Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gaaf, nu maar hopen dat er ook option files voor de 360 komen :D

2. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Mijn online ervaring met PES2008 is als volgt (player match met vriend in Nederland) ... bij het opzetten van de match wordt een connectie tot stand gebracht, deze blijft gedurende de match.

Als de connectie goed is blijft ie ook meestal op pijl (tenzij je daar dwars doorheen nog zwaar gaat downloaden enz).

Als de connectie slecht is blijft ie ook slecht.

Als ik in het begin al merkte dattie (erg) lagde hielden we er mee op en zetten een nieuwe connectie op (net zolang totdat ie wel goed was). Tuurlijk is het altijd handig om geen andere zaken te hebben lopen aan beide kanten (zoals downloads e.d.)

...

Bovenstaande is met player match natuurlijk nog wel te doen (hoewel ook frustrerend want het moet gewoon in één keer goed werken) ... maar in RANKED gaat dit truckje gewoon niet op.

Kortom, er was enigzins mee te leven maar blijft BAGGER van Konami en MOET gewoon goed werken in 2009 ... bovenstaande vriend was op een gegeven moment zelf zo gefrustreerd van de 'lag' dattie daarna PES2008 dvd als onderzetter heeft gebruikt (geen grapje:b:)

3. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Interessant, zal het zeker eens checken (Han, ik geloof je graag, maar moet *dit* toch eerst ook zelf met eigen ogen zien ... MS kennende:))

4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, da's wel verstandig. Ik heb dat ding er niet meer opzitten, want ik vond PES 2008 niet interessant om option files voor te veranderen.
    Het kan natuurlijk dat Microsoft er ondertussen een probleem van gemaakt heeft, al denk ik dat niet.

5. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Hmmm, ik had dit weekend bij E-plaza nogg een gratis blaadje mee ... 'Games guide' ... maar die waren behoorlijk pessimitisch over PES2009 ... op basis van een preview. Ik leef nog steeds een beetje tussen hoop en vrees. Ben erg benieuwd naar de demo en de reviews. 60E is toch weeer 60E, dus ook Konami moet daarvoor leveren.

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik denk dat je beter geinformeerd bent op het internet dan een gratis blaadje met één preview...

7. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dat is absoluut waar, maar toch, je ziet zelden dat ze in zo'n blaadje negatief zijn omdat ze nou juist met dat blaadje games willen verkopen ... ik vond het opvallend (misschien waren het Fifa fanboys:)) ... maar toch, ook hier eerst zien (nou ja spelen dan) en dan geloven.

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Kan ook gewoon dat het geen voetballiefhebbers waren of die niet genoeg tijd in het spel hebben gespendeerd. Iedereen weet dat je PES minstens tien-twintig potjes moet hebben gespeeld om het gevoel van het spel een beetje te hebben. Die lui hebben natuurlijk wel meer spellen die ze moeten 'beoordelen'...

9. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    precies.... sterker nog: in de eerste weken moet je denken -wil het een goede PES/WE zijn- : 'shit, ik vind het niks' en daarna begin je beetje en beetje van de game te houden en zul je de kleine verbeteringen gaan waarderen... (overigens had ik dat minder met pes2008, al heb ik offline best genoten)

10. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ach ik zie het wel. Wat anderen er van vinden vind ik sowieso niet boeiend. Tuurlijk geeft het een indicatie, maar het gaat erom hoe je het zelf ervaart.

Ik heb overigens gesproken met de contactpersoon voor de pers van Konami en die geeft aan dat de review versie niet eerder dan een week voor de releasedatum wordt opgestuurd.

Dit betekent dat de eerste reviews pas een week voor de release zullen verschijnen. Ik vraag me dus af hoe dat blad in Spanje het spel al heeft kunnen reviewen. Waarschijnlijk n.a.v. een beta versie dan. Anywayz, ik zie hem natuurlijk graag mijn kant op komen :D

Laatst bewerkt: 23 sep 2008
  11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308

Euhm... han? Misschien is het verstandig om er ook 2% rekening mee te gaan houden dat deel 2009 ook gewoon niet goed is.
    Dat je optimistisch bent mag. Maar ook ik lees overal info (in bladen en op internet) en die reviewers zijn gewoon niet allemaal even positief over pes 2009. Waarschijnlijk wordt ie wel beter dan pes 2008 (kan het slechter??) maar houd er AUB rekening mee dat ook dit deel kan tegenvallen.

12. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Precies. Maargoed, zoals ik hierboven al zeg heeft nog niemand de definitieve versie kunnen spelen.

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik durf wel een weddenschap aan dat PES 2009 vele malen beter is dan PES 2008.
    Ik durf ook een weddenschap aan dat ik de meeste bronnen heb van de mensen die hier posten, waardoor ik daar zo zeker van ben. Zo zal er bijvoorbeeld dit weekend een presentatie van het spel in Rome zijn, waar vele van de vragen die nu nog open staan ( online! ) zullen worden beantwoord. Zo onderhoud ik ook emailcontact met verschillende mensen die nu nog onder geheimhouding staan met Konami, maar waar ik door die info nu toch wel een paar dingen meer weet. Zo is de kans klein ( hoewel niet uitgesloten ) dat de demo deze week verschijnt.
    Op grond van deze contacten èn wat ik zelf aan info op het internet ben tegengekomen heb ik een duidelijk genoeg beeld gekregen om optimistisch te zijn over PES 2009 :)

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk wel dat deze PES beter is dan die van 2008. Een heel stuk beter zelfs. Ik heb ook gezegd dat het mogelijk de beste PES kan worden die er gemaakt is. Ik denk dat Konami niks nieuws heeft gedaan, maar veel goede spelelementen in 1 versie van PES heeft gestopt. De demo die ik speelde vond ik in ieder geval goed spelen.

Voor de PES liefhebber kan het voelen als een warm maar bekend bad. En het zou kunnen dat het moois er snel vanaf is gespeeld en dan blijft er misschien niet zo heel veel over. Juist omdat alles al eens in een PES deel heeft gezeten. Dat is waar ik eigenlijk bang voor ben.

Ik ben ook wel wat optimistischer dan dat ik was voordat ik het spel had gespeeld. Maar de twijfel is niet weggenomen, die staat nog altijd als een huis. De gameplay zal waarschijnlijk goed zijn in de ogen van de PES fan, maar er hangt heel veel af van het online gedeelte. Die kan PES 2009 ook helemaal afbreken. Dan blijft er namelijk een voetbalgame met een goede gampelay over die alleen offline speelbaar is. Ik vertel je dat ik binnen een uur de CPU op de hoogste moeilijkheidsgraad van de mat zal spelen. Als ik niet online kan, ben ik dus snel uitgekeken op PES 2009. Al is het wel de beste PES ooit.

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Goh, we hebben op het moment dat ik dit post precies evenveel posts op deze site Cyrax :)

Wat die online betreft, zullen we het komend weekend zeker meer weten.
    Wel zijn in Engeland en nog twee andere landen ( die ik vergeten ben ) de afgelopen maand uitgebreid de online getest, wat tot volle tevredenheid gegaan is.
    Dit vertelde een Zweedse journalist van een gamerblad me ( Caniggia ).
    Hij herhaalde dat gisteren in de podcast van WENB.

EDIT: Hier het mailtje dat ik kreeg van Caniggia toen ik vroeg naar on-line:

Hello Han and excuse me once again for replying so late.

All the people I've been talking to say it is gonna be much better. My main man at the offices in Stockholm says that England, France and Germany have been trying out the online mode, extensivly.
    I'm positive.

It seems like the direction in announcements from KONAMI has also been on the online mode unlike last years game.

Take care! I will probably be on the WENB podcast tonight, so listen in.

16. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Jeui, ik hoop het zo!!!!

17. zlatan1986

zlatan1986 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    demo zal denk ik wel voor de release van fifa komen in iedere geval zou fijn zijn!

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb wel gezegd dat volgens mij de demo op 2 oktober komt, maar Konami heeft nog aan niemand bekend gemaakt wanneer die echt komt. Sterker, ik heb ook sites gezien die zeiden dat de demo in de week van de release pas komt.
    Mijn 2 oktober is een gok omdat me dat een goed moment leek, meer niet.

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    ik ga dit jaar denk ik gewoon fifa proberen. En mocht die me niet bevallen verkoop ik hem gewoon door. Pes wacht ik wel ff af. Speel hem bij een vriend van me. Waarschijnlijk ver voor de release. En dan kijk ik of ik ga halen. Maar ik ben eerlijk gezegd ook gewoon toe aan wat meer verandering. Niet terug naar les 5. En nog minder licenties is ook niet echt bevoordelijk.

20. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    de laatste 2 weken met échte pes-gasten nog wat tournooitjes gespeeld.
    ...wel typisch dat we nog met pes6 spelen, hoop zo dat volgende maand pes2009 een meerwaarde is want kluivert bij psv gaat wel vervelen hoor...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina