De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe heb jij dat gemeten dan?

Ja mooie vergelijking als de jouwe 10'' kleiner is.
    Een zelfde formaat LCD scheelt niet heel veel en komt dus op een paar tientjes verschil uit.

Dit kan je niet uitzetten,tenminste ik heb dit nergens zien staan.
    Lijkt me ook vrij logisch dat je het niet uitkan zetten als het het beeld moet beschermen tegen inbranden.

Vind dat er nog bar weinig LCD's zijn die een plasma evenaren of voorbij gaan.
    Ze zijn er idd wel maar kosten dan ook wel of evenveel of zelfs duurder.

2. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn is de schaduw detail geweldig en ik heb helemaal geen dynamic dimming aanstaan. Goede zwartwaardes gaan dus niet ten kosten van schaduw detail. Er zijn inderdaad LCD's die het beeld wel dimmen om zwart beter te laten lijken.

10" kleiner ja maar wel meer dan 2x zuiniger, ik kan dus 2x40" laten draaien voor zijn 1x50" en nog steeds minder stroom verbruiken. Pioneer plasma's zijn namelijk niet zuinig.

Uitzetten is puur hypothetisch om aan te tonen dat burn in altijd een probleem in de techniek van Plasma zal blijven, net zoals ghosting wat met 100Hz of 200Hz verborgen kan worden blijft altijd in het beestje zitten.

Ik heb DNIe Pro, dynamisch contrast en 100Hz uitstaan.

Het is niet zo dat vanuit een kijkhoek LCD geen beeld geeft ofzo, de kleuren worden gewoon iets minder vol maar niets ergs. Er zijn genoeg LCD's die een glossy scherm hebben zoals een Plasma en dus hele volle kleuren genereren.

Kleuren zijn helemaal niet mooier op een Plasma als je de LCD goed instelt.

3. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je meten met een lichtmeter. Die richt je op een zwart gedeelte van je scherm en dan meet deze de lichtopbrengst.

Zie mijn vorige post, overigens zoals ik al tweakers weten echt niet waar ze het over hebben. Er is geen LCD op de markt die meer verbruikt dan een Plasma.

In het service menu valt zoiets uit te zetten maar dat zou ik uiteraard niet doen.

Dat is jouw mening het is niet een feit.

4. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zeg ik toch ook niet.
    En ik heb het over de zelfde afmeting maarjij komt weer met 10'' kleiner.
    Dus is het logisch dat die veel zuiniger zijn.
    Een 50'' LCD verbruikt ook rond de 250 a 300 watt.

Klopt maar over het algemeen is het wel zo :)
    Kijk maar naar de nieuwste phillips of X serie van Sony.

5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met de PX8 serie van Panasonic? (=instap modelletjes)

Ik zou graag willen weten of de 50PX8 de moeite waard is of niet

6. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je het over technische specificaties als je over 250 a 300 watt praat dat is niet praktisch want niemand heeft zijn backlight, contrast en helderheid op z'n max staan. Ik heb het over gecalibreerd dan maakt die 10" echt geen 200 watt verschil.

Inderdaad kijk maar naar die nieuwe Philips 42PFL9803 of Sony 46X4500 of 55X4500 die doen echt niet onder voor een Pioneer LX5090 vooral die Sony's niet.

Denk niet iemand op dit forum ervaring met dit model heb en zou je persoonlijk aanraden de 50PX80 te overwegen of als je het geld ervoor hebt de 50PZ80.

Laatst bewerkt: 25 sep 2008
  7. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De 50PX80 ben ik nergens tegengekomen en is voor zover ik weet alleen in VS leverbaar.

Het probleem is een beetje dat ik enkel kan kiezen tussen een 50" LG of Samsung, want de eerst volgende Panasonic is de 50PX8 (waarover weinig reviews te vinden zijn) en daarna de 50PZ80, wat gelijk 600 euro duurder is.

8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom neem je niet een maatje kleiner?

9. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat ik op 4 meter afstand zit ;)
    En de bank anderhalve meter dichterbij zetten is ook geen optie, want dat ziet er gewoon niet uit.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    In de winkel de 50-PX8 testen en misschien de TH46PZ85 (Europese Best Value Plasma tv 2008 - 2009 / EISA Award) en vergelijken met die LG en Samsung.
    Hoewel 4 meter best ver is, moet een 46 inch toch wel kunnen? (ikzelf zou het overigens wel te klein vinden).

Wat is je budget eigenlijk en wat kosten die LG en de Samsung en welk type's zijn het?

11. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    De iBood van vandaag is vrij interessant voor mensen die opzoek zijn naar een goed geprijsde FullHD-TV.

12. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Budget is 1200-1250.

Tv's waar ik een beetje over aan het twijfelen ben:
    Samsung 50A45x (HDready) kost zo'n 1070,- incl verzendkosten
    Samsung 50A55x (Full HD) kost zo'n 1220,- incl verzendkosten
    LG 50PG6000 (HDready) kost zo'n 1130,- incl verzendkosten
    Panasonic 50PX8E (HDready) kost zo'n 1220,- incl verzendkosten

46" Vind ik aan de kleine kant. Daarnaast zijn liggen die qua prijs wat buiten m'n budget:
    Panasonic 46PZ8E kost zo'n 1350-1400 incl verzendkosten
    Panasonic 46PZ80E kost zo'n 1500 incl verzendkosten
    Panasonic 46PZ85 kost zo'n 1630 incl verzendkosten

Ik was gisteren even in de MM en daar hingen de Samsung 450, LG PG6000 en de PX8.
    De PG6000 sprak me niet zo aan, maar dat komt vnl doordat die slecht afgesteld was. (Veel te flets)
    450 zag er op zich prima uit en de px8 ook. de 450 was iets kleurrijker (wel iets te) dan de px8 (die er iets donkerder uitzag), verder vond ik ze beide aangenaam om naar te kijken.
    Qua design vond ik de px8 mooier (dat zwarte glimmende pianolak doet me gelijk zo denken aan goedkoop plastic), maarja ik heb dan ook wel iets met mat-zwart :p
    En ik had het idee dat de PX8 minder reflecteerde dan de Samsung

Ik vind het een lastige keuze. De PX8 heeft toch een lager contrast: 10000:1 vs 30000:1 en ik weet niet in hoeverre dat op lange termijn gaat uitmaken, dat hij een hdmi poort minder heeft vind ik niet zo boeiend en VGA ga ik ook niet gebruiken.
    Qua verbruik is hij wel weer de goedkoopste, maar die 2 tientjes per jaar boeit ook niet zo.

Daarnaast hebben de LG's en Samsung wat meer last van Retentie, en Panasonic's over het algemeen minder, doch ik weet niet of dat voor de PX8 serie ook zo is. En de meeste panasonics schijnen 24p wel op een goede resolutie te kunnen draaien (48, 72 of 96), terwijl de samsungs daar 3:2 pulldown op loslaten, maar of dat ook zo is met de px8 serie....

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heeft er iemand al wat meer info over de nieuwe gen tv's? (oled/laser) Want ik wil eigenlijk een grotere maar wil best even wachten :)

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou serieus even doorsparen en een PX80 OF PZ80/85 nemen Rensgar. Met zo'n tv kan je heel veel jaren vooruit, dus als je nu de PX8 neemt of een goedkopere Samsung of LG, dan ga je jezelf echt ergeren aan het mindere beeld en de mindere zwartwaardes. Ook het na-ijlen van bijvoorbeeld ondertiteling is aanwezig bij de goedkopere varianten.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    (ik ben net een plaat die blijft hangen, ik zeg steeds hetzelfde)

Je kan absoluut geen tv uitzoeken door alleen maar in een winkel te gaan staren. Je weet niet hoe ze zijn afgesteld (waarschijnlijk dynamisch en dus verschrikkelijk).
    Je moet echt zelf spullen meenemen en gaan testen.
    De PG6000 sprak me niet zo aan, maar dat komt vnl doordat die slecht afgesteld was. (Veel te flets)
    Als je de ene tv te flets vindt, moet je kijken of je t kan veranderen.

450 zag er op zich prima uit en de px8 ook. de 450 was iets kleurrijker (wel iets te) dan de px8 (die er iets donkerder uitzag),
    Als de PX8 te donker staat, verhoog je de helderheid.

Ik vind het een lastige keuze. De PX8 heeft toch een lager contrast: 10000:1 vs 30000:1 en ik weet niet in hoeverre dat op lange termijn gaat uitmaken,
    Cijfertjes zeggen weinig (contrastwaarde worden zeer onrealistisch gemeten), kijk zelf of je het beeld van de ene tv mooier vindt dan de andere.
    Op lange termijn maakt het niets uit, een tv staat nooit op 100% contrast.

En de meeste panasonics schijnen 24p wel op een goede resolutie te kunnen draaien (48, 72 of 96), terwijl de samsungs daar 3:2 pulldown op loslaten, maar of dat ook zo is met de px8 serie....[/
    Ga enkele blu-rays bekijken en oordeel zelf. Je weet bijna nooit hoe een tv de 24p intern berekend.
    Mijn tv doet ook een 3:2 pulldown, maar ik ben niet heel gevoelig voor judder. Als ik een film bekijk zie ik het niet. Ga ik er naar zoeken en naar bewegende lijnen kijken, dan zie ik het.

Ik heb zelf een Panasonic plasma en vind hem helemaal geweldig, een kennis van me heeft de Samsung 50-A550 en is bijzonder tevreden. Persoonlijk zou ik kiezen tussen de Samsung en de PX8. De LG hoor ik nooit zulke hele goede ervaringen van.
    Maar het is persoonlijk, het gaat erom wat jij mooi vindt. Veel plezier met testen! ;)

Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  16. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Duurd nog wel ff op zijn vroegst pas eind volgend jaar maar daat zie ik ook nog niet gebeuren.
    En dan is nog de vraag of ze normaal betaalbaar zijn.

17. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees als jullie spreken over de Panasonic 42"plasma PZ-modellen de 8, 80 en 85 modellen. Ook iemand van de It's gaf gisteren aan dat het 85 model het nieuwste model is.
    Van de site Kieskeurig en Panasonic haal ik echter ook het model PZ800, die volgens mij qua prijs koploper is van de 2008-modellen. Die heeft een one-sheet-of-glass design. Weet iemand toevallig of deze ook al leverbaar is in Nederland?

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Op diverse winkels in de lijst bij kieskeurig staan ze op voorraad, ff bellen naar n winkel bij jouw in de buurt misschien.

Overigens zijn de meningen over het uiterlijk van dit model nogal uiteenlopend.

Eerst maar s zien of ze de hype wel kunnen waarmaken. De levensverwachting van die oled is nogal een issue, 4 jaar lijkt me nogal kort. Over de prijzen maar te zwijgen, die zullen sky-high zijn in het begin.
    En ik ben ook benieuwd naar het beeld, is dat wel zo geweldig?

Als Pioneer in 2009-2010 met die plasma komt met absoluut zwart (contrastverhouding is dan niet meer te meten), hoe goed moet dat oled dan wel worden? Misschien door de prijs, maar dat wil ik nog wel s zien.

http://www.engadgethd.com/2008/01/25/toshiba-and-panasonic-double-oled-lifespan-exceeds-lcds/

http://www.engadgethd.com/2008/05/22/sony-plans-medium-to-large-oled-panels-in-fy2009-samsung-t/

http://www.engadgethd.com/2008/07/29/matsushita-sets-goals-for-itself-40-inch-oled-tv-by-2011/

http://www.engadgethd.com/2008/06/24/panasonic-working-on-37-inch-oled-tv-theyd-better-be/

De eerste laser rear projectionn tv van Mitsubishi was volgens de test niet super.

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    De PZ800 vind ik echt de mooiste van de serie.

Beter dan de 85 die heeft echt een te lelijke grijze balk eronder hangen :confused:

20. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Van het plaatje af vind ik die 800 ook erg strak eruit zien! Een tegenargument die ik ergens las, was dat het scherm door dat glas wel erg reflecteert. Wil ik wel even met eigen ogen zien, misschien valt het mee. Ik kan me voorstellen dat ze een soort van antispiegellaag erop smeren ofzo. Doen ze toch ook met brillen? ;)
    Daarentegen is die wel een stuk duurder, en echt betere specs dan de 85heeft ie niet volgens mij. Alleen dat 24p real cinema, god mag weten wat dat is en een beeldverbeteraar die veel mensen uit zetten. Maar ja design is ook belangrijk natuurlijk.

Trouwens, die grijze balk waar je over spreekt bij de 85, dat is hetzelfde bij de 80 en 8 of niet?

Heeft er nog iemand goede tips van kritische reviewsites van plasma/lcd schermen? Whathifi.com ken ik al. Met googlen kom ik niet zo veel soeps tegen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina