M'n computer: een hel op aarde.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Reckuuza, 17 sep 2008.

1. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Alternate is 1 van de beste online computer site's van nederland....doh...kom jij wel buiten? :9

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Waar heb je het over? Ik had het niet over Alternate maar over een link naar DDR2 geheugen op Alternate wat goedkoop zou zijn terwijl hij DDR geheugen nodig heeft wat wel duur is.

En als je vraag wel relevant zou zijn, ja hoor...

af en toe 8)

Maar voor een webshop hoef je sowieso niet buiten te komen, dus win-win :thumbs:

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    2GB DDR kits van €50-60, dus zo duur is het dat nou ook niet. Maar 768MB is voor XP genoeg als je niet meer dan bureauwerk doet (intensief surfen, office,...).

Wat ook voor een vertraging kan zorgen is een single-core CPU, als ik nog eens lees wat jij zoal allemaal tegelijk doet zie ik dat wel eens teveel worden voor een single-core CPU.

Voor de rest is een format de beste oplossing eigenlijk, vooral voor die errors die je krijgt.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    _O_

Heb mijn pc ook uit frustratie weg gedaan ,was dat ding zo spuugzat geworden.
    Voor het dagelijkse dingen gebruik ik een laptop met Vista , maar prive ben ik helemaal overgestapt naar de Mac.
    Binnen 1 minuut is de Mac helemaal start klaar , de laptop kleppert en kleppert maar door.
    Vraag me regelmatig af wat dat ding allemaal aan het doen is.

5. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen 'dagelijkse dingen' en 'privé' :p
    Ik wil ook nog steeds snel naar de Mac.. Maar dan zet ik er wel Office for Mac op om cross-platform met school te kunnen werken.

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Met dagelijkse dingen bedoel ik werk ;)
    Ook voor het bijklussen gebruik ik liever een laptop met Windows.

Wilde eerst iWorks kopen omdat ik over de trail zeer te spreken was.
    Dat veranderde heel gauw , toen ik een simpele sticker/label wilde maken.
    Dit kon met iWorks helemaal niet :confused:

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Mac-fanboy thread hijack voel ik al aankomen :+

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik werk met XP , Vista , Ubuntu en Mac.

Vind het alleen jammer dan Windows vaak behoorlijk vaag doet.
    Het ene moment start de laptop met Vista normaal op en het andere moment dan is de laptop zo traag als een slak.

Kijk voor DDR geheugen eens op www.azerty.nl

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben het er wel mee eens dat Windows helemaal onstabiel gemaakt is. We hebben gigantisch sterke machines tegenwoordig, echt duizend maal zo sterk als een paar jaar terug, en toch springen de programmeurs niet goed om met al die kracht.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik wil de comp morgen formatteren, dan moet ik toch gewoon naar deze computer gaan en dan de C schijf formatteren? Maar ik wil ook de D schijf helemaal leeg hebben, maar dat kan toch niet meer nadat ik de C schijf heb geformatteerd, want dan ligt Windows eraf. 8) Moet ik dan eerst de D schijf formatteren?
    En als ik wil formatteren, gewoon rechtermuisknop, op formatteren klikken en formatteren starten doen? Gaat ook makkelijk dan zeg, windows erafpleuren. :+

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Windows cd insteken, rebooten en dan op een toets drukken om met de cd op te starten als de pc het vraagt. Vraag die het niet, in de bios de boot sequence veranderen.

12. Manmaggot

Manmaggot Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een systeem herstel doen tegen spyware oid heeft totaal geen nut.
    Spyware blijft er dan gewoon opzitten

Ik formateer m`n pc zoizo 1 keer per jaar, omdat die hoe dan ook toch weer vol staat met troep :l

Ik zou je aanraden om te formateren, en daarna (of eerst al) TuneUp te gebruiken! Geweldig programma :D

13. joeperd

joeperd TaH PoWnz0r

Leuk Bevonden:
    0
    alternate is echt een top site!

en of je windows vista kan draaien hangt ook af van je moederbord en videokaart. eigenlijk ALLES:eek:

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Moederbord maakt niet zo heel veel uit; alleen cpu/videokaart/voldoende geheugen (min. 2GB) zijn de belangrijkste factoren.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    ja ok, dus ik moet gewoon formatteren hoe ik t heb aangegeven? En pegas, kan je t nog iets beter uitleggen, vat er vrij weinig van eigenlijk. :+

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nee je moet doen wat pegas zegt, de windows cd erin en opnieuw opstarten, en dan booten vanaf cd. Dan doe je de optie install windows, dan als je een partitie moet kiezen om op te installeren verwijder je eerst alle partities (wel je externe hdd/usb stick removen :9), en daarna maak je nieuwe partities aan als je dat wilt of installeer je windows op 1 partitie en dan wijst de rest zichzelf!

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou op een oud moederbord denk ik geen Vista zetten, mijn ervaringen is dat door de verschillende chipsets er nog best wel veel problemen kunnen optreden.

Formatteren is echt heel makkelijk, gewoon installatie cd erin en dan doet die het. Wel een backup maken van je belangrijke bestanden natuurlijk.
    Met boot sequence bedoeld Pegas dat als je computer opstart hij eerst kijkt welk medium hij moet gebruiken om op te starten. Als je dat wil veranderen moet je als je computer opstart op DEL drukken. (Bij sommige moederborden is het een andere knop, maar vaak staat dat er wel op. Dan bij opties de boot sequence veranderen, je DVD-rom (of cd-rom) bovenaan en dan ben je klaar.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    ok, maar ik kan Windows niet installeren omdat de windows die er nu opzit nieuwer is..
    Sucks. Ideetjes?

Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Natuurlijk kan dat wel, als je eerst de partities verwijderd, staat er helemaal niks meer op, dus ook geen nieuwere versie van windows..

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ja ok, dat doe ik dan toch gewoon met rechtermuisknop op Deze computer en dan beheren doen? Dan schijfbeheer? Wil ik de C schijf formatteren kan datniet, t staat grijs dus niet aanklikbaar...of is er een andere manier op de partities teverwijderen?
    In de BIOS ofzo? Hoe start ik dat op? :+

Deel Deze Pagina