FIFA 09 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0

Zijn daar beelden van op internet ?

2. dirkjang

dirkjang Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    typisch, heb je PES al gespeeld?

3. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Damn kan een mod geen spellingscheck op deze site gooien? kinderachtig gespam hierzo, en dan vind ik dat Cyrax gelijk heeft want niemand luisterd naar zijn mening maar iedereen loopt ''grappig'' met zijn woordjes te kloten om er een fout in te ontdekken.
    Daarmee doel ik vooral op jou Red & Yellow, kap is met grappig proberen te zijn en probeer nuttige informatie te posten, en als dat niet kan ga dan redelijk een discussie in met argumenten, en niet met; ''Ik heb gelijk want jij schrijft stikker verkeerd''.

En ik heb de PU gelezen en die zeggen dat FIFA koning voetbal is, maar vervolgens staat er onder het stukje PES; door de nieuwe Masterleague ga ik dit jaar wederom voor PES, maar FIFA 09 is dit jaar koning voetbal.

Zijn die reviewers nog geloofwaardig..?
    Ze zijn het er allemaal overeens dat FIFA beter is maar ze gaan toch massaal voor PES vanwege 1 gamefeature die ook in FIFA te bekennen is..

4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    De Power Unlimited is een van de minst serieuze gamebladen in Nederland..... Ik neem hen iig niet serieus.

De belangrijkste persoon om te beoordelen of je iets leuk vindt of niet, ben je zelf. Een review of mening van een ander kan je er hoogstens toe aanzetten om het spel zelf te gaan spelen (en dus te kopen).

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat we tot de release moeten wachten of er uberhaubt engels commentaar in zit. Want ik baal echt als een stekker als dat niet zo is. Een goede commentator zorgt voor veel extra sfeer in het spel. Ik ben in ieder geval wel zover dat ik het spel bestel bij play.com als er geen engels commentaar zit in de Nederlandse versie. Dan wacht ik maar een week langer.

6. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    ' Ik kies FIFA, maar ik wacht nog even af op PES '

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het zulke uitspraken. Wat gaat PES opeens kunnen veranderen?
    PES 2009:
    http://www.youtube.com/watch?v=4YHajZ5zhE8&feature=related
    Gaat Konami volgens jullie alles opeens omgooien zodat je opeens wel PES gaat halen? Ze laten het gewoon zo hoor. Daarnaast ziet het er echt niet uit als een next-gen en ziet het er uit alsof Japanse kinderen de menu's en de namen van CLUBS/SPELERS HEBBEN INGETIKT.

7. GengeR

GengeR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :') onverdraagzaamheid

8. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Idd dit is toch wel een beetje erg jammer. Ik wil echt geen nederlandse commentaar.

9. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Engelse commentaar is ook niet altijd echt van hoogstaand niveau. Het Nederlandse commentaar is grotendeels ook prutje maar kwa niveau zit er niet echt veel verschil tussen Engels of Nederlands vind ik.

10. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo omgooien? In dat filmpje zit tenminste snelheid en actie, wat je niet kan zeggen van de trage animaties en actie in Fifa. Fifa ziet er waarschijnlijk iets beter uit met duizenden animaties die alleen maar langer duren en de reactiesnelheid van de game verminderen.

Ik ga liever voor de gameplay en je merkt pas hoe een game echt speelt wanneer je hem zelf hebt gespeeld. Dus om nou al te beslissen dat je geen PES neemt door zulke slechte kwaliteit filmpjes is best overdreven vind je niet?

11. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ook maar iets gevolgd hebt, kijk dan maar even naar een videosite genaamd YouTube en tik eens FIFA 09 gameplay in. Juist FIFA gaat sneller. Of het demo downloaden is ook een idee!

FIFA overtreft PES qua gameplay en licenties, niets is zo realistisch als FIFA.

http://www.youtube.com/watch?v=m9AGjxKpVqY&feature=related
    Als je dit naast FIFA zet zie ik weinig onderscheid, op Robben's rotkop na.

Laatst bewerkt: 24 sep 2008
  12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ten eerste gaat het in dit topic over Fifa, dus waarom je constant PES in je post zet snap ik al niet. Ten tweede praat je over PES 2009 alsof je het spel al gespeeld hebt. Dat heb je niet, dus vergelijken kun je niet. Filmpjes op internet kunnen je niet laten zien hoe een spel daadwerkelijk voelt en speelt. Ook qua speelsnelheid kun je dat niet goed bepalen aan de hand van filmpjes.

Als je graag je mening met ons deelt over PES 2009, kun je dat het beste in dat topic doen. Heb je trouwens weleens gehoord van smaak? Iedereen heeft zijn eigen smaak, ik ga Fifa 2009 niet kopen omdat ik persoonlijk het niet lekker vind spelen. Daar kun je je over opwinden, maar niet iedereen deelt jouw mening. Hopelijk kun je daar mee leven.

13. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig weer, ik heb de demo van Fifa denk al meer dan 4uur gespeeld tegen een maat van me en tegen de CPU, dus downloaden? No way, ik heb zelf ervaren dat de gameplay wederom trager is dan ik hoopte en dat de animaties teveel tijd in beslag nemen, even snel iets doen is een stuk lastiger en omslachtiger dan in de vorige PES-delen.

Nogmaals, waarom geef je je mening aan de hand van brakke filmpjes op Youtube? Wacht gewoon totdat je PES09 zelf hebt gespeeld voordat je het hele spel gaat afkraken.

Qua licenties en gezichten (bij onbekendere teams) is Fifa uiteraard beter, maar aangezien ik nooit de ML speel maar alleen tegen vrienden thuis boeit het me geen reet of ik speel met Man Utd of Man Red. De koppen van de bekendere teams is zover ik heb kunnen oordelen op sommige filmpjes gewoon in orde. Weinig kans dat ik met Ado tegen VOlendam ga spelen dus dat boeit me niet.

En dan kom je met een link met foto's achter elkaar gezet in kutkwaliteit? Daar kan je inderdaad geen onderscheid onder maken nee :confused:

Fifa is het gewoon ook dit jaar weer niet voor mij, nadat ik PES4 t/m PES08 heb gespeeld. Als jij het wel een topgame vindt, veel plezier ermee. Ik wacht PES09 even af voordat ik mijn oordeel ga vellen :thumbs:

14. DaveM

DaveM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij quote je nu de verkeerde cyrax :)

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want ik reageerde juist op de post van Red&Yellow. Die begon met het gezeik over PES t.o.v. FIfa en daar haakte ik op aan ;)

16. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Red&Yellow, hou nou eens op met het continu 'fel' reageren op dergelijke afspraken. Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het mensen die een spel alleen oordelen op het audiovisuele aspect. PES heeft in zijn totaliteit een mindere (lees veel mindere) audiovisuele ervaring, alhoewel PES toch meer details in en op het veld heeft. De één houdt van detail, de ander houdt van strak en supernetjes.

Bovendien is FIFA09 ook niet next-gen. De engine dateert namelijk ook al uit 2006. Alles wat next-gen is, is eigenlijk current-gen.

Ik weet dat jij PES gigantisch kut vindt (echte redenen, behalve dat het er voor jou niet uitziet, geef je daarentegen niet). Dat is dus een beetje vervelend aan het worden.

Dat jouw leuter al gaat stijgen bij het woord FIFA, dat is jouw probleem. Er zijn ook mensen die zich prima kunnen vermaken met beide titels, of pas echt een keuze gaan maken als ze beide titels gespeeld hebben. En zo gek is dat ook niet. Weinig mensen hebben PES 2009 nog gespeeld. Ik wel en ik kan je verzekeren dat de balans van de oude PES versies terug van weggeweest is.

Ja, PES 2009 speelt weer top! De balans is terug en ook grafisch is het iets verbeterd, al... (JAJA!) haalt het het niet bij de audiovisuele ervaring van FIFA.

Kort samengevat: op fora moet je er gewoon even rekening mee houden dat er mensen kunnen zijn die jouw mening niet delen. Laat die mensen lekker in hun waarde en laat ze lekker hun ding doen. Als je er dan op reageert, kom met argumenten. En zorg er dan aub voor dat het argumenten zijn die niet te weerleggen zijn. Kom ook niet met dingen die je nog niet kunt weten zoals: "er is meer sfeer toegevoegd".

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ho ho dat ben ik niet met je eens volgens mij is de engine van fifa 08 opnieuw geschreven. Alhoewel wel gek dat herhalingen nog wel steeds stotteren :)

De rest van je replay trouwens wel :)
    ohh Red&Yellow hoe oud ben jij eigenlijk? enne wordt jij door EA betaald of zo!

18. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Deze post doet mij echt aan Han en PES denken8)

19. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Zal mij benieuwen wat de berichten worden met die 11 vs 11, er zal maar 1 speler lag hebben en je spel is verkracht. ipv 1 speler, ben je nu afhankelijk van 21 anderen fifa spelertjes... dat zal een hoop frustraties opwekken denk ik. + Kluitjesvoetbal,

20. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Jij hebt vorig jaar (rond FIFA2008 tijd) natuurlijk al je zakgeld in EA aandelen gestopt:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina