Soul Calibur IV [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 15 aug 2008.

  1. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha, ja daar heb je wel een punt, maar ik heb me echt nog helemaal niet verdiept in deze game en dan blijf ik vragen stellen, dus dan leek me een info site handig om mee te beginnen :+ . Heb 1x story mode gedaan met Yoda en 2 of 3x een potje tot 3 tegen vrienden. ik weet hoe je een unblockable attack doet (tenminste denk ik <-/X+Y toch? :+). Rest heb ik geen flauw idee. Had eventjes die achievements gechecked, en zie impacts / just impacts / soul crushes / critical finishes 8) geen idee hoe je die dingen doet :+

    Overigens liggen snelle characters me over het algemeen het best (genomen over meerdere fighting games), had nog 1x met die gozer met die stok een potje gedaan en dat was in principe wel relaxed (yoda ook). Al doe ik natuurlijk maar wat :+
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Die Kilik is wel een goede character, net als Yun Seong (snel).
    Soul Crushes en Critical Finishes zijn wel vet, iedereen heeft aan het begin een groene soul (zie dat cirkeltje). Als je meer hits uitdeelt wordt die Soul rood, en uiteindelijk begint zijn balk te flitsen. Dit is een Soul Crush. Dit verhoogt de kans dat zijn equipment kan vernietigd worden. Als je dit doet, en gelijk daarna op LB drukt heb je een critical finish.
    Als je op Youtube zoekt wordt er al veel duidelijk!
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    heb net SC4 ben benieuwd, lijkt me vette game :D
     
  4. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat zijn impacts, just impacts en grapple breaks? Ik hoor het graag.
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik mis nog 2 characters, en ik heb the apprentice al..
    kan iemand mij vertellen hoe ik die laatste 2 characters unlock??

    en zou iemand mij ook kunnen vertellen wat een impact attack is?
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Heb je de tower al uitgespeeld? dat lijkt mijn gok :+
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    nope, k zit een beetje vast bij 15-17 al :p
     
  8. Nusalaut

    Nusalaut Dark Hadou!

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke heb je allemaal unlocked? dan weet ik welke jij nog niet hebt en wat je moet doen daarvoor.
     
  9. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    De rest va de characters zijn te behalen via story mode. 1 vakje tussen die 2 starwars figuren blijft leeg voor DLC waarschijnlijk.

    Algol: Successfully complete Story mode with a character that fights Algol as the final Boss (Mitsurugi, Taki, etc.).
    Amy: Purchase her in the Character Creation for 4,000 gold.
    Angol Fear: Defeat Angol Fear in Story mode with Algol, Kilik, Scheherazade, The Apprentice, or Zasalamel.
    Ashlotte: Defeat Ashlotte in Story mode with Angol Fear, Astaroth, Lizardman, Maxi, Rock, or Talim.
    Cervantes: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.
    Hong Yun-seong: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.
    Kamikirimusi: Defeat Kamikirimusi in Story mode. Note: Mitsurugi is one of the characters that encounters Kamikirimusi in his story.
    Lizardman: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.
    Rock: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.
    Scheherazade: Defeat Scheherazade in Story mode with Nightmare, Siegfried, Voldo, Yoda, or Yoshimitsu.
    Seong Mi Na: Purchase her in the Character Creation for 4,000 gold.
    Setsuka: Purchase her in the Character Creation for 4,000 gold.
    Shura: Defeat Shura in Story mode with Cervantes, Rapahel, Setsuka, or Taki.
    Sophitia: Purchase her in the Character Creation for 4,000 gold.
    Talim: Purchase her in the Character Creation for 4,000 gold.
    The Apprentice: Successfully complete Arcade mode with Yoda.
    Yoshimitsu: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.
    Zasalamel: Purchase him in the Character Creation for 4,000 gold.


    Wat zijn impacts, just impacts en grapple breaks?
     
  10. Zer0 Hiro

    Zer0 Hiro In the digital flesh

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn verdedigende moves en je gebruikt ze door simpelweg op je aanvallen van je vijanden te reageren met A + richting. en bij just impacts is de tijd tussen aanval en impact kleiner.

    Grapple breaks doe je volgens mij ook met A maar daarmee voorkom je dat een tegenspeler je vastpakt. Voor de zekerheid kun je dit in training proberen.
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    critical finishes zijn echt zo moeilijk te timen. is soms lastig te voorspellen wanneer iemand zijn armor breekt. 8)
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee man, gewoon die balk in de gaten houden en als je dat brekende geluid hoort gelijk LB indrukken. Ik geef toe dat ik er in het begin ook mee zat te kloten, maar ik drukte gewoon steeds te laat die knop in! Je heb namelijk slechts een seconde de tijd. :+
     
  13. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    De ene tutorial zegt 3x LB de ander alle 4 de "face" buttons (wat dat ook mag zijn). Weer een ander zegt dat het alleen kan wanneer je tegenstander ze soul gauge helemaal leeg is (flashing red) en dat je wanneer je dan een armor piece breekt je het alleen kan doen.

    Ik weet heet ook niet meer 8)
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Er zijn geloof ik verschillende knoppencombi's, maar goed als je dus gewoon LB indrukt bij dat brekende geluid dan heb je negen van de tien keer een Critical Finish. ;)
     
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    :+ maakt niet uit wat de status is van de soul gauge wanneer het breekt? want met Siegfried/Nightmare doe je die X+Y+schuin-naar-beneden 2x = garantie voor breaken van de boots, maar als ik daarna LB doe gebeurd niets. Miss dat ik het te snel doe.

    Overigens weet iemand tutorials om mannetjes na te maken uit andere shows?

    Edit: Dit soort poppetjes: http://www.ugo.com/games/soulcalibur-4-create-a-character-top-50/?cur=Harry-Potter
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Weet iemand of Vader ooit nog via een update gereleased zal worden? Ik heb zojuist nog een update binnen gehaald, maar helaas...

    Nog twee achievements en ik zit op de 1000 punten. Komt niet vaak voor. :)
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Als het goed is wel ja, Darth Vader voor de Xbox 360 en Yoda voor de PS3. Er is een plekje vrij gelaten in het menu, dus... gewoon afwachten! ;)
     
  18. Little TommyV

    Little TommyV I'm back!

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    41
    je kunt natuurlijk ook gewoon de achievements net zoals soul crushe en critical finish boosten met een vriend die het ook speelt en anders als je hulp wilt voeg me maar toe heb hem nameli jk 1000/1000 :cool:
     
  19. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Tommy, naar wie richt je dat? :+

    Overigens mits het naar mij is gericht, ik wil eerst wel zo'n critical finish zelf kunnen in campaign bijvoorbeeld, anders is het irritant voor ons beide :+

    Edit: kan trouwens geen youtube filmpjes of textuele beschrijvingen vinden van hoe je bijvoorbeeld Ronal MacDonald maakt in Character Creation :<
     
  20. Little TommyV

    Little TommyV I'm back!

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    41
    wat zou er irrietant zijn voor mij dan?
    maar als je het in de campaign wilt doen raad ik je aan de spammove van yun seong te gebruiken breek je elke soul mee

    en als je hulp ergens in nodig hebt stuur je maar berichje of laat het hier achter en ronald kan ik ook niet vinden op youtube wel the joker en the hulk enzo
     

Deel Deze Pagina