Kzat al een tijdje in de closed Beta, absoluut een topspel.
Maar wat vooral tof is, is hoe er met de spelmodes wordt omgegaan. Je hebt soort van missies in een game. Tijdens een pot moet je dus eerst bijvoorbeeld een bom planten, daarna een zone verdedigen, weer daarna zoveel mogelijk tegenstanders afknallen etc etc. Het is natuurlijk niets meer dan spelmodes als Capture the Flag, Search & Destroy, TDM etc etc, maar dit keer zit het allemaal in 1 potje gestopt. Dat switchen van modes gebeurd ingame, dus je begint niet allemaal weer bij je spawnpoint.
Campers op spawnpoints hebben ze opgelost door er Bot guns weg te zetten, die zijn kapot te maken, maar even campen bij de startplek is niet echt aantrekkerlijk. Ook het wisselen van de Objectives zorgt ervoor dat zitten op 1 plek niet echt handig is.
Wat ik wel mis, is de shotgunkogel op de Helghast gun, en de M203 round op de ISA gun. Misschien speel je dat vrij nadat je een X aantal XP hebt verzameld (er zit een levelsysteem in a la Call of Duty 4). Ik heb het spel zelf niet heel veel gedaan wegens weinig tijd.
Oja, en ik baal ook een beetje van de granaat. Bij Killzone op de PS2 had deze een handige timer, nu knalt hij veel sneller kapot. Bij Killzone op de PS2 pakte ik altijd nog snel een granaat als ik zag dat ik dood zou gaan, dan had je een beetje het martyrdomeffect, want hij ontplofte dan altijd nog. Bij Killzone 2 mis ik dat wel.
Laatst bewerkt: 15 nov 2008