Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist demo gespeeld. Even copypaste van Digitaalgras.nl forum.

2. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    WTF dat heb ik ook 8)

Ja idd, wat is dat? :mad:

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dan moet ik jullie treurig nieuws mededelen , jullie krijgen waarschijnlijk wel binnenkort de rrod (en ik heb er ervaring mee, ik krijg namelijk binnenkort mijn 5e xbox teruggestuurd 8))

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Demo heeft me overtuigd, ik ga dit jaar weer trouw voor PES.
    Speelde als vanouds, dit is het spelletje voetbal zoals ik het wil zien in een game!

5. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Wilde vandaaf fifa halen en dan pes over 2 weken. Maar iedereen is best positief over pes dus laat fifa lekker links liggen en nog 2 weekjes wachten!

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Demo speelt lekker weg :) Ik wacht nog wel even op reacties over het online deel, want daar koop ik de game hoofdzakelijk voor.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een jaar alle tekenen van een 'RROD op komst', zou de tijd dan nu eindelijk zijn gekomen? Ik hoop het niet :+ Straks maar weer proberen.

8. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Hoe kan je instellen dat mijn popppetjes niet automatisch, gaan lopen met de bal zodat ik met de bal kan lopen en niet steeds op poppetje verander knop moet drukken?

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Als je bij de start de afbeelding van de gamepad in beeld hebt, druk je de blauwe X knop.
    Dan kom je in het menu waar je dat kan instellen. Ik dacht dat de eerste op assisted moet staan, maar ik weet wel zeker dat je de middelste setting OFF moet hebben.
    Verder moet je het even uitproberen; ik kan het niet want ik moet zo weg. :)

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    en anders moet je hem zowiezo maar is opsturen als hij al de hele tijd vast loopt e.d.:9 krijg je tenminste (hopelijk) een gezonde xbox terug

11. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net de download aangezet, ben heel nieuwsgierig. :9

12. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0

Bijna elke animatie vind ik schokkend slecht ten opzichte van Fifa.

Het gaat gewoon veel te snel, vooral het draaien van spelers. Sneller dan het licht staan hun voeten ineens de andere kant op gedraaid.

13. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    demo is gaar zeg, poppetjes rennen als houterige mannetjes, als je met de bal loopt gaat ook ontzettend niet vloeiend... voelt allemaal niet lekker aan... blij dat ik voor fifa ben gegaan.

14. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet niet hoor, maar ik heb de download een half uur geleden opgestart maar ben pas op 15 %....

Er zijn problemen met Live heb ik vernomen. Zou dit er wat mee te maken kunnen hebben?

15. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik zat vanmiddag nog te twijfelen of ik FIFA nog moest halen. Heb het gedaan en net de demo van PES gespeeld en ik ben het totaal met je eens. Blij dat ik na 9 jaar weer voor FIFA ben gegaan.

Slechte demo, lijkt nog steeds op PES2008 en qua graphics geen vooruitgang. :{

16. hfgrtNL

hfgrtNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de demo goed.
    Nu nog even kijken waar ik PES 2009 het goedkoopst kan pre-orderen.

17. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vind de Demo echt heerlijk. Wat een verbetering t.o.v 2008. Poppetjes rennen wat houterig dat wel maar die animaties gaan juist snel zodat het de vaart erin houd. Bij fifa gaat dat te langzaam vooral met dat balkje van passen erbij. Dit is een must have voor mij!

18. Optimus

Optimus Optimus

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm...wel weinig positieve reacteis eigenlijk. Wat me ook opvalt is dat er eigenlijk überhaupt weinig reacties zijn.
    Zou het dan toch definitief gedaan zijn met Pes?

Ik zou het jammer vinden, want ik heb Pes (vroeger ISS) altijd meer dan geweldig gevonden, behoudens de twee laatste versies.

Ik ga straks de demo spelen, maar ik kan toch wel bevroeden dat ik morgen Fifa ga halen. Iets wat altijd, zelfs tot vorig jaar, absoluut geen optie was.

19. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben um aan het downen. Zal er kritisch naar kijken

20. Aerodynamisch

Aerodynamisch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier mijn review van de PES demo. Kraak wat je wilt. }:]

My main problem with PES 2008 was the amount of "stupid" goals that were given to the opposite team because of errors of my keeper/defenders.

Thus came PES 2009, an exhibition match on Top Player. Man U vs. France. A cross from left came near the right hand post. Malouda got the ball by a stange clinch between Ferdinand and him. And Malouda made a quick shot to the right side. Keeper dived, and then this happened. The ball got "inside" his arm/hand. Then the ball went to the left for a few inches, then to the right for some more inches, then magically up.

Because Malouda was so close to the keeper he jumped up to avoid the keeper. The ball touched his knee and went in the goal.

It is goals like this that made me quit Pes 2008 and I see that this is not yet fixed.

Plus things like;
    - Annoying ball sound especially when running
    - Tapping the ball too far on the pitch when running (might be due to my not-ness)
    - Same stadium feel
    - Annoying whistle. Every time I think i made an error.
    - Horrible referees. Too quick yellow or too harsh red.
    - Shooting is also not how i hoped it would be. Basically in this iteration it is possible to shoot everywhere on the pitch with dead-on accuracy (not saying it is a goal but it on target). As long as you get the power right (around 35% - 45%). The ball always reaches the goal and when shot from left/rightside of the box, the ball went in the goal 50% by hitting the post. Won on regular with 5-1, three goals like that.
    - Dives are still the same, got a pen on my second try. Went in, defender made a tackle, missed and pressed the dive-buttons. Got a pen, defender a red. Also I think it is a little too much for every missed dive to get a yellow card.
    - Shooting animations seem fixed. Some shots were always around 60% and just missed a few inches to the left post from multiple positions on the pitch. I don't like how the shots feel fixed.

So far my negative comments on the demo. I am not going to compare to Fifa 09 which i bought yesterday. But it are the above gameplay things (which PES should excel at, above Fifa) combined with
    - Horrible licensing
    - Not complete Champions League roster
    - Non-inspirational menu
    - Stupid capitals on everything

And the fact that the game feels the exact same with a minor lay-out change and player updates, makes this game, IMO, not worthy of 60 euro.

Not taken in this review is the online option, which as everyone knows was horrible in PES 2008, if this also fails. I see no hope for PES and I honestly feel sad for people buying PES on reputation and get scammed out of their money for a non-worthly 60 euro package.

BTW, looking at the ending video, Legends mode??? What's up with that? 4 players co-op online competing for a high score? Yeah, as the video said; Just like the game!

Too bad PES went downhill. Loved the series from PES 3 with PES 6 as my personal favorite. Still think that is the best football game up until now. Too bad for PES fans, too bad for the competition between FIFA/PES because let's be honest if both sides make killer games both companies have to come up with some superb next iteration, which is probably not going too happen now with FIFA 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina