PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Van NTLDR is Missing krijg ik altijd nachtmerries.
    In de meeste gevallen betekend moet je de OS WEER opnieuw installeren.

Probeer eens het volgende.

Stop XP/Vista cd in de cdrom en start de pc op via de cdrom.
    Kies in het menu van XP/Vista nu voor de reparatie (R) functie.

Type in de " DOS" menu de het volgende in.

FIXBOOT C: = Herstel bootsector <ENTER>

Verwijder nu de cdrom uit je cdromdrive en start je computer opnieuw op..

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zonder resultaat. Knal windows er wel weer opnieuw op.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Start de computer met de windows cd
    Wacht tot het keuze menu komt.
    Kies hier de R van repair.
    Volg de stappen tot de dos-prompt
    Vul je administrator wachtwoord in (dat van de windows, als je dat hebt)
    Voer de volgende commando's (de ? staat voor de CDROM )uit:
    Copy ?:\386\ntldr c:\
    Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
    fixmbr
    fixboot
    exit

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Thnx man! Dat werkt.
    Al heb ik dvd drive op moeten zoeken, na paar keer dir <letter>, merkte ik dat ik G: m'n drive was (welke in Windows gewoon E is). ? zag ie als jokerteken, welke ie niet ondersteunde. Met copy g:\i386\... (met de i dus), pakte ie hem wel.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    ohja klopt moest i386 zijn. :9

Wel raar dat je dat probleem had, heb je nog steeds die half gare HDD erbij in hangen?

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hangt er nog aan inderdaad. Niet als master drive. Staan wat oude films op. Heeft verder nog geen problemen gegeven. Kan de films er gewoon van af kijken, zonder fouten etc. Wellicht dat ik hem nog eens ontkoppel. Nadeel van nieuwe HDD is dat die meer geluid maakt. Over het algemeen is ie redelijk stil, maar af en toe lijkt ie even te ontwaken en flinkt te zoeken, wat je een tel even flink hoort.

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Heb weer is een 'klein' probleempje! :+

Mijn PC valt de laatste tijd vaak uit en start daarna gewoon weer aan. Een paar keer gehad dat er een foutmelding kwam over de DLL en Kernell nog wat ofzo, maar voor de rest start hij dan weer normaal op. Kreeg alleen opeens een Recovery-Info pigtogram op mijn achtergrond. Heb er maar een screenie van genomen:

Zou niet weten wat het allemaal moet voorstellen maar het stukje van 'Battery power may be drained.. bla bla' deed me toch wel aan het nadenken. Weet niet of het klopt ofzo, maar dat kan zijn en daardoor valt mijn PC misschien steeds uit ? Heb mijn PC nu al 3 jaar en hij staat wel erg vaak aan, ook al gebruik ik hem niet elke keer als hij aan staat.

Alvast bedankt! :thumbs:

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    lijkt mij gevalletje spyware.
    want hoeso kan je battery drained on a portable computer, terwijl het een desktop is?
    en de map waar het bestandje in staat, bestaat niet eens. en December 2004 ?

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Kan spyware er dan ook voor zorgen dat mijn pc uit valt ? Welke programma kan ik gebruiken voor spyware ? :)

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    spybot
    superantispyware

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Opzoek naar een nieuwe muis

Sinds een aantal weken is de reciever van mijn Logitech VX Nano kapot. Zowel op mijn laptop als op mijn pc staat bij het aansluiten dat de harware niet wordt herkent. Drivers opnieuw installeren helpt niet. Kortom: het ding is na een jaar kapot. Het zoveelste draadloze apparaat wat het leven geeft.

Nu heb ik tijdelijk een laser muis uit het stenen tijdperk uit de kast gehaald. Het ding is enorm groot, ligt niet goed in de hand en is gewoon té groot. Tevens ziet ie er niet uit.

Ik zoek dus een nieuwe muis. Gamen op de pc doe ik niet. Het liefst een bedraarden muis, dit blijkt toch nog steeds de beste oplossing te zijn. Ik gebruik mijn pc voor browsen, Photoshop, downloaden etc. je kent het wel. Mooie extra is als ie er een beetje goed uitziet. Iemand een aanrader?

Mijn maximale bedrag is 50/60 euro wat ik wil uitgeven voor een nieuwe muis.

:)

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je geen garantie op je oude??

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.857
    Superantispyware gedownload en een volledige scan late doen. Vond alleen 7 cookies, heb het weggehaald maar hij blijft uitvallen. :'-(

14. I Jonkie I

I Jonkie I COD:4 MW VETERAN

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Ik heb net Crysis van een vriend gekregen en geinstalleerd. Ik speelde mijn eerste missie en het eerste wat me opviel is dat hij flikkerde. Ik heb nog niet eens alle settings op het hoogst. Mijn videokaart is de ATI HD 4780. Is er iets fout met de software of met direct x? Wat moet ik doen?
    [​IMG][​IMG]

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Is je kaart overclocked? Zo ja, snelheden lager zetten. Zo nee, wat is de temperatuur van je kaart onder load? Welke drivers gebruik je en heb je het nog bij andere games?

16. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Is je kaart overclocked? - Nee
    wat is de temperatuur van je kaart onder load? - Bij de CCC staat dat de GPU nu 78graden is.
    Welke drivers gebruik je en heb je het nog bij andere games? - Ik gebruik Catalyst Control Center(CCC) mijn andere games zijn Spore en Call of duty 4

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nu 78°, die nu is aantal minuten na gamen en gewoon tijdens het surfen? Dat is wel al zeer warm als dat het geval is, dan raad ik je zeker aan je fanspeed wat te verhogen:
    Kleine toevoeging: CCC start op met het laatst gebruikte profile. Ik zelf heb 2 profiles, 1 voor gewoon gebruik waarin de fan speed laag is (juist niet hoorbaar bij mij) en een ander voor het gamen waar de fan een pak sneller draait (en dus hoorbaar is).

Welke versie van de drivers gebruik je (...,8.6,8.7,8.8,8.9,...) en heb je ook problemen bij die andere games?

Crysis al gepatched?

18. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon bij het surfen. Maar hoe kan ik hem verhogen? Mijn versie is volgens mij de nieuwste want ik heb hem laatst nog geupdate.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Komt het ook voor in Spore / CoD ?
    Als ja - Hardware / Driver fout -> Nieuwste en goede drivers?
    Als nee - Crysis fout -> opnieuw installeren?

Edit:
    78c idle is wat aan de hoge kant :eek:
    Hoe hard draait je fan?
    Hoe zit 't met airflow in je kast?

Laatst bewerkt: 30 sep 2008
  20. I Jonkie I

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je de van dan harder zetten? Nee er zit geen airflow in de kast.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina