Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet het nou weer met random fictieve teams? :{ Toch veel beter om bekende spelers te laten zien?

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, het is waar. Ze kennen bij Konami de spelers uit de eredivisie niet zo goed. Misschien nagemaakt van slechte foto's of zo. Ongeveer 50% lijkt goed, de rest niet zo.

3. lers88

lers88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    twente ;)

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    iid, maar afgezien van dat is het wel een goede intro. Slechter dan de vorige kon het iig niet :)

5. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
  6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nja dan zou ik verwachten dat de kleinere clubs zoals Volendam, Willem II enz spelers hebben die niet goed lijken in de game, maar dat verwacht ik niet bij de twee topclubs(afgaande op vorige seizoenen) van Nederland.

7. Gnermo

Gnermo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze de namen verkeerd hebben tot daaraantoe maar dat de spelers gewoon allemaal leukemie hebben kan ik weer niet begrijpen...

8. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
  9. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat Perez nog bij Ajax speelt vind ik niet zo erg (dit is eenvoudig op te lossen door hem even naar Twente te transfereren).

Dat spelers niet altijd lijken vind ik ook niet zo erg, al geeft het wel aan waar de prioriteiten liggen bij Konami. Sommige spelers zien er nog precies zo uit als in PES 2008.

Ik blijf erbij dat ik mij afvraag wat ze het laatste jaar hebben uitgevoerd. Oké, de menu's zijn anders, de gameplay is weer terug naar de roots en ze hebben de graphics iets opgepoetst.

Waarom laten ze één team niet een nieuwe engine bouwen? Veel code zullen ze ongetwijfeld kunnen hergebruiken. De spelerdatabase heb je al. Ga langs in stadions en neem wedstrijdgeluiden op, noem maar op. Dat zijn m.i. dingen die allemaal wel in een jaartje zijn te realiseren. De nieuwe engine misschien niet, maar dan kun je iig aangeven dat je ermee bezig bent.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Als het goed is gebeurt dat volgend jaar. Het zijn natuurlijk geruchten maar ze zullen nu onderhand wel realiseren dat Fifa qua presentatie al 2 jaar boven ze staat en dat meer en meer spelers liever een geweldige presentatie willen dan alleen de core gameplay.

Ik vind sommige spelers er ook niet uitzien... ik blijf hopen op een geweldige option file voor de 360.

11. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Als ik PES2009 ga kopen (ziet er wel naar uit) dan ga ik weer met Girondens Bordeaux aan de slag (PES6=Lyon, PES2008=Bordeaux) ... Mooie club, mooie shirts, en niet gelijk zo'n super top club.

Bordeaux was de Franse competite bitter slecht begonnen dus begon ik toch te twijelen, maar zondag stonden ze na 45 min nog maar met 9 man op het veld, uit tegen Grenoble, en scoren ze in de 80e toch de 1-0:) ... en staan ze weer 6e in de comp (Lyon, natuurlijk ver bovenaan)

mijn 'helden' :)

Tis grappig maar IRL ben ik nu ook een soort 'fan' van Bordeaux

Toen ik in PES nog met Lyon speelde, hadden die echt een waanzinnig team. Ging in de 2e helft van de competitie Carew weg, daar baalde ik dus in PES6 stevig van want dat was dus wel een van mijn helden. (Door al die wisselingen bij Lyon ben ik trouwens bij Brodeaux terecht gekomen, Lyon sprak me niet meer zo aan)

Nou ja, bovenstaande post slaat nergens op, maar geeft wel aan dat ik alweer zin heb in PES2009:)

Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  12. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dat bij Barcelona, al jaren mijn buitenlandse club en probeer dan ook 1 x per jaar naar die mooie stad te gaan!! Zeker dit jaar hoop ik dat ze weer meedoen om de titel en de Cl met het nieuwe team wat ze hebben!!

Nog 3 lange weken, grrr !! :D

13. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, maar Konami zou met PES 2008 al een footy opleveren die grafisch net zo'n vooruitgang zou kennen als PES1 t/m PES5. Was allemaal gelul. Persoonlijk geloof ik gewoon niet dat Konami met een andere Engine bezig is.

Seabass wil misschien wel, maar krijgt er de ruimte niet voor.

Overigens blijf ik erbij dat het té achterlijk voor woorden is dat je geen optionfiles kunt uitwisselen. Ik bedoel, het is gewoon binary data, dat je gewoon kunt verzenden. What's te problem? Waarom doen ze daar niets mee?

Het is gewoon dom. Als je qua financieen niet kunt opboksen tegen EA, wees dan slim. Wie klein is moet slim zijn. Als ze dit mogelijk zouden maken, zou iedereen een week tot twee weken na het uitkomen van het spel, het spel kunnen spelen met een aangepaste option file: beschikbaar gemaakt door bijv. WENB.

In dat geval is het helemaal niet erg om een spel te kopen met weinig licenties. De community zorgt daar immers wel voor. Ik vind Konami echt dom wat dat betreft.... Heel heel heel dom. Volgens mij weten ze bij Konami niet wat er online allemaal mogelijk is.

14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Option files kan je wel uitwisselen, op de PS3. Maar bij de xbox kan dat nog niet op dit moment, hopelijk na de Fall update wel.
    WENB is op dit moment bezig met een option file voor de PS3.

15. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Konami als uitgever is op het online gedeelte niet ervaren genoeg in vergelijking met EA dat kon je bijvoorbeeld goed zien met de hele toestand bij MGS4. Dit vind ik erg jammer want de mogelijkheden zijn er wel gedegelijk. Alleen komt het er niet op de 1 of andere manier. Terwijl EA het online gebeuren bijna altijd wel in orde heeft. Soms misschien wat lagg maar dat heeft iedere online spel weleens.

Ik heb zin om pes2009 vooral offline tegen vrienden te spelen maar daarnaast zou ik ook graag online willen spelen. Maar ik ben bang dat het niet zal lukken. Als dat het geval zal zijn, zal ik later toch nog fifa erbij moeten halen.

16. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Konami had bij PES5 (xbox en PS2) en PES6 (ps2) alles prima in orde online hoor. Ik speelde PES5 bijv. gewoon 2 vs 2 online op de xbox zonder enige lag, 60 fps.
    De online-ellende bij pes6 (360) en pes 2008 (ps3 en 360) lag volgens mij gewoon aan het online gedeelte in het spel zelf. M.a.w.: slecht progammeer werk.

17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Voor 360 heb je ook te maken met MS ... ik wil nog wel eens zien hoe dat 'uitwisselen' gaat voor bv option files, maar ook maps (Far Cry2) of missions (komende OFP2) ... enz. Volgens mij ligt MS dwars:mad:

Uitwisselen zou zo cool zijn (ik heb nog wel een mooie Top Spin 3 babe in de aanbieding;))

18. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja, in de nieuwe fall update gaat het mogelijk worden om bestanden te delen geloof ik. Ze brengen speciaal voor PES een nieuwe controller op de markt, dan moet dit toch ook wel kunnen..? MS zou echt dom zijn als ze dat niet doorhebben, option files spelen al jaren een hele belangrijke rol bij PES.

Ze zijn bij WENB ook bezig met een patch voor de xbox 360, echter heb je dan een "andere" console nodig... ;)

Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken met de option file. Desnoods koop ik een PS3 :p

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    PES5 en PES6 hadden wat startproblemen maar deden het online verder vaak uitstekend. Dus ik snap niet hoe het kan dat pes2008 op de X360 opeens zo bout is geworden.. heeft konami hier nooit iets over losgelaten?? of over online in pes2009??

20. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    In het verleden behaalde succes is geen garantie voor de toekomst!! :p.. hehe begrijp me niet verkeerd ik hoop echt dat alles inclusief het online gedeelte weer goed word uitgewerkt zoals vanouds. Maar ik heb zo men twijfels.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina