Hey goedemiddag, ik heb sinds kort een oude pc terug gezet op zijn plaats. Hij maakt alleen geen verbinding met het internet. Mijn laptop werkt wel gewoon op dezelfde internet kabel. De internet kabel is aangesloten op een router en op die router werkt 1 andere pc waar het internet ook gewoon op werkt. Het lijkt me dus dat de instellingen van de pc gewoon onjuist zijn. De computer werkt nog met XP en ikzelf werk al ruim anderhalf jaar met vista. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het internet aan de praat krijg? Grtz
start > uitvoeren> cmd> ipconfig /all kijken of wat je daar ziet klopt met hoe je denkt dat t moet zijn. mocht t niet kloppen, start> verbinding maken>alle verbindingen weergeven kijken welke lan verbinding aanstaat en of die juist geconfigureerd is kopieer gewoon de settings van de laptop als je niet zeker weet wat je moet doen
Thnx voor de reacties! Jep alleen van windows zelf? Uitzetten? Dat had ik al gedaan, probleem is er staat niks. Waar kan ip enzo invullen, want d8 dat hij dat automatisch deed?
als je bij je netwerkverbindingen bent kan je rechtermuis > eigenschappen en daar een goed ip opgeven of automatisch
heb je al gekeken of je uberhaupt een link hebt? dus of de lampjes op je netwerkkaart branden. En of hij wel geinstalleerd is onder windows? anders zoals hierboven gezegd even de TCP/IP settings goed zetten onder eigenschappen van je netwerkverbinding
Ik zou het even proberen als ik jou was, ik heb namelijk wel eens uren proberen een laptop met internet te voorzien. Waar later uit bleek dat de firewall van Symantec en/of Windows gewoon het internet niet door lieten.