Madden NFL 09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Jort, 7 aug 2008.

1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Zorg er bijvoorbeeld voor dat je niet bij elke play zo'n 15-20 yards met je QB zakt. Je zal daardoor af en toe wel een big play maken, maar als je gesacked wordt ben je pineut.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    short passes werken perfect in dit spel. gewoon 3 yard dropback en dan naar je TE op een slent out of je WR op een slent in gooien of een 5 yard dropback, en dan gooi je op de WR die een post loopt. moet je wel uitkijken dat de safety over the top speelt, als ie in een rober(underneath spy) staat kan ie zo een pick maken.

3. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Short passes werken inderdaad als een trein, vooral in play action combinatie. Ik gooi vaker kort naar mijn TE en anders naar mijn FB of RB.

Hierdoor is de tegenstander bijna gedwongen om in zone te gaan spelen en dan kan ik weer een lekkere run-play doen en anders een big-play met men top-wide receiver. Wel moet ik dan goed timen zodat hij net buiten de cover kan vangen.

Mensen vergeten vaak dat je ook kan varieren met passen, de meeste concentreren zich alleen op de lange pass naar de top receivers zoals randy moss, terrell owen, steve smith etc etc.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    diepe passes werken bijna nooit in deze game. tenzij je 1 on 1 hebt en de WR loopt voor de CB, als het andersom is, ben je fucked.

5. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn genoeg coaches die zone coverage gebruiken vs the run.

Dit omdat een running back dan vaak meerdere defensive players op zn dak heeft dus veel hits te verduren krijgt.
    man2man is dit er vaak maar 1. ;)

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij een run play spreek je helemaal niet over zone of man 2 man. dat vervalt direct want iedereen moet en gaat direct naar de BC(ballcarier)Je staat meestal sowieso met 7 in de box(4lineman en 3 linebackers, of andersom). De D-line is meestal toch bezig met in het backfield te komen waardoor ze meteen doorhebben dat het een run is om de tackel te maken. De eerste stap die de LB's maken is een readstep, dat is een stap naar voren om te lezen of het een run of pass is, is het een run; stappen ze op om de tackel te maken. is het een pass, gaan ze of met hun man mee, of ze gaan hun zone in.

7. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.easportsworld.com/en_US/video/539022

Hier vallen de line-backers direct in zone waardoor ik dus ruimte had om te runnen. Daarnaast maakte mijn TE en Wr's goede blocks downfield waardoor ik uiteindelijk de TD maakte. Wel zou die safety mij tacklen als die tegenstander hem niet geselecteerd had om zelf te besturen.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    sja, maar tussen football en madden zit helaas nog een groot verschil.

9. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het dan zo zeggen:

Er zijn coaches die bijv als ze een run verwachten, cover 2 oid als play kiezen.

Bij man on man wordt de running back vaak snel maar door 1 man getackeld.

Bij zone vliegt iedereen er vanuit de zones (alle kanten) op af en zijn vaker in de buurt dus krijgt de RB vaak 2 of 3 hits en dat vind ie niet zo leuk ;)

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt zelf zeker geen football gespeeld hea?
    het gebeurt zelde dat de HB maar één hit krijgt per run.

verder, als een coach een run verwacht callen ze geen cover 2, maar meer een run blitz zodat alle holes voor de HB worden weg genomen zodat ie nergens heen kan.

edit: de phins geven de pats flink klappen zie ik.
    staat nu 35-13
    maargoed, de game is nog niet voorbij.. 4e kwart begint net, kan nog van alles gebeuren.

Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het is voorbij.. 38-13.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    jup:D
    o happy day

13. Richvd

Richvd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Brown van de Dolphins heeft wel een leuke dag gehad zo te zien.
    Rushing TD's en dan ook nog rush en pass TD als QB opgesteld!
    :)

EDIT: Colts - Jags ook grappig einde gehad zo te zien.
    2,5 min voor tijd scoren de Jags een FG en komen op 20-14
    1 min. voor tijd komen de Colts 20-21 voor en de laatste drive van de Jags ging nog goed ook.
    Naar de 33 yard line op 8 seconden voor het eind, FG (51 yards) 23-21 Jags.

Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bucs hebben gewoon ff 67 pass attempts.
    heb zelf de bills game zitten kijken. wat is die lynch toch een verdomd goede HB.

15. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik zou zeggen, lees Defensive Football Strats van AFCA eens en let dan nog maar eens op sommige defensive plays ;) dan snap je mischien wat ik bedoel.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    football leer je niet uit boeken, dat leer je echt alleen door het te spelen.

17. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, alhoewel zulke boeken wel aardige hulpmiddelen zijn. Maar uiteindelijk is ervaring de beste manier om american football te leren. Leren door te doen dus :D.

Zone cover tegen de run-plays kunnen handig zijn maar niet tegen echt goede runningsback die meerdere tackles kunnen breken. Tegen die moet je elke gat die er is vullen zodat ze geen kant op kunnen. Dat is dus een blitz of tenminste een combi van zone/man cover + blitz.

Hangt dus volledig van de situatie en de skills van de spelers in de desbetreffende situatie. Ook spelen de stijlen van de coaches een hele grote rol.

Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    absoluut.. het kan je zeker helpen. je hebt ook zeer veel goede trainingsboeken. maar in een boek kan je wel heel leuk en aardig de tactiek etc vertellen, maar die daadwerkelijk uitvoeren is heel anders. elke play is anders. als je dezelfde play 10 keer achter elkaar loopt kan ik je garanderen dat ie geen 2 keer hetzelfde is. en dat kan je dus absoluut niet in een boek zetten.

19. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yeey madden 09 update eindelijk!

20. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    wat houd deze update in? vanavond ff checken

Deel Deze Pagina