Dit doen alleen spelers die outside the boot als skill hebben. Robben is een speler die er zwaar leunt op dit gegeven. Hij kan alleen voor geen kloot schieten met rechts, maar dit was al zo in PES 2008.
Begin mij soms bij mensen af te vragen of ze ooit het systeem onder de knie hebben gehad bij PES 2008. Het was namelijk altijd al zo dat het lastig was om goed te schieten met de off voet. Ik moest daar ook altijd draaien naar de voet de het beste was. Daar was ook mijn hele opstelling door bepaald. Ik vind dit dus nog beter uitgewerkt in dit deel, wat na mijn idee het realisme verhoogt.
Edit: krijg het idee dat dit jaar mensen niet de moeite willen nemen om PES te leren spelen en daardoor over stappen naar Fifa omdat de drempel tot leuke wedstrijdjes lager ligt. Dit kan te maken hebben met dat de pers fifa fantastisch vind, of dat Fifa dichter bij PES is gekomen. Fifa vind ik behoorlijk goed dit jaar, maar het word zo saai na meerdere wedstrijdjes. Ik zie elke keer hetzelfde. Elke wedstrijd lijkt op de vorige. Ik zou zeggen probeer PES onder de knie te krijgen en het is een investering in de toekomst
Laatst bewerkt: 4 okt 2008