over een demo hebben. De retailversie ligt nog niet in de winkel en voor zover ik weet is Fifa 2009 nog niet 'gold' gegeven. Ze kunnen nog een hoop van dat soort physics aanpassen sinds de build van de demo.

10. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ja helaas wel

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik denk dat dit toch wel een van de ergere jaren is qua discussie. Vooral omdat FIFA en PES nu elkaar weinig ontlopen.

12. Kaap

Kaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook elk jaar moeite me voor te stellen wat de netten voor boeiends zijn. Hoe het spelletje gaat vind ik leuker, als andere dingen goed uitgewerkt zijn, dan is dat mooi meegenomen. Maar dat die netten voor sommige zo belangrijk zijn om elk jaar weer over te mekkeren, dat snap ik echt niet.

Hou je nou van voetbal of van netjes?

13. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Weet jij al welke je gaat halen?

14. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    straks paar potjes demo van Fifa gespeeld met een maat van mij. Echt irritant dat het maar 2 min per helft is. Ze hadden het toch wel zeker 4 min van mogen maken om een beetje een leuke indruk te krijgen. We hebben hem gechecked op de xbox 360 en de ps3 en we kwamen samen uit op de volgende punten over der game. Op de xbox 360 ziet het er veeel scherper en mooier uit, en de ps3 controller is niks beters voor een voetbalgame als je de xbox 360 gewend bent. En nog belangrijker, die maat van mij, een PES fan was zeer te spreken over fifa en overweegt hem te gaan halen\o/

15. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom Cyrax77, ben jij elke keer weer zo snel op de teentjes getrapt. Oh wacht, ik lees hier dat iedereen zijn mening mag uiten op zijn eigen manier. Waarom loop jij dan hier als een gestreste huisvrouw mij onzin te verkondigen als ik iets te zeggen heb? Je bent niet verplicht om op mij te reageren.

Haal de volgende keer lekker die vandale website weg bij het posten en je hoeft ook niet elke keer drie maal zo langere posts uit te typen op mij. Dat je überhaupt meer te zeggen hebt om mijn mening dan ik zelf verklaart al een hoop.

Dat je geen strakke voorzetten kunt geven is trouwens complete onzin, je bent PES gewend. In FIFA gaat het nou eenmaal zo, en weet je wat? In het echt gaat het ook zo, ga eens lekker voor de tv zitten en vergelijk de snelheid van een echte voorzet met eentje in PES en FIFA. Je mag hier je bevindingen komen verkondigen.

16. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb ze al wel op mijn telefoon staan de filmpjes, moet ze alleen nog even uploaden. Ik kreeg gisteravond onverwacht een spoedklusje, dus het is er niet van gekomen ze te uploaden. Kan jij realplayer filmpjes afspelen? Dan upload ik ze vanmiddag gewoon even naar mijn site.

Vaak gaat het goed, maar als je hem recht tegen de touwen schiet wil hij gewoon nog eens veel te veel vaart mee krijgen. Ziet er gewoon vet nep uit (zou bijna een bug kunnen zijn??). Dat haalt het gevoel gewoon weg.

Heb twee filmpjes: een penalty en een omhaal (in beide gevallen te ver het doel uit > penaltystip). Rustig aan, je krijgt ze vanzelf te zien.

Als ik iets zeg, dan lul ik niet zomaar wat. Mijn posts worden altijd beargumenteerd. Ik bedoel, ik heb de preview op deze website ook geschreven. Ik ben meer een PES dan een FIFA liefhebber, maar als je beide titels gespeeld hebt en naar het totaalplaatje kijkt moet je gewoon eerlijk zijn. Mensen die mij niet objectief noemen, zijn denk ik zelf fanboys van het hoogste niveau.

Maargoed, de filmpjes zal ik vanmiddag posten.

Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  17. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Als je mijn post goed hebt gelezen, zeg ik dat ik de doelnetten zeker verbeterd vind, maar dat ze nog niet realistisch reageren. Als ik scoor, haalt dat daardoor MIJN (lees: mijn!!) "vreugde" een beetje weg, omdat de bal er gewoon niet lekker ingaat.

Dat is mijn mening en die mag ik posten toch? Ik zeg niet dat FIFA09 een kutspel is, omdat de doelnetten nu eenmaal niet zo realistisch zijn. Ik ben overwegend positief over FIFA09. Ik denk idd ook dat ik hem ga halen. Er zijn echter nog een aantal zaken die ik niet intuitief genoeg vind, al vind ik het spel verder prima spelen.

Ik kan mij goed herinneren dat mensen (ik zeg dus niet dat jij dat deed) jarenlang op PES zaten te zeiken, omdat het grafisch onderdoet voor FIFA en ze veel minder licenties hebben.

Als je dan zei: "ja wat willen jullie nou? realistisch voetbal, of graphics?", dan werd je aangekeken alsof je een idioot was. Graphics en animaties inclusief de licenties kunnen namelijk het spelplezier ook enigszins beinvloeden, omdat het de spelervaring nu eenmaal opkrikt.

Maargoed, als ik zeg dat de doelnetten te elastisch zijn, dan is het weer niet boeiend. Het gaat immers om het voetbal toch? Helemaal waar, maar het heeft wel degelijk invloed op MIJN (lees: MIJN!!) spelervaring.

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Waarom is het noemen van minpunten zo moeilijk te verkroppen voor een aantal hier? Of deze minpunten nou gebaseerd zijn op persoonlijke meningen of feiten doet er toch niet toe?

Iedereen mag fijn zeggen over mij wat men vind, maar ik kom tenminste met argumenten waarom ik iets vind. Ik ben een PES speler, maar ik zie ALLE minpunten van dit spel en deze staan ook netjes beschreven in mijn preview op digitaalgras.nl. En ik bepaal zelf of ik de minpunten van een spel op vind wegen tegen het plezier dat ik denk aan het spel te hebben.

Het maakt mij echt niet uit wie wat speelt. Maar ik vind het opvallend dat de mensen die het hardst schreeuwen de minste argumenten hebben om hun mening te onderbouwen. En iedereen is vrij om zijn mening te geven, dat wordt zelfs gewaardeerd. Maar doe dat dan wel met argumenten en niet omdat je zonnodig moet schreeuwen. En als je daar dan een reactie op krijgt er niet inhoudelijk op reageren. Dat is zwak.

19. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dat wel. 8)

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Mooi al die reacties hier, alle FIFA en PES draadjes worden met discussies vol gespammed, ik schop het FIFA vs PES draadje wel omhoog, kunnen we daar verder gaan..?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina