De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dmxniek

dmxniek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke dank je wel

ik had deze tv op het oog: http://www.modern.nl/winkel/product...dId2=LCD televisie |SAMSUNG |LE 32A436 BB LCD

maar die boven mij werdt gepost ziet er ook goed uit. wat is het veschil en welke is beter?

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een 1080p bron is natuurlijk beter dan een 720p of 1080i.
    Het analoge beeld ziet er veel slechter uit op een FullHD.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bij een 32" ga je alleen erg weinig merken van het full-hd ipv hd-ready denk ik.

5. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt volledig aan de afstand die je er van af zit. Een 1080p tv van 32 inch ziet er van dichtbij absoluut beter uit dan de 720p tv aangezien de dichtheid van de pixels op het scherm veel groter is. Hoe verder je er vanaf zit, hoe minder verschil je ziet omdat je ogen dan minder verschil meer kunnen maken tussen de pixels.

Ga maar eens kijken in een elektronica speciaalzaak, ik weet bijna zeker dat je het verschil ziet als je een 1080p tv en een 720p tv naast elkaar zet van dezelfde grootte met respectievelijk een 1080p en 720p signaal op de tv's.

6. dmxniek

dmxniek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar welke kan ik nu het beste halen dan? ik heb er echt totaal geen verstand van namelijk

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je afstand dan? Meer dan 1 meter? Dan voor de HD-R tv gaan, anders is de F-HD interessant.

Wat zijn de overige specs? En sowieso in de winkel vergelijken natuurlijk maar dat is al gezegd.

8. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Wie zit er nou in godsnaam een meter van een 80 cm grote tv af? Ik krijg al last van mijn ogen als ik dat bij mn 24 inch iMac doe.

Als ik het goed begrijp als ik een tv wil halen en ik zit er zo'n 2/3 meter vanaf maakt het niet uit of ik een goede HD-R tv haal of een Full HD tv. Scheelt me weer wat centen :)

9. Achillias

Achillias Guest

Je bedoelt minder dan? want nu is het nog niet duidelijk wat je probeert te vertellen.

10. dmxniek

dmxniek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer te vertellen dat FullHD op een 32" tv weggegooid geld is. Een normaal mensen zit minimaal 2,5 meter van zijn tv af en dus is dan op die kleine beelddiagonaal FullHD echt overbodig. Je ziet het verschil op een 42" tv niet eens op 3 meter afstand.

12. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Meer mensen die vandaag een Media Markt folder hebben gekregen met die aanbieding voor de 'philips 19 pfl 3403' voor €288,- ? Er staat in de folder 32'' op het plaatje van de tv maar op internet vind ik alleen maar 19'' modellen, is dit een fout of is het echt zo'n mooie prijs voor een 32'' ?

13. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm lijkt me sterk idd dat een phillips 32'' zo goedkoop is.

Zou gewoon ff langs gaan of bellen.

14. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De SAMSUNG LE 32A436 is per definitie minder goed omdat dit LCD scherm uit de 4-series van Samsung komt en de LE32A552 uit de 5-series.
    Het scherm is op alle punten beter: zowel resolutie als contrastverhouding.

Zie het maar als de series van BMW (het automerk). Een 7 serie is altijd beter dan een 3 serie.

15. dmxniek

dmxniek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks man. dan ben ik eruit!

16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Normaal gesproken adviseer ik altijd om enkele tv's daadwerkelijk in de winkel te gaan testen en vergelijken. Je hebt er echter erg weinig tot geen ervaring in hdtv's en dan wordt dit lastiger.
    Gelukkig voor jou is Samsung in lcd's van deze prijsklasse erg goed in vergelijking met andere merken.
    http://www.kieskeurig.nl/review/D0854D02DAE5089AC125742C003E5327.htm

Check overigens eerst ff of de full hd samsung dit ook over de componentenaansluiting kan weergeven, anders is het toch zonde. (heb het al voor je gedaan en deze samsung kan inderdaad ook 1080p via componenten aan).

Zo te zien voor dit geld een erg leuke hdtv, al heb ik m zelf nog niet bekeken in het echt. Erg scherp geprijsd ook.
    Waarschijnlijk zal analoge tv er niet zo goed op uitzien, dus zal je als je veel tv gaat kijken ff over moeten gaan op digitale tv.

17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Nou nou, er wordt eindelijk gewerkt aan een hdmi-standaard zodat je geen apparatuur nodig hebt van 1 merk om alles te laten samenwerken en je gebruik kan maken van 1 afstandsbediening.

Panasonic heeft bijvoorbeeld de Viera-link en Samsung heeft anynet, systemen waardoor je apparatuur beter op elkaar staat afgesteld en je niet meerdere afstandsbedieningen nodig hebt.

Als deze nieuwe hdmi-standaard wordt geintroduceert kan ditzelfde gerealiseerd worden met apparaten van verschillende fabrikanten zoals bijvoorbeeld jouw Sony tv aangesloten op jouw Samsung blu-ray etc.

http://www.cepro.com/article/hdmi_t...rotocol?utm_source=CEPWeekly&utm_medium=email

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Slechte vergelijking. Groter en duurder? Ja. Sneller, beter, mooier, sportiever? Nee.

;)

19. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, kunnen jullie me adviseren over het volgende?
    Een nieuwe LCD gaat binnenkort aangeschaft worden in verband met een verhuizing. Nu twijfel ik heel erg tussen (gelukkig nog maar) 2 modellen:
    - 42PFL9603 van Philips;
    - 42" 6-serie van Samsung.
    Ik heb ze beide vergeleken bij een Saturn/Mediamarkt maar ben er nog steeds niet uit. De Philips is wel een stuk duurder (zo'n 500 euro), maar heeft wel hele goede software en ambilight is toch ook wel een sfeervolle toevoeging. Samsung is qua prijs/kwaliteit volgens mij gewoon erg goed en heeft een strakkere vormgeving.
    De tv wordt - naast blueray films - ook veel gebruikt voor tvprogramma's via in eerste instantie Digitenne (mocht dit lelijk blijken via Ziggo).

Hebben jullie tips van locaties waar je LCD's kunt vergelijken en - nog beter - het personeel verstand ervan heeft en kan adviseren? Het zou mooi zijn als het locaties zijn in Den Haag of Rotterdam.
    Als er verder nog argumenten zijn waarom beter voor de één te kiezen, dan hoor ik dat graag!! (nee, ik wil geen plasma van panasonic ;) )

Alvast hartelijk dank en groet
    Erik

Laatst bewerkt: 23 sep 2008
  20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet voor de Philips kiezen, deze panelen zijn echt ondermaats voor de prijs die je ervoor betaalt. Je betaalt gewoon 30% meer voor het ambilight gebeuren.

Omdat je zelf blijkbaar al genoeg research hebt gedaan en je per se bij deze 2 wil blijven zal je dan de Samsung nemen?

Ik snap alleen niet waarom je juist voor LCD gaat met veel SD-materiaal, terwijl Plasma vooral hier een streepje voor heeft op LCD. Ik zou overigens sowieso switchen naar Ziggo, Digitenne op 42" = drama.

Plus dat je hem nog es alleen gaat gebruiken voor films? En niet puur voor gaming? Schiet mij maar lek....waarom je dan per se LCD wil.

Het is natuurlijk jou geld maar de reden noem je niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina