M'n computer: een hel op aarde.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Reckuuza, 17 sep 2008.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    In de BIOS aangeven dat de CD-ROM drive als eerste gelezen moet worden.
    Vervolgens opstarten met de Windows CD/DVD erin.

Stappen volgen. :)

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ok, thanks. :) Dan volgt nu een vrij domme vraag, hoe open ik de BIOS ookalweer?

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Op DEL drukken als je het postscreen ziet. Dit is het zwarte scherm met witte tekst voor je windows laadbalkje tevoorschijn komt. Het postscreen kan soms ook bestaan uit de merknaam van je PC/Moederbord!

Zie je het windows laadbalkje dan heb je te laat op DEL gedrukt en moet je 't opnieuw proberen.

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    De BIOS inschakelen doet t bij mij niet hoor...
    zo start de computer op bij mij:
    eerst zie je een HP Invent logo met een blauwe achtergrond.
    Daarna zie je een zwart scherm, onderaan komt een lange rij i's van links naar rechts, die wordt opgevuld door een wit balkje.
    Dan komt het Windows XP logo inbeeld met het laadbalkje.
    Als ik op ESC, F1, F2 or whatever druk tijdens t zwarte scherm met de i's, gebeurt er geen reet.
    Ik ben iig nu op een moment dat ie nu helemaal leeg kan.
    Zou iemand me please kunnen uitleggen hoe ik hem nou stapsgewijs helemaal leeg kan krijgen en Windows er opnieuw opzetten?
    De C schijf formatteren kan bijv niet, dat is grijs en dus niet aanklikbaar..

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Je moet bij het HP logo al op DEL drukken ;)

- Als je dan in je bios ben moet je ff de menuutjes langs gaan tot je iets ziet van boot sequence, daar zet je je CD/DVD drive op 1 save de settings en laat 'm afsluiten.
    - Doe je Windows cd erin, en als ie vraagt of je 'm van CD wil booten druk je op een toets.
    - Laat 'm wat dingen inladen, en als je bij 'n menu komt volg je de stappen (install windows ofzo)
    - Als je kan kiezen op welke schijf je 'm wil, zorg je eerst dat er geen partities meer staan. Dit kan dmv L (volgens mij) als je een partitie heb gehighlight (mooi werkwoord :9).
    - Als je dan alle partities heb verwijderd zie je alleen nog de optie unpartitioned space (ofzo)
    - Als je wil kan je nu nieuwe partities maken, of hem gewoon op 1 partitie installeren.
    - Laat 'm bestanden kopieren voor installatie.
    - Als hij zegt: "rebooting in xx seconds or press a key to reboot now" druk je op een toets om te rebooten
    - Als hij reboot en hij zegt of je 'm van een cd wil starten, moet je NIKS DOEN en hem doorlaten gaan, hij gaat vanzelf verder met installatie van windows.
    - Volg de stappen verder tot installatie voltooid is (hij vraagt je nog om productkey, welke taalinstellingen, welke gebruikers etc)

Klaar!

Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Als ik op ESC druk tijdens het HP logo dan komt er dit tevoorschijn:

Boot Menu

Select a Boot First Device:
    Removable
    Hard Disk
    CDRom
    LAN

Als ik op 1 van de 4 opties druk start Windows gewoon normaal op..heb alle 4 al geprobeerd.

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En F2 of DEL?

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Lama, t is me al gelukt, C schijf is geformatteerd en er zit een Home versie van Xp op..een hele oude..als ik nu WMP opstart (ook een hele oude versie), spaced ie em alsnog..
    verder is de resolutie echt pure crap..heb normaal 1440x900 (afmetingen van mn beeldscherm) en nu een kutresolutie..
    Hoe kan dit en is t op te lossen? Lijkt me wel aangezien de vorige versie er wel gewoon normaal goed uitzag..
    En waarom is ie nog steeds zo traag? :+

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Drivers installeren (moederbord, geluid, grafische kaart,... Check apparaatbeheer), Windows updaten en software installeren (bv. nieuwere WMP als die niet in de updates zit). Als dat allemaal gedaan is, dan is een defragmenteren.

En wat bedoel je met traag?

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Dat ie half vastloopt als ik WMP opstart...zit ie aan t opstarten en druk ik op de Menubalk loopt ie vast en doet ie t pas na een minuutje weer..
    Oke, bij apparaatbeheer staan die drivers dan die geinstalleerd moeten worden?
    Waar kan ik die drivers vinden?
    Edit: ik heb Windows XP Media Center gedownload (gheeghee..eh, no comment, wat? Gedownload? Eh?), nu wil ik hem eigenlijk op me comp installeren en t windows wat er nu opstaat (de Home versie) weghalen.
    Moet ik dan de XP Media Center op een CD zetten en dezelfde stappen volgen? Dus de comp via de CD opstarten? Of gaat dat niet zomaar 1,2,3? t zijn wel allemaal losse bestanden etc. die ik op de dan bestandencd pleur.

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja het werkt gewoon hetzelfde als XP zelf...
    Als je je pc schoon opstart moet je eerst even windows update draaien voor de drivers van je computer, en op de website van je videokaart (ati/nvidia) de laatste drivers downloaden voor jou model.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Hij is nu clean, D schijf clean, C schijf clean emt alleen Windows erop.
    Hij zit nu Windows XP Service Pack 3 aan t installeren..
    welke audio drivers heb ik nodig? Ik zie helemaal niks staan, ook niet bij Computerbeheer..
    en welke videokaart heb ik? t wordt niet meer weergegeven bij DxDiag!
    Hoe kan ik dan in godsnaam de juiste drivers verkrijgen?
    Edit: ik installeer de Realtek audo drivers wel..
    heb ik nog meer drivers nodig? Vooral dat beeldscherm moet goed.

13. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van je videokaart drivers instellen? Die staat gewoon bij Dxdiag hoor @ beeldscherm. Maar volgens mij kun je wel een nieuwe bak gebruiken, zou dus ook geen wonderen verwachten na deze format ;)

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    met 'n programmatje als everest ultimate kan je wel te weten komen wat voor videokaart je hebt ;)

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Oke, heb service pack 3 eropgezet en de resolutie is nu weer perfect, alles doet t nu, behalve...
    t geluid..moet ik dan een Realtek driver downloaden? Waar?
    Enneh, ik heb Windows XP geinstalleerd van een gekopieerde CD die ik al es vaker heb gebruikt..ik moet hem nu alleen nog binnen 30 dagen activeren wat niet meer lukt.
    De code die vermeldt wordt die ik telefonisch moet doorgeven klopt niet.
    Sucks. Dan voer ik een product productskey in, die op mn cdtje staat, maar die doet t ook niet.
    Dan de productkey op de behuizing van me comp, ook niet...
    FOCK! en nu?

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    ff ms bellen :+
    en voor geluid: zoek is op ac'97 audio drivers bij google

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ok, zal ik binnenkort doen. :)
    Ik ben binnenkort MS dan ook ff, gewoon zeggen dat ik Windows Xp opnieuw erop heb gezet met een Windows XP CD omdat ik hem had geformatteerd, maar de code die wordt aangegeven doet t niet, zegt de telefoniste? (met computer bestuurde stem) Heb wel een officele Windows XP product key op mn behuizing (die t niet doet met deze WXP wss..ofzoiets) dus opzich zal ik wel recht mogen hebben op zo'n activatie.
    Toch? Of moet ik t anders uitleggen aan MS? :+

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je je XP key te vaak hebt gebruikt, dan moet je altijd even bellen. Ik heb hem ook veel te vaak gebruikt, omdat ik maar bleef herformateren om een virus eraf te krijgen. Als het goed is krijg je een telefoonnummer te zien als je code niet werkt. Als je XP niet op 300 verschillende PC's hebt geïnstalleerd, krijg je gewoon een code om hem te activeren.

Geen idee of dit nog van nut is, maar mocht je computer nog niet helemaal snel zijn na het formateren, dan kan ie wel eens vol met stof zitten. Ik ging eerst altijd voorzichtig te werk met een kwastje, omdat zo'n computer nerd mij dat had aangeraden. Maar ik ben meer van het snelle werk, dus tegenwoordig gaat gewoon de stofzuiger erop. Dat heb ik inmiddels al een keer of 5-6 gedaan, en dat geeft tot nu toe geen problemen. Wel even de stroom eraf halen he.

Kijk wel uit met dat koelblok van je processor. Daar zit nogal eens een hoop stof tussen waar je niet helemaal bij kan. Ik probeerde eens dat plastic dat dat blok vast zet eraf te halen, maar ik haalde het hele blok eraf, inclusief processor, mjah, dat is niet handig. Toen ik hem terug had geplaatst, bleek dat ik een stuk of 50 pinnetje krom had geduwd. Dan doet hij het dus niet meer. Voorzichtig met een pincetje alles weer rechtgezet, en alles doet het weer. Nou moet je eigelijk dus de processor van het koelblok afhalen, bla bla bla, maar dat is dus veel werk. Gewoon goed mikken als je hem er een keer perongeluk afhaalt.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dude als jij zomaar je processor met koeler en al van je moederbord af kan trekken doe ook iets fout :+

20. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Naja, niet zomaar, hij zit wel vast, maar als je echt al het stof ertussen uit wilt halen, dan moet je dus dat plastic 'vasthoud' dingetje los halen. Dan trek je hem zo los. Maar dat is dus geen aanrader.

Maar hij doet het nog wel gewoon, dus zo'n PCtje kan best wel wat hebben hoor. Tegenwoordig geef ik hem eerst een paar flinke tikken (de kast het, niet het koelblok), zodat dat stof een beetje los komt. Werkt perfect.

Deel Deze Pagina