Analyse
Ok mijn bevindingen wat betreft de teaser.. ;
- Het filmpje speelt zich af rond Halo 2, Halo 2 na het New Mombasa level (Outskirts heet het level geloof ik.. na het level volgt een filmpje met exact dezelfde gebeurtenis..). De EMP/explosie die je ziet is duidelijk het schip van The Prophet of Regret die een sprong maakt in de ruimte (slipspace)..
- Aangenomen dat dit alles op dat moment gebeurt, kan de laatste droppod die je ziet (die gelijk na de explosie te zien is) dus niet de Masterchief zijn, die zit immers de Prophet op de hielen en springt mee, naar Delta Halo.
- De pods die je ziet zijn ODST pods, de kans is dus groot dat de laatste pod die je ziet een ODST (ookwel Helljumper) is.
- Maddie, AI ..?
Ik heb echter een andere theorie (heel ver gezocht), ik zet het in een spoiler aangezien ik feiten haal uit de boeken, en ik weet niet of iemand hier toevallig bezig is met die boeken. Misschien dat ik dan dus wat verklap, hence de spoiler..
Na Halo 1 vind en red de Master Chief een aantal leden van Blue-Team (First Strike). Het is niet echt duidelijk wat met de rest van Blue-Team gebeurd na het boek. Het enige wat wel bekend is, is dat Blue-Team (zonder John, want die is bezig op Delta Halo) wat klusjes opknapt op ... aarde! (Ghosts of Onyx). De droppods van de ODST worden wel vaker door de Spartans gebruikt. Het zou dus heel goed kunnen dat heet een van de leden van Blue-Team is, in die laatste droppod.
Overigens zou het heel lastig zijn om de uitbreiding te maken met een ODST trooper in de hoofdrol. ODST Troopers hebben geen MJOLNIR, geen aangepast lichaam (waardoor de hele gameplay van halo weg is... je aim is constant hetzelfde als je loopt in Halo, DOOR de aangepaste lichamen die Spartans hebben, dat hebben de ODST niet), andere HUD, kortom het wordt dan een totaal andere game. Als ze dit zouden doen, dan respect voor Bungie, ik heb nog nooit een uitbreiding op een spel gezien dat eigenlijk een heel ander spel is qua gameplay.
Pfff, dat ik nog inga op dit soort filmpjes... Normaal ben ik helemaaaal niet zo
edit: bassie het is laat geworden , alles steeds nagelopen door te bladeren in de boeken.. ik lijk wel gek