Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Die twijfels van jou zijn -gelet op de ervaringen met de door mij genoemde next-gen versies van PES voor de 360 en de PS3- niet meer dan terecht. Je gaf alleen als argument op dat Konami (in het algemeen) online niet op orde zou hebben en daarom wees ik erop dat Konami het online-gedeelte in het verleden (juist bij PES, zie PES5 xbox/ps2 en PES6 ps2) het online gedeelte prima op orde had (nul komma nul lag, zelfs bij 2 vs 2 online!)

M.a.w. we moeten hopen dat Konami PES2009 online op het niveau weet te brengen van PES5 op de xbox alleen dan met meer toernooien en leageus etc.

Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  2. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Kan je met zo'n 'andere' console nog wel XBL op? (dus eerst nieuwe option file erop en dan in 'save' mode toch lekker XBL'n? ... ik zit niet meer in die scene:) destijds met de ouwe xbox wel)

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kans dat je gesnapt wordt(en dus gebanned) en online spelen zit er dan niet in met PES, omdat je een patch geinstalleerd heb die het spel beinvloedt.

4. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    dat is het hele probleem. Ik heb allang in de smiezen dat PES2009 offline weer prima wordt, volgens mij wordt het de beste pes ooit als ik het allemaal zie en lees (zonder dat het een echte revolutionaire game zal worden). Maar... online heeft nog niemand getest... dus cross your fingers.

Inderdaad bizar: PES5 xbox heel goed online (ook 2 vs 2). Pes6 (360) en
    Pes2008 (360 en Playstation drie) alleen maar 1 vs 1 online mogelijk en dan met 10 fps of zo... Om te janken zo slecht.

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat is al mogelijk. Bij Forza 2 is het ook mogelijk om je eigen gemaakte paintings uit te wisselen. Ook kun je car-setups sharen e.d. Sterker nog, je kon ze zelfs kopen!

Of te wel, dit is gewoon mogelijk. Het is bullshit dat dit niet kan, of dat MS dit blokkeert. Microsoft blokkeert het versturen van externe files. Ingame gegevens zouden zonder problemen verstuurd moeten kunnen worden.

De fall-update maakt het waarschijnlijk mogelijk om externe gegevens te wisselen (in hoeverre dit al mogelijk is), of om gegevens op je HDD te kopieeren. In dat geval moet een option file ook op de HDD te kopieeren zijn, maar nog mooier zou zijn dat je het gewoon kan sturen naar een ander. Zo zou je bijv. altijd de stats gebruiken van de persoon waartegen jij online speelt (en de andere persoon de host is). Je hoeft het dan niet te overschrijven, maar je zou wel verschillende option files moeten kunnen opslaan.

6. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snanpte wat je bedoelde, ik speel pes sinds deeltje 3 op de ps2. Dus ik had ook online met deel 5 en 6 (2vs2) gespeeld zonder lagg. Dat was overigens 1 van mijn eerste online gaming ervaringen. Ik kon er toen geen genoeg krijgen en daarom was ik ook erg telleurgesteld door de hoeveelheid lagg met pes2008.

Maar zoals ik al zei, de mogelijkheden zijn er. Nu maar hopen dat ze er gebruik van maken.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je de stats van diegene die online speelt overneemt, kan je toch heel makkelijk cheaten? Als diegene elke speler 99 maakt dan is dat niet echt leuk natuurlijk. Zelf verander ik ook wel eens iets als spelers in mijn ogen ondergewaardeerd zijn, dus dat kan dan wel een probleem zijn.

8. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    daarom denk ik -als leek wel te verstaan- dat het aan het online gedeelte in het spel lag en niet aan de servers van Konami.

9. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Servers van Konami??? Je host toch zelf (als je bv een Player Match opzet) ... dus het ligt helemaal aan de code die 'lag'.

10. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    kijk iemand met verstand van zaken. Ik had zelf ook al gereconstrueerd (gelet op het feit dat de oude PES versies het prima online deden) dat het aan dat kutspel (pes2008) moest liggen...
    Als Konami het online gedeelte weer niet op orde heeft, gaan ze echt fans kwijtraken. Ik bedoel, meesten vinden PES zo gaaf om tegen andere te spelen en als dat dan zuigt, tja.. dan maar iets mindere game (fifa) maar wel lekker lagvrij gamen.

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    goh, jij en 100.000 andere in PES hebben iets met Barcelona.
    Bordeaux is wel een mooi team om mee tes spelen ja.

bij PES 6 was ik Ajax, Zweden of Arsenal
    Bij Euro 2008 was ik Schotland.
    Hier moet ik nog ff kijken, Tottenham maakt een goede kans;)

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Speel online altijd met Ajax, Atletico, Real en AC Milan. Qua Landen neem ik gewoon Nederland of Argentiniƫ.

Bij de Master League gewoon met Ajax denk ik.

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Speel al sinds jaar en dag(toen jij nog in de luiers zat?) met Barca. M.u.v. Pes2008, omdat het daar veelste overpowered was, speelde ik met Newcastle, Sevilla en soms met Tottenham. Landenteam is Spanje en tja, als je eenmaal per jaar na catalonie gaat, het stadion bezoekt en geniet van Nou Camp dan wil je ook met PES graag Barcelona zijn. Hopelijk zijn ze in 2009 niet zo overpowered.

Idem dito :D

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    normaal speel ik met arsenal, maar als de tegenstander barca, chelsea of inter neemt dan neem ik barca. Anders is er geen beginnen aan met arsenal, tenzij de tegenstander slecht is.

Ik hoop ook dat ze in pes09 die scripted uitballen weghalen. Dus als je bijv de bal op de middenlijn afpakt met een tackle dat de bal oppeens zijn physics verliest en als een papieren balletje over de zijlijn vliegt. Of hoe vaak heb je wel niet dat je naar de bal rent en dat hij net 1cm over de zijlijn is. Kan geen toeval zijn

15. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    erg naar he?! kut pes2008

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ben heeel erg benieuwd hoe konami met PES2009 gaat reageren over het wereldwijd geklaag op de online functie van PES2008!! Ik denk dat als ze het niet goed voor elkaar hebben, ze heel wat minder games gaan verkopen!!

17. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zo Shevchenko bij Chelsea, ze zijn weer wakker bij Konami.

18. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Het is inderdaad puur te wijten aan de code van Konami. Ongestructureerde code kan echt zorgen voor 'lag', zeker als het langer duurt voordat de coordinaten van speler 1 op machine Jantje, op de machine van Pietje terecht komt.

Heb voor een klant een keer een webshop probleem moeten oplossen. Heb 4 seconden tijdwinst kunnen realiseren, alleen door het optimaliseren van code. En dit was een website. Kun je nagaan wat voor een effect dit heeft op een game, dat veel en veel zwaarder is en veen complexere code heeft.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    @AC/DC
    Is denk ik gewoon een oude build, hetzelfde wat we zagen bij Fifa demo. :)

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Even terugkomen op die optiefile voor de 360:
    Het is mogelijk en ik weet het want ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan.
    Wat je nodig hebt is een Xsata en dat is een apparaatje dat hier ( o.a. ) beschreven wordt:
    http://www.consoleshop.nl/product/26989/40932/datel-xsata-xbox-360.html
    Zoals je kan lezen verbindt het de 360 met de PC via een USB cable.
    Je hoeft je 360 niet om te laten bouwen, maar gewoon op je 360 te plaatsen met hier en daar een schroef ( wordt uitgelegd en zelfs ik met mijn twee linkerhanden kon het ). Ik ben nooit gebanned, want het is niet illegaal. Je kan er gewoon bestandjes mee kopieren naar je 360-harddisk, want daar is-ie alleen voor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina