Bestanden bewaren voor na formateren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Achelon, 21 sep 2008.

1. Achelon

Achelon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heej,

Ik heb deze computer al een lange tijd, er is heel veel troep opgekomen wat ik niet wilt, eigenlijk heb ik niet meer nodig dan Explorer, Warcraft, MSN, en mijn Superadblocker. Het gaat erg lang duren als ik dat alles opnieuw installeer nadat ik mijn hele pc geformateerd hebt dus vroeg ik me af of ik deze bestanden niet gewoon ergens op kan gooien, een ander schijf ofzo?

Van eerst naar een andere schijf dan C en dan C formateren en dan ze er terug op gooien? Hoe gaat dat?

Alvast bedankt,

Achelon

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nee. Dat zijn programma's die in het register van windows staan. Als je gaat formatteren wordt dat register ook verwijderd. Dus je programma's zullen niet meer werken.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Enige die lang zal duren met installeren is warcraft, die andere programmas heb je in een minuut geinstalleerd. Heb je geen externe hardeschijf waar je je bestanden op kunt zetten?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    warcraft kun je gewoon kopieren naar een externe schijf. en dan terug kopieren.

5. Achelon

Achelon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kheb alleen geen externe schijf, ik ga hem ook niet meer formateren. Is het mogelijk om grote hoeveelheden troep van mijn pc eraf te gooien? Zoals ik zei ik heb niet meer nodig dan Warcraft, Superadblocker en MSN

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zet de boel even op een USB stick en formatteren die zooi. Dan weet je zeker dat je PC helemaal troep-vrij is :D

En anders hitman pro ofzo draaien?

7. Achelon

Achelon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar kijk mijn broer vertelt me dat dat niet zo simpel is, je drivers en alles verdwijnen ook toch? En je moet een CD hebben van Internet Explorer een Windows en weetikwat..

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    aleen een windows cd is nodig, de rest kun je via windowsupdate.com weer binnenhalen. (nieuwste internet explorer , service packs etc)

t kan zijn dat je even een uurtje bezig bent + je favoriete applicaties weer installeren maar er is niks fijners dan een frisse installatie op je pc :D

en warcraft kun je volgens mij als je een no-cd crack hebt gebruikt (en dat mag je want je hebt hem natuurlijk aangeschaft dus er is niets illegaals aan ) kopieren naar een externe schijf en dan weer terug zetten

edit:// of bedoel je WoW want dan wordt t lastig

Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ook je drivers moet je opnieuw installeren. Wat een erg vervelend klusje is als je ten eerste niet weet welke drivers je moet installeren en ze dus nog moet zoeken.

Warcraft kan je niet even 123 op een externe gegevensdrager zetten en vervolgens weer terug plaatsen. Het programma moet namelijk geïnstalleerd worden, zoals Gerjan al zei moeten er ook allemaal registervermeldingen geplaatst worden welke je na formatteren niet hebt. Je kan natuurlijk wel je savegames, custum maps e.d. voor zover dat niet online opgeslagen word veilig stellen. Negeer D3lphinki zijn post maar compleet. Het is namelijk meer dan even windows cd en windowsupdates runnen wanneer je drivers niet in de lade naast je pc hebt liggen.

Deel Deze Pagina