Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Misschien ligt het dan aan mij ;)

Ik vind toch het balspelletje in PES minder als hetgeen in FIFA. Bij PES vind ik niet echt dat er voldoende beweging is onderling, geen chaos of wat dan ook.

Ieder zijn ding en FIFA voor mij. Ik vind de PES09 demo tegenvallen, alweer een tegenvaller net zoals PES08 en FIFA07, hopelijk word de uiteindelijke game beter voor de PES liefhebbers!

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    De demo voor de PS3 staat er nog niet op? Klopt dit? Heb sinds PES4 op de PS gespeeld dus die controller is daar voor mij veel fijner mee.

Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  3. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    360 Marketplace is SOMS sneller als de PS3 demo plaats ... Ik neem aan dat hij binnenkort ook op de PS3 te downloaden is.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ALTIJD. :+
    Het PSN wordt maar 1 keer per week ge-update, en dan ook nog eens pas rond 18:00

XBL wordt dagelijks ge-update, en dan rond 11:00. :)

Maar de demo is er dus? Dan ga ik maar eens een vergelijkend onderzoek tussen FIFA en PES doen. ;)

5. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Net ff 4 potjes gespeeld:
    Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk!

Bal physics zijn heel goed, de scheids laat lekker veel doorspelen, en de AI zoekt ook lkkr de gaatjes op.
    Op top player worden fouten in de verdediging gewoon afgestraft (Torres)
    Schieten is lastig, maar niet te moeilijk! Met rooney of Cronaldo schiet je niet bij voorbaat er alles in.

Al had ik wel het gevoel, toen Gerrard schoot een penalty tegen de paal schoot dat ongeveer het dak van huis naar beneden kwam... was iets té.

Conclusie: Ik ben dik enthausiast geworden over de game! Een must-buy voor mij!

6. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga dit jaar voor FIFA, Heb net de PES demo gespeelt maar vind dit jaar FIFA toch lekkerder spelen. Misschien dat ik PES er nog bijkoop als hij rond de 30 euro kost ofzo..

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet je zo'n zinnetje er weer bij typen? Als hij dit gevoel toch wel heeft bij PES omdat hij dat gewoon FIJNER vindt spelen dan is dat toch alleen maar mooi?

Je doet net alsof het zoveel moeilijker is om Fifa te spelen i.p.v. PES. Het ligt aan het type game en ik vind PES08 zelfs op de PS2 fijner spelen dan Fifa09 op de 360/ps3. Het gaat erom wat je belangrijk vindt in een game en wat niet. Als jij al die animaties en 1000 trucjes spannend vindt dan ga je voor Fifa09, maar als je van de gameplay houdt van PES dan ga je voor PES. En andersom ook weer. Heeft niks met skills te maken maar met je eigen mening.

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En het gevoel...

9. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Pes is gewoon gemakkelijker geworden en dat is jammer nu kan zelf het kleinste kind het spelen.Jammer

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ook ik moet mij bij de groep teleurstellers aan sluiten!

Het valt erg tegen ik ga zo naar de winkel ..(voor fifa)

Beetje jammer maar ik wil voetballen!

Grafisch is er niks veranderd misschien dat hij nu wel op 720 p of 1080I draait jammer

11. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens. Die AI is echt sterk verbeterd. Even een 1-2tje llangs de vleuges kan haast niet meer. Nu loopt de tegenstand ook echt mee. Zoals het hoort. Dit zag ik af en toe niet gebeuren bij de demo van fifa09

Het is wel even wennen allemaal. De animaties/movements zijn toch net iets anders dan de vorige delen.

12. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Download even aangezet thuis, zit nu weer op het werk..... Vanmiddag maar even proberen.

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik las dat er werd gezegd dat het spel zó snel was dat je heel snel van de ene naar de andere kant bent:
    Ik heb een paar potjes Italie-Frankrijk gespeeld en de snelheid ligt 'm niet in het hollen van één naar de andere kant, maar in de wendbaarheid van de spelertjes, dus niet de dribbelsnelheid.
    Die wendbaarheid is weliswaar 2008-achtig maar het goede is dat de verdediging zó goed is gepositioneerd dat je er bovenop zit als een speler gaat dribbelen. Zodoende kan hij wel wendbaar zijn, maar met een beetje goed verdedigen komt de aanvaller er maar heel moeilijk langs. Dat is juist het goede uitgebalanceerde van het spel. Ik geef onmiddelijk toe dat de animaties minder wendbaar zouden kunnen ( iets wat we allang wisten van de movies ) maar ik vind het kunnen omdat de verdediging even goed als de aanval is en misschien zelfs wel beter.
    Het spel voelt qua controle van de bal fantastisch aan, zoals bij het aannemen van de bal. Een mindere speler doet dat namelijk veel slechter dan een goede speler met veel techniek. Een speler die wil gaan dribbelen heeft juist om het tijdsverlies wat hij leidt gauw een verdediger op zijn nek. Zeker als je een speler met een hoge bal aanspeelt.
    Wat passing betreft is het spel moeilijker geworden. Vaak als je wilt door-passen zonder dat je de bal goed gecontroleerd hebt, dan pass je verkeerd. Ook als je vanuit de draai passed komt de bal verkeerd aan en dat geeft ook aan dat je wel héél perfect moet kunnen passen om de bal van het ene eind naar het andere te spelen via wat tussenstations. Dit even om bovenstaande klacht te ontzenuwen. Verder heb ik de analoge pass geprobeerd en die is véél gevoeliger geworden! Echt een verbetering, temeer daar je nu default niet op de stick hoeft te drukken om te passen. Gewoon korter of langer in de gewenste richting houden.

Mijn eerste indruk is : Van de PES-reeks is dit zeker de beste.

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dit was niet merkbaar in de demo van FIFA09 ( dat iedereen rugdekking geeft of mee helpt verdedigen ) maar met de juiste Custom Tactic is dit wel gewoon prima te regelen in het complete spel :)

Jammer. Vrienden ( PES-boys ) hebben de demo net gespeeld en vinden hem wel oké, maar geen super verbeteringen zoals werd beloofd.

15. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit zeg ik helemaal niet. Leer lezen en interpreteren. Ik zeg gewoon dat beide anders spelen. Het is dus niet omdat het spel niet doet wat je wilt dat het dan aan het spel ligt... En heb ik één keer gezegd dat ik 1000 trucjes spannend vindt.. het is em inderdaad in de gameplay dat het hem zit.

16. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent zó voorspelbaar HanTerp.

17. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je dit niet meent.Pes 4 en 5 blijven de beste.Zelfs 3 is beter.Je gaat toch te simpel iemand voorbij en dat lawaai als je een pas geeft.Amaai.Dat geeft mij een arcade gevoel

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Bij de betere versies van PES was het altijd zo dat je een tijdje aan de vernieuwde gameplay moets wennen. Dat was bij PES 2008 niet, omdat die gewoon niet veel te bieden had, maar PES 2009 hoort weer wel bij die categorie PES-spelen waar je het spel eerst moet leren spelen. Dat is een goed teken voor de echte pessers ;)

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Het heeft alles met skills te maken. Maargoed, dat sommige dat nu niet willen zien begrijp ik niet.

Een vriend van mij speelt PES al sinds de eerste paar releases en zal ECHT GEEN FIFA gaan kopen. Ik heb hem eens uitgenodigd zodat ik zelf kon zien of PES wat was. Voor een ervaren speler zoals hem gaf ik hem toch wel aardig klop ( met dikke cijfers ). Ik ben een FIFA speler maar met PES kan ik aardig uit de voeten, erg grappig dat ik van hem bleef winnen. Andersom ( Dus hij FIFA spelen ) lukte hem niets...

20. X-Seventeen-X

X-Seventeen-X Forum lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet toch zeggen dat ik een beetje met een dubbel gevoel zat te spelen. Ik heb de laatste tijd Pes6 gedaan en niet Pes 2008, dus wat dat betreft heb ik redelijk goed vergelijkingsmateriaal (we doen alsof 2008 ff niet bestaat). Maar goed, over de demo dus

Ik vind dat Pes 2009 een ijzersterk voetbalspel is en zeker een hoop spelplezier gaat opleveren. Ook zal de gemiddelde gamer tevreden zijn met wat hij krijgt. De snelheid is imo goed, de passing is verbeterd en de animaties zijn goed. Het dribbelen is ook goed, niet te makkelijk en niet te moeilijk.

MAAR er is een maar en dat is dat ik vind dat er bijna totaal geen progressie is gemaakt. Deze game is leuk voor 2004 ofzo,maar anno 2008/2009 moet er wel meer uitgehaald kunnen worden. De kleine irritaties die in Pes 6 zaten, zoals bijvoorbeeld het handelen van de keeper, zit er nu nog in. Ook de AI van je eigen verdedigers vind ik blaat. Zo staan er bij de tegenstander keurig 4 en is er dubbele dekking, en bij mij is het af en toe vrije doortocht (kan ook komen door mijn skills, ben maar een gemiddelde gamer).

Al met al, vind ik dat er vooral aan het grafische gedeelte gesleuteld is en niet echt veel aandacht aan de game geschonken is. Het is typisch PES, goede gameplay en veel "rare" momenten. Met die rare momenten bedoel ik, schot op de eigen speler, keeper die rare fratsen uithaalt. Je gaat mij niet vertellen dat dat elke wedstrijd een keer of 6 7 gebeurd. Zeker niet als die wedstrijd 5 min duurt.

Mijn conclusie is echter wel positief, en wel omdat ik de voordelen groter vindt dan de nadelen. De nadelen zijn klein van stuk en wel te overleven en de gameplay blijft ijzersterk. Ik ga hem zeker weten halen (ook omdat de laatste pes die ik zelf had pes 4 was, en de rest heb ik geleend van een goede vriend).

PS ik heb het bewust niet gehad over FIFA, dit omdat ik totaal niks met fifa heb, heb de demo van vorig jaar en dit jaar gedaan, en tis niks voor mij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina