Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Wat is dan het nut van deze demo's?? Bij beide wordt ik knetter van die micropotjes van 4/5 minuten wat totaal niet 'voetbal' kan representeren en alleen geschikt is voor ADHD kids.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Naar 10 extra potjes gespeeld te hebben, blijf ik bij mijn mening. Wat ACDC zegt iedereen stapt over naar Fifa en ik ben er een van, vorig jaar heb ik Fifa geprobeerd naar 9 afwezigheid en dat beviel me goed. En dit was de eerste keer in jaren dat ik uitkeek naar Fifa en dat is zelfs hier moest vragen wanneer de release was, de voorgaande jaren wist ik dat altijd perfect.

Laatst bewerkt: 3 okt 2008
  3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, ze willen je een indruk geven van het spel. Maar een wedstrijd moet gewoon langer duren dan 2 minuten, wil je een goed oordeel vellen. Bij PES is het 2.5 minuut per helft. Dat is al wel beter, maar eigenlijk ook te kort.

Ze zijn denk ik bang dat mensen het spel niet kopen als ze zelf een tijd in kunnen stellen.

4. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dus het zijn wel demo's maar NIET representatief voor de betreffende spellen. Handig als je op het punt staat 0, 60 of 120 Euro's uit te geven:confused:

5. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Tjah..... Doe je weinig aan..... Je kan het spel denk ik het beste spelen bij iemand die het spel al heeft. Ik kan je iig verzekeren dat FIFA09 echt waar is voor je geld. Het speelt net ff soepeler (voor mijn gevoel) dan de demo en met het commentaar en de fantastische ambiance komt het pas echt tot zijn recht.

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren de demo van PES09 8 potjes gespeeld en ik heb me uitstekend vermaakt. Alleen blijft het jammer dat je maar 2 minuten per helft kan spelen net als bij Fifa.

Hopelijk koopt iemand in me omgeving één van de 2 games en kan ik die even goed en uitgebreid een dag testen ofzo. PES09 speelt lekker snel en het is allemaal wat vertrouwder dan Fifa. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik altijd PES heb gespeeld, maar ik vind dat de camera bij fifa net te ver weg staat eigenlijk. Bij PES zit je dichter op de actie.

De menu's en dergelijke zijn wat overdreven maar dat is echt het laatste wat mij boeit om eerlijk te zijn.

Ik zit nog in dubio in ieder geval! Even de demo van fifa maar weer downloaden op de PS3 :D

7. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    de camera van fifa (een van de ongelooflijk veel goeie opties in het spel) kun je helemaal aanpassen naar je eigen wens. hoogte, diepte...

ik sla dit seizoen pro evo over en dat is voor het eerst sinds de serie. er wordt veel belooft en weinig gedaan. zo kun je geen voetbalgame meer presenteren vind ik, het is anno 2008 en het gaat om de grootste sport ter wereld. en EA beseft dat wel gelukkig. wat een verschil in gedane moeite tussen de twee versies, ongelooflijk.

fifa 09 speelt sinds jaren zoals voetbal hoort en dat kun je overal teruglezen, het zijn geen meningen meer, maar feiten ondertussen. misschien als konami het helemaal omgooit en wat meer moeite in een van hun grootste games steekt dat ze dan wel meer voetbalfans naar zich toe kunnen trekken, want dit is puur arcade geworden en na jaren spelen ben ik toe aan verbetering en dat zie ik wel gelukkig in de nieuwe fifa 09.

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Jows, zou jij ook niet de volledige versie van PES 2009 van Konami krijgen?
    Ik zag net namelijk wel een filmpje over on-line, maar dat was online voor de Playstation-versie en ik wil zien hoe het op de Xbox-versie is. Kan je me dat vertellen?

9. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Han, ik weet het niet. Xboxworld krijgt de review-exemplaren van Konami vaak erg laat. Ik had contact opgenomen met Konami en zij zeiden dat de demo niet eerder dan een week voor de release kan worden verwacht.

Als ik hem heb laat ik het je weten. Het kan ook zijn dat iemand anders hem mag gaan reviewen.

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap al die negatieve reacties niet??
    Als ik die Fifa demo naast de van PES leg.. valt me op dat FIFA idd alle mooie animaties heeft.. maar snel tikken snelle counters, passjes etc. zit er allemaal niet in.. het is alelmaal zoo sloom honderd keer rondspelen tot je de vrije man gevonden hebt.. nauwelijks individuele acties (bij pro evo demo al heerlijk paar keer de verdediging gedolt).. reacties hierop aub?

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Vreemd,

Want je zegt dat je aan de hand van de demo van Fifa 2009 zou gaan voor PES 2009, en nu blijkt dat de demo van Fifa 2009 niet representatief is voor het uiteindelijke spel. En waarom is de demo van PES 2009 dan wel representatief voor het uiteindelijke spel?

Ik heb bij de demo nou niet bepaald een wauw gevoel, helemaal niet zelfs. Dat achterlijke geluid bij het aanraken van de bal is gewoon echt heel sneu. Ook de gameplay kan mij nog niet bekoren. De versie in Leipzig voelde naar mijn mening soepeler (dus niet sneller), deze demo is traag op een verkeerde manier. Het is zeker beter dan PES 2008, maar is absoluut geen killergame als ik uit moet gaan van de demo.

Maar goed, ook bij deze demo is die 5 minuten te kort om echt te kunnen spelen. Rustig gaatjes zoeken is er niet bij want daar is geen tijd voor. Ik heb altijd (afgezien van PES 2008 ) wat moeite met de overgang naar een nieuw deel dus misschien is het juist een goed teken dat ik nu geen gevoel heb met deze demo.

Ik koop PES 2009 wel, in de hoop dat als ik 15 minuten wedstrijden ga spelen en wat langer speel dat ik die binding wel krijg zoals ik dat vroeger had met PES/WE. Gebeurd dit niet dan is PES 2009 mijn laatste PES game.

12. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ik snap wat je bedoelt, maar je kan FIFA09 ook op FAST spelen. Ik heb daar iig geen last van. Wat ik al zeg, je moet FIFA09 een beetje leren spelen. Als je PES gewend bent, dan is de omschakeling idd groot. Had ik ook last van.

13. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Die balgeluiden zijn idd té fake.. hoe kan dat die ontwikkelaars niet opgevallen zijn dan???
    Trouwens ik vind de rechter analoge stick nu een stuk genialer (ik weet niet of dit in 2008 ook al was??) dan kan je nog makkelijker snel steekpaasjes geven in de richting die jij wilt!!
    En de pasjes komen tenminste aan.. bij die fifa demo vind ik dat zo irritant dat 9 van de 10 steekpasjes door de lucht niet lukken.

14. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ben nu wel heel benieuwd naar de reviewscores die PES2009 gaat krijgen ... bovenstaande (ex)liefhebbers, waaronder ikzelf, zijn iig niet echt overtuigd. Lijkt me stug dattie een 9 gaat scoren, en een 8/10 zou voor PES toch een aardige domper zijn (om maar te zwijgen als ie mocht afzakken naar 7 regionen, waar ik sommige gefrustreerde/teleurgestelde reviewers wel toe in staat zie)

Let wel, iedereen moet ZELF bepalen wat hij/zij er van vindt maar een reviewscore is naar buiten toe wel erg belangrijk en kan een game maken of breken.

15. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, maar je zegt het eigenlijk zelf. bij pro lukt bijna alles wat je wilt. en laat fifa09 zich daar nou in onderscheiden. wat fifa 09 doet is een goeie reflectie van echt voetbal geven. in het echt komen niet veel pasjes over de lucht aan, lukken niet alle pasjes over de grond zo goed en heb je niet om de tien meter een vrij mannetje, omdat deze gedekt wordt door een verdediger, het is immers zijn taak. want anders zou je uitslagen krijgen van 9-8 etc. de nieuwe fifa is netalsof je een voetbalwedstrijd beschouwd (echt), alleen jij bent de man die de touwtjes in handen heeft ;)

16. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Volgens mij zei ik dat ik geen "WOW" gevoel kreeg bij het scoren en dat ik dat jammer vond. Ik heb nooit gezegd dat ik voor de volle 100% voor FIFA 09 zou gaan, omdat ik PES 2009 nog even goed wilde spelen. Nu ik de volledige versie van FIFA09 heb, kan ik zeggen dat de demo het spel geen eer aandoet. Enkele posts hiervoor heb ik dan ook aangegeven dat de demo van PES 2009 waarschijnlijk ook niet representatief zal zijn.

Ik heb datzelfde gevoel. Ook het feit dat je de bal niet meer in de loop kunt aannemen vind ik irritant. Je speler stopt. Alsof een speler de bal niet met een soepele beweging kan meenemen.

5 minuten is inderdaad te kort. Ik zeg nu dat ik PES 2009 voorlopig niet haal, omdat FIFA09 mij gewoon positief verrast heeft. Had ik ook niet verwacht na het spelen van de demo.

Voor mij is dit moment nu dus al aangebroken, al wil ik PES 2010 volgend jaar gewoon weer een kans geven. Misschien koop ik PES 2009 nog wel aan het einde van het jaar, maar voorlopig heb ik gewoon voldoende te doen met FIFA09. Superveel modes, goede online ondersteuning, nette graphics, etc.

Ook FIFA heeft mindere dingen, maar die neem ik voor lief.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Echt niet, ook in Fifa 2009 ga je uitslagen van 9-8 krijgen. Het blijft gewoon een spel, en na een maand of wat kennen de die-hard spelers ook die game alle vieze truukjes om te scoren.

18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Overigens is de demo het juiste beeld t.o.v. de uiteindelijke versie, want het is dezelfde build als de final versie. Er verandert dus niets meer aan.

19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind een heel positief punt aan pro evo 2009 dat de trick knop is komen te vervallen en dat je truukjes nu uitvoert door middel van de bewegingen die je speler maakt, je hebt het geheel in eigen hand wat het allemaal een stuk vloeiender laat lopen. Daarnaast kan ik de bal gewoon meenemen zonder hem altijd aan te hoeven nemen Jows.

Vind het naar mate ik speel steeds weer vetter, net even op Regular gespeeld maar dat is toch echt te makkelijk, de laatste 2 geven me echt weer een uitdaging!

Daarnaast ziet het er op een plasma geweldig uit, spelers lijken echt en sommige hebben ook die typische trekjes die ze in het echt hebben. Grasmat is uitstekend en vind de kleuren lekker fris!

ja op beginner lukt idd alles je ja ;)

20. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe hypocriet ben je HanTerp, serieus.. Jij zei altjid dat de demo van de leipzig conventie zou zijn, dit roep je altijd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina