1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kan je het niet oplossen door de beeldinstellingen zoals kleur, helderheid en contrast aan te passen als je m met hdmi hebt aangesloten?

    Je kan bijvoorbeeld niet dezelfde instellingen gebruiken bij VGA zoals je die ook op je componenten hebt staan. Het kàn natuurlijk wel, maar componenten is veel kleurrijker en dan is VGA veel fletser. Dit moet je dan een beetje aanpassen.

    Als na het wijzigen van de beeldinstellingen de componenten nog steeds mooier is dan de hdmi, dan kan je s de andere hdmi input proberen. Helpt dat nog niet, dan gewoon met componenten aansluiten lijkt mij.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik heb al wat met de instellingen zitten spelen en het is nu wat beter. Component blijft volgens mij toch beter alleen met Component had ik wel van die scherpe randen in bijv. bij het Dashboard en met HDMI niet. Dus, tja...
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wie wil me helpen met het volgende. Een kameraad van mij wil een pana plasma kopen van 42" hij twijfelt tussen drie modellen:

    1: hd-ready met 100hz
    2: full-hd geen 100hz
    3: full hd met 100hz

    optie 3 is echter wel enigzins boven budget. Hij zit op 2,5m van zijn scherm. Wat maakt in dit geval meer verschil, de hz of de resolutie?

    We gaan uiteraard ook nog even langs een winkel :)
     
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Gebruikt hij het alleen voor games of ook blu-ray/film?

    Ligt er ook aan welke type je koopt.
    Je hebt ook 42 pana's full HD en 100hz in zijn budget denk ik (als we die ook mogen weten)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    budget is 800-1000

    games en straks ook zeker blu-ray.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zowel de hdready als de full hd plasma's van Panasonic zijn 100hz, dus daar hoeft hij zich niet druk om te maken.

    Vergelijk in de winkel t beeld van de px met de pz en kijk welke mooier is.

    Als hij geen hd kijkt en dus alleen sd (tv en dvd's), dan moet je dit op beide toestellen vergelijken door daadwerkelijk dvd's en tv in de winkel te bekijken.

    Als hij een xbox360 heeft, dan kan je op de pz alleen full hd krijgen als je er eentje hebt met een hdmi.

    Of je het verschil in resolutie ziet, moet je zelf testen. De pz kan door hoger contrast wèl een mooier plaatje weergeven, maar ook dat moet je zelf testen.

    Veel plezier!
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens kieskeurig zijn ze niet allemaal 100hz?
     
  8. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor degenen die overwegen een Samsung LCD aan te schaffen, heb ik hier nog een handige link gevonden waarin je in één oogopslag de verschillen kunt zien tussen alle modellen. Zelf overweeg ik over te stappen van een LG 42" plasma naar een 46 of 55A956 LCD van Samsung met LED backlight alleen wil ik eerst nog wat meer te weten komen over de veronderstelde input lag.
    http://www.zettavolt.co.uk/pebble/2008/07/01/1214919000000.html
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2008
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet ook niet daar kijken maar gewoon op panasonic.nl ;)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk inderdaad gewoon op panasonic.nl

    Vergelijk in de winkel ook de pz8 en de px8. Deze hebben bijvoorbeeld n hdmi aansluiting minder en n iets lager contrast (volgens de fabrikant, zelf testen dus).

    Ik zag een px8 voor €779 incl bezorging bij bcc.nl en n pz8 voor minder dan 1100 incl de pana hdd recorder.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Overigens hulde voor Samsung: de nieuwe led lcd tv heeft als enige een motion resolution van de volledige 1080 beeldlijnen.
    Dit is zelfs hoger dan de plasma's!

    Motion resolution is niets anders dan ghosting, alleen nu is dit meetbaar.

    Deze full hd lcd met leds komt dus erg goed uit de bus, vele malen beter dan gewone lcd's die hierin erg matig scoren.
    Je moet bij de led lcd wèl de juiste opties aanzetten, anders zakt de motion resolution van 1080 naar 330, waar veel andere lcd's ook op zitten (max 580).

    De plasma's zitten rond de 800-900.

    De led techniek is dus een grote stap voorwaarts en het wordt nog mooier als er meer leds apart aangestuurd kunnen worden. Ik weet dat de philips led lcd 128 sectoren met leds heeft, hoe meer des te beter.

    De inputlag stijgt inderdaad wel las ik. 's Kijken of we daar verschillende test over kunnen vinden.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wanneer is ie te koop? Wat gaat ie kosten en zijn er ook Ned info sites?
     
  13. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Levertijd bij Cameranu is 5 tot 10 werkdagen en de prijzen voor 46" liggen nu rond de €2.000,-. De verschillen in de 2 LED-modellen (786 & 956) kun je terugvinden in de hierboven geplaatste link van mij. *)

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product...74D00041AA1E~AA7756440632AD00C12574BB004B3242
    http://www.samsung.com/nl/consumer/...visions&subtype=lcdtv&model_cd=LE46A786R2FXXC
    http://www.samsung.com/nl/consumer/...visions&subtype=lcdtv&model_cd=LE55A956D1MXXQ
     
  14. cv8x

    cv8x Gekkenhuis

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een stomme vraag, maar ik zit met het volgende:
    Ik heb een LCD tv van het merk JVC. Hier zitten 2 hdmi aansluitingen op en nu zou ik graag mijn xbox360 erop aan willen sluiten. Mijn xbox360 is er één van 2006 en heeft nog geen hdmi uitgang. Bestaat er een kabel waarmee ik mijn xbox wel op de hdmi aansluiting kan aansluiten? Zoja; waar is deze te koop? Tevens vraag ik mij af wat nu het verschil is tussen HDMI en HD tv. Ook dat bevat mijn tv, maar geen idee wat ik daarmee kan icm de xbox. Bedankt alvast voor jullie reacties!
     
  15. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Het verschil tussen HDMI en HDTV is groot.
    HDMI is een aansluiting en HDTV is waarnaar je kijkt ;)

    Met component/VGA of HDMI kan je HD Resolutie(720p/1080i of 1080p) op je scherm krijgen.

    Maar er bestaan kabels waarmee je van component(rood,blauw,groen) naar HDMI kan maar veel verschil zal dat denk niet opleveren.
    Wel vanuit gaande dat je een Premium 360 hebt met bijgeleverde HD kabel met 6 stekkers.
     
  16. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt voor de eerdere reacties. Ik neig op dit moment naar de Panasonic plasma 42" PZ 85. Deze wil ik in combinatie met de Panasonic Home Theater System incl. blueray SC-BT 100 aanschaffen.
    Heeft iemand al tips voor wat betreft de instellingen? Ik had al begrepen de eerste 200 uur het contract e.d. op max. 50% te zetten. Moet je de tv nog in een bepaalde mode zetten (welke tijdens inspelen en welke daarna?)
     
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem op cinema staan en kleur op warm.
    En de rest staat allemaal uit kleurcorrectie enz..

    Na ongv. 200 uur kan je hem instellen zoals jij dat wilt of calibreren.
     
  18. cv8x

    cv8x Gekkenhuis

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie, ik weet alleen niet welk kabeltje ik kan aanschaffen...?
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nou jongens ik heb mijn samsung LE32a552 binnen en ik moet zeggen at het beeld fantastisch is!
    het beeld is heel scherp en de grootte is precies goed voor mijn kamer.
    het kwaliteit van analoog tv viel nog best mee aangezien ik vele malen slechter heb gezien.
    de bediening is makkelijk en erg fijn.
    de overstap van een 4 meter bij 4 meter tv (sarcastisch uiteraard) naar een full-hd tv is overweldigend.
    ik heb gears of war gedaan en ik keek me ogen uit!
    het installeren is erg makkelijk met de plug en play functie en voor de rest is het nog de tv in stellen naar je eigen smaak en klaar is kees.
    als iemand nog vragen heeft dan kun je ze natuurlijk stellen en ik zal ze met alle plezier beantwoorden!
    grtz luuk
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    :)foto's
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina