Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd leuk zon nieuwe 22 inch monitor, alleen zou ik nog niet te veel van de graphics verwachten tot de update;)
     
  2. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook weer mijn bankrekening "geplunderd", net even een 24" BenQ G2400W besteld. HDMI kabel ligt al klaar, morgen schermpje oppikken en dat post ik wel wat pics en comments ;)
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik kan nog wel wat meer pics maken van me HP w2408H. Maar dat moet dan nog ff op zich laten wachten tot 't weekend ivm camera.
     
  4. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag nog eens gaan zien naar de W2207H in de Vanden Borre. Ik ging zien en tot mij grote verbazing stond er een prijskaartje onder van 150.- :eek:. Ik meteen vragen of dit wel klopt en het is wel degelijk 150 euro. Strax ga ik hem dan ook meteen halen
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel een uitverkoop actie van dat filiaal zijn om van de laatste paar af te komen voordat ze de opvolger (de w2228h) in de winkel zetten.

    Of het ging om het demo model, want op hun website staat de monitor gewoon voor 319,-
     
  6. soundtrack

    soundtrack Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen .

    Ik wil graag hetvolgende weten :

    Ik heb een xbox360 Pro. Deze heb ik dmv een vga kabel aangesloten op een vga ingang dat ik via een switch krijg.
    Ik maak dus gebruik van een KVM switch. Hier zit dus alleen vga , muis en toetsenbord op geen geluid dus.

    Ik heb ook een 5.1 surround systeem aangesloten op mijn computer. Via een 3.5 jack splitter kan ik deze uitbreiden naar 2 systemen. 1 computer en 1 voor de xbox.
    Maar nu het volgende :

    Ik wil overschakelen naar HDMI. ik wil graag gebruik maken van de dvi modus van mijn monitor. Via HDMI to DVI cable kan ik scherp mooi beeld krijgen, maar ik vraag me nu af hoe zit het met de geluid dan ?
    Want ik ga geen gebruik maken van een switch of dergelijke.
    Krijg ik via HDMI to DVI cable ook geluid binnen ?

    Hoe zit dat precies ?

    Als iemand dit wilt uitleggen , graag.

    Groeten.
     
  7. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Op ibood staat vandaag een 22 inch scherm te koop van LG voor maar 169,- (30euro goedkoper dan de goedkoopste winkel op kieskeurig.nl)
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    @ soundtrack,

    VGA = Analoog beeld (geen geluid)
    DVI = Digitaal beeld (geen geluid)
    HDMI = DVI + geluid

    Maar omdat DVI geen geluid aankan gaat het geluid in een HDMI to DVI kabel verloren (Als het al verzonden word)

    De meeste apperatuur met een HDMI uitgang heeft ook diverse audiouitgangen,
    De xbox360 heeft dit echter niet. (Enkel de multi AV out en HDMI out, Waarbij de laatste alleen op de nieuwere modellen zit)
    Je zult dan dus als je ook geluid wilt hebben een Audiodongle moeten hebben (Zit bij de officiele HDMI kabel van Microsoft en bij de xbox360elite in de doos) Of je moet een oude AV kabel van de 360 slopen (staat ergens een topic over op dit forum, Zal strks hier de link toevoegen)


    Hoewel ik twijvels heb of je monitor het wel gaat accepteren als jij je console met een HDMI to DVI kabel aansluit (Mogelijk ondersteund je monitor geen HDCP en heeft je 360 dat wel nodig, Ben daar niet 100% zeker over.)

    -----

    Zojuist stond de bezorger van modern.nl voor de deur met een mooie grote doos met daarin een (hopelijk) prachtige HP monitor.

    Hij heeft die alleen weer mee terug moeten nemen omdat hij zijn mobile pin automaat niet aangemeld kreeg _O_
    (En ik mag maar max 250,- per dag uit de muur kan trekken dus even met hem meerijden naar een pinautomaat was ook geen optie. Monitor kost 275,-)

    Edit: Zaterdag komen ze weer.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2008
  9. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb mijn benQ G2400W nu thuis (was gisteren niet geleverd).
    Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, op gebied van gaming op de 360.
    Design is simpel maar strak, kleuren erg mooi en een grote resolutie.
    Pixelmapping werkt prima via HDMI.
    Bioshock staat nu op, en alles ziet er erg scherp en netjes uit :)
    Maar dit scherm als 2de scherm op mijn laptop is niet zo mooi omdat het beeld dan niet zo scherp is :confused:
    Conclussie: uitstekend 360 gaming scherm voor een goede prijs.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    HDCP heb je voor een Xbox360 niet nodig...

    Komt denk ik omdat je laptop uitgang geen 1920x1200 aan kan...
     
  11. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, mijn grafische kaart geeft de resolutie aan die mijn 24" scherm nodig heeft, maar om de een af andere reden is het niet echt mooi beeld.
     
  12. Towel

    Towel Guest

    Jep, ik heb um nu zo'n 1.5 maand en ben er ook erg tevreden over. Het enige jammeren is dat je niet weet op welke knopjes je aan eht drukken ben. Inmiddels ben k vrij snel in het switchen naar 1:1 pixelmapping, maar het is toch wel geprutst van die monitor. Gebruik jij altijd 1:1 pixelmapping? K doe namelijk alleen voor films 1080p 1:1. Halo 3 op 720p full, en overige games op 1080p full... Je merkt weinig van die uitgerekte dingen.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb wel altijd 1:1 pixelmapping aan, maar mijn PC kan gelukkig alles wel op 1920x1200 draaien :9
     
  14. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn monitor net even aan het draaien gekregen op 1920x1200 en met mooi scherp beeld.
    maar nu krijg ik dat beeld niet meer zo mooi.
    Nouja, op de 360 werkt ie prima.
    NFS most wanted ziet er echt indrukwekkend uit, net zoals bioshock.
    Mooie kleuren en erg goede kijkhoek.
    Ben dus erg tevreden met dit scherm :)
     
  15. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    In verband met die W2207H monitor van 150,- in de vandenborre: het blijkt een grap/vergissing te zijn :mad:. Nu wil ik natuurlijk wel graag een andere monitor. Mijn oog viel nu op de L2208W. Heeft iemand ervaringen met dit scherm ? Dit scherm kost 181,- incl verzending
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Google wat rond voor ervaringen; ik denk dat je hier weinig kans van slagen hebt :)
     
  17. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja inderdaad. maar blijkbaar weinig ervaringen. In ieder geval ben ik nu definitief van plan om de Samsung 2253BW te gaan halen. Deze is vrij goedkoop (rond de 200,-) en is de opvolger van de 226BW. Ik hoop dat ik tevreden ga zijn met men aankoop :)
     
  18. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een tijdje de trotse eigenaar van een Samsung 226BW en ik heb niet te klagen, nja 1 ding. De niet-ondersteuning van de xbox van de 1680x1050 resolutie.maar dat is over een tijdje ook verholpen,verder mooi ding dus zal die opvolger niet veel mee fout kunnen doen_O_
     
  19. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht, maar nu wil ik er dus ook op gamen. Maar welke kabel moet ik nou hebben? Deze toch?
     
  20. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarnet even vlug wat foto's gemaakt van mijn BenQ G2400W:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Foto's zijn niet echt van goede kwaliteit, dus het scherm komt niet echt tot zijn recht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina