1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3

    Dit moet je hebben
    [​IMG]

    Aan deze kant dus je kabel die je bij de xbox hebt gekregen erin doen(alleen rood,groen en blauw).
    Aan de andere kant de HDMI kabel naar je tv.

    Dus moet je ook een HDMI kabel kopen bij een elektrazaak.
    Gewoon vragen of ze een component naar HDMI converter hebben dan weten ze denk wel genoeg.

    Maar weet alleen niet of het verbeterd tov hoe je het nu aangesloten hebt?
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2008
  2. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las inderdaad dat 'warm' het dichtst bij komt bij dat D65. Maar die cinema-mode en uitzetten van kleurcorrectie e.d. is puur voor tijdens de eerste 200 uur, of ga je na die periode aanpassingen maken?

    Wat ik me ook afvraag; zitten jullie continue te switchen van 'mode' als je bijvoorbeeld na het gamen een film kijkt ofzo?
     
  3. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee na de periode word hij gecalibreerd :)
    Maar zoals je zelf zegt cinema komt het dichts in de buurt van D65 en als je er eenmaal aan gewend bent is wel erg mooi beeld al.

    En Panasonic heeft geen gamemode ofiets.

    Ik heb de kanalen die ik veel gebruik allemaal het zelfde ingesteld(die kan je namelijk wel apart instellen).
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Paar korte vraagjes:

    - Komen er binnen een paar weken of een maand nog nieuwe FullHD plasma's uit, waarbij het waard is om er op te wachten!?

    Ik zit nu namelijk ontzettend te twijfelen over welke plasma ik moet kopen, maar zo'n beetje iedere plasma heeft ook negatieve punten, waarvan ik dan weer zeg: dan wacht ik liever nog heel even.

    - Ik kijk nu voornamelijk naar plasma's die binnen een budget van 1500 euro vallen, en dat zijn dus de Panasonic's en de Samsungs. De Panasonic's schijnen wat problemen te hebben met de kleur groen, en de Samsung had ook een probleemple.

    Ik wil gewoon lekker fullHD kunnen gamen straks met die plasma (en natuurlijk tv en bluray), dus gewoon zonder lag, zonder blur, zonder trails, etc.
     
  5. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    De volgende generatie plasma's komen dacht ik volgend jaar zomer pas.

    En hoe bedoel je problemen met de kleur groen?

    Een LCD heeft ook negatieve punten waarvan ik zeg laat maar ;)
    Iedere tv heeft zijn voor en nadelen.
    En die negatieve punten bij plasma zijn voor een groot deel al opgelost of veel minder geworden(zelfde geld voor LCD natuurlijk)
     
  6. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zijn die instellingen? ;)
     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    ;)
     
  8. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0

    PDP LX5090
     
  9. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een HDTV te kopen en ik wil zo rond de 26 inch zitten omdat groter simpelweg ongeschikt is voor mn kamer. Maar nu ik bij Firstlook ben geweest zit ik eraan te denken een monitor te kopen. Bijv een 24" Syncmaster TD240HD, perfecte maat en volgens mij kan ik er perfect op gamen(360). Kan iemand vertellen of dit een goeie zet zou zijn?
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Die valt zeer waarschijnlijk niet in zijn budget :{
     
  11. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    LG 50PG4000
    Samsung 50PS656
    Samsung 50PS756
    Panasonic 46PZ80

    Koop 'm zo groot mogelijk want je krijgt al snel spijt als je een 42" koopt (zoals ik). De nieuwe Panasonics worden pas vanaf mei 2009 in Japan geproduceerd heb ik gelezen. De Samsung 50PS550 heeft trouwens ook een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding (full HD, €1150).
     
  12. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds dinsdag de Sony Bravia 32V4500, en echt wat een topper! Op mijn kijk afstand van 2 meter echt perfecte grote! De zwartwaardes zijn echt heel goed, het is gewoon zwart :)! Ik kan hem echt aanraden voor iedereen die een 32" zoekt. Hij koste me ook maar 620 euro :).
     
  13. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die hd ready of full hd ?

    Ik heb ook enkele vragen.Ik heb nu een hd ready van 68cm.Maar ik wil een scherm van 102 of groter.Wat neem ik het beste plasma of lcd ? En full hd of hd ready ? en welk merk ? Of koop ik beter een full hd van 28 cm ? bedankt voor wie mij kan helpen
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  14. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is HD-ready, maar op deze schermgrote maakt dat niks uit :).
    Het is in principe dezelfde tv als de 32W4000!

    Van de grotere shcermen weet ik helaas niet zoveel af, maar er zijn hier andere forumelden die een shitload aan informatie hebben ;).
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb ik geen seconde over getwijfeld , ik wil weer een LCD scherm.
    Heb eerst 2 jaar een Samsung R71B gehad waar ik altijd heel veel plezier van gehad heb.
    Nu wilde nu een scherm van 40" en deze moest FullHD zijn.

    Kreeg toen een folder in handen van de Sony KDL-40D3500 en kon deze in 10 termijnen zonder rente en administratie kosten afbetalen.
    Dat heb ik dan ook meteen gedaan , heb net termijn 6 overgemaakt.

    Het is een wereld van verschil tussen de R71B en de D3500.
    Met de standaard-instellingen zijn de kleuren van de D3500 vele malen mooier dan van de R71B.
    Ook zwart is nu zwart bij de D3500 en niet licht zwart (grijs) zoaas bij de R71B.

    28cm , je bedoelt zeker 28" ;)
    FullHD's beginnen vanaf 32"
     
  16. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    of 82cm = 32" :)
     
  17. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoel ik.Ik ken er nog niet veel van.Maar dat komt wel.Bedankt voor de info.Ik ga dit weekend is in een paar winkels kijken
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Verloopstekkers van componenten naar hdmi hebben volgens mij weinig nut. Ik heb hem zelf niet, maar ik heb nog nooit gelezen van reacties dat mensen het zo geweldig vonden. De laatste die ik hier las met zo'n convertor vertelde dat hij deze niet eens meer gebruikte.
    Het verschil tussen hdmi en componenten is niet zo groot dat je je apparatuur moet gaan vervangen.


    Wat voor tv is dit dan van JVC?
    Mocht dit bijvoorbeeld een full hd zijn die dit alleen kan ontvangen via hdmi en je zou dit absoluut willen, dan zou ik zeker geen verloopstekker kopen maar meteen een xbox met hdmi kopen.
    De arcade xbox koop je nu voor €179 en je krijgt €30 terug van Microsoft, dus kost die €149 (peanuts als je het bij vraagt).
    Je klikt je harde schijf van je huidige xbox erop, koop een hdmikabel van €9 en klaar ben je.
    (of €250 voor de Elite, heb je meteen 120GB en een hdmi kabel etc etc èn je hebt meteen het nieuwe falconmodel, net als bij de arcade box).
    (de geld-terug actie duurt tot 21 december)

    Ik betwijfel echter of het verschil in beeldkwaliteit duidelijk zichtbaar is, het verschilt ook per tv.
     
  19. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, ik heb sinds gisteren de Sony KDL-40D3500 en wilde weten: heb jij nog dingen veranderd qua instellingen? en zit nu met n ander probleem, ik heb de ps3 xbox360 en n sony hd recorder alle 3 hdmi en de d3500 heeft maar 2x hdmi. nu zit er op mijn sony reciever wel 2x hdmi in en 1x hdmi out 1 voor blu-ray (ps:cool: en 1x dvd, maar kan ik dan de dvd recorder en ps3 gelijk gebruiken? anders moet ik voor de xbox n vga kabel halen maar het liefst sluit ik die met hdmi aan
    trouwens de d3500 is n mega mooi scherm, vooral als je overstap van n 32"samsung
     
  20. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje
    ik ben van plan om binnenkort een xbox360 te kopen, maar ik heb misschien een probleem.
    ik heb thuis een (breedbeeld) tv staan waarbij op de voorkant van de handleiding staat 100Hz(super digital scan)
    Terwijl er later in de handleiding staat 'Dit tv-toestel is zo ontworpen dat het werkt op 220-240 V, 50 Hz'
    Op mijn oude xbox(1) speelde hij wel spellen af als ik ze op 60 Hz zette
    Werkt hij dan op 100 Hz of op 50 Hz?


    het is trouwens een Panasonic tx-w32d4f

    Alvast bedankt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina