Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Och, iedereen staat vrij om de footie te kopen die hij wilt.
    Ik heb vorig jaar hetzelfde gedacht en toen haalde ik ook FIFA 08 en later ook EURO 2008, maar voor mij werkte het niet. Ik had niet dezelfde beleving als met PES, zelfs met PES 2008. Daarom heb ik dit jaar FIFA niet gehaald. Een ander groot nadeel van FIFA is dat je niet je eigen teams kan maken. Ik heb in de Master League altijd mijn eigen gefabriceerde team met eigen teamnaam en kits enzo. Bij zo een team vind ik de belevenis extra groot, waar je helemaal bij meeleeft. Dat kan je bij FIFA niet doen, iets wat ik onbegrijpelijk vind.

Laatst bewerkt: 4 okt 2008
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk iig weer uit naar de nieuwe PES. Ik weet niet waarom maar ik vind het gewoon weer leuk spelen, heb ook steeds weer zin om die demo te gaan spelen. Dat had ik niet bij de FIFA demo, terwijl de twee toch wel erg aan elkaar gewaagd zijn. :confused:

Maar ja, mijn mening is ook niet geloofwaardig want ik vond PES2008 ook een leuke game die ik nog regelmatig speel en dat spel wordt door de meesten hier helemaal de grond ingeboord. :+

3. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    ^^ het is ieder zn eigen ding natuurlijk , en je mening kan nooit slecht of goed zijn , vrienden van mij zijn ook (nog) steeds helemaal PES fan , maar ik vind het maar nix , je PES 5 vond ik vroeger echt top , maar ze zijn een beetje blijven hangen

4. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    'Vroeger' had je nog wel eens met demo's van voetbal spellen dat er een patch was waardoor je langer kon spelen dan 2 keer 2 minuten, bestaat dat voor deze versie ook toevallig?

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
  6. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik ga gewoon voro pes. Niet dat hij zo goed is hoor. Zijn nog heel wat minpunten, maar hij speelt gewoon lekkerder dan fifa.
    In fifa moeten ze de reactietijd vd spelers verbeteren en het schieten op goal moet natuurlijker voelen, meer het gevoel geven dat jij controle hebt over het schot.
    Dus vandaar mijn keus. Het is niet zozeer dat pes iets goeds doet, maar meer dat fifa iets verkeerds, waardoor ik toch weer voor pes ga.

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Nu een paar keer de demo gespeeld en ik weet het eigenlijk niet.
    Het voelde wel weer heel vertrouwd, vindt je het gek als je niks anders speelt.
    Anyway, ik had meer het idee dat ik een wat opgepoetste versie aan het spelen was.

Transfers die niet kloppen, rare bewegingen en onlogische spreekkoren vanuit het publiek.
    Konami, doe daar verdorie is wat aan!

Denk dat ik het gewoon bij PES '08 hou..

8. Bartje..

Bartje.. Nice

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe heb ik nog geen "leuk" potje pes 2009 gespeeld eigenlijks. Ik erger me de heletijd kapot omdat mijn acties en schoten niet lukken. Dat mijn acties niet altijd lukken is wel goed nieuws want het verdedigen is flink verbeterd (misschien wel wat te goed verbeterd want het lukt bijna niet om een man uittespelen). En ik weet niet wat dat met het schieten is, wat een drama :confused:. Er komt geen kracht achter de ballen heb ik het idee, ze blijven een beetje in de lucht hangen en ze komen nooit scherp in de goede hoek aan. Ik vind het diepte pass systeem in tegendeel wel flink verbeterd.

Het is echt flink wennen allemaal, voorheen speelde ik altijd Top Player zowat van het begin al. Maar nu kan ik op Regular meestal al niet winnen:confused:. Deze demo zet me zwaar aan het twijfelen om over te stappen naar Fifa (en dat naar 5 jaar PES).

9. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben overtuigd! Altijd PES gespeeld, maar ga nu over na FIFA 09! Jammer voor Konami dat ze zich niet kunnen blijven ontwikkelen, maar blijven steken.

10. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja maar je weet toch dat je elke goede nieuwe versie van PES altijd eerst moet leren spelen? Ik schoot ook nog niet zo best, maar ik ben erachter dat timing nog belangrijker is en dat ook de skills van de spelers meespelen. Ook maakt nu veel meer uit of je speler links of rechtsbenig is. Kom je dus voor je verkeerde been uit dan schiet je ook niet zo goed...

11. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij met het verkeerde been voor staat, schiet hij gewoon met een buitenkantje of het ziet er niet uit...

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dit doen alleen spelers die outside the boot als skill hebben. Robben is een speler die er zwaar leunt op dit gegeven. Hij kan alleen voor geen kloot schieten met rechts, maar dit was al zo in PES 2008.

Begin mij soms bij mensen af te vragen of ze ooit het systeem onder de knie hebben gehad bij PES 2008. Het was namelijk altijd al zo dat het lastig was om goed te schieten met de off voet. Ik moest daar ook altijd draaien naar de voet de het beste was. Daar was ook mijn hele opstelling door bepaald. Ik vind dit dus nog beter uitgewerkt in dit deel, wat na mijn idee het realisme verhoogt.

Edit: krijg het idee dat dit jaar mensen niet de moeite willen nemen om PES te leren spelen en daardoor over stappen naar Fifa omdat de drempel tot leuke wedstrijdjes lager ligt. Dit kan te maken hebben met dat de pers fifa fantastisch vind, of dat Fifa dichter bij PES is gekomen. Fifa vind ik behoorlijk goed dit jaar, maar het word zo saai na meerdere wedstrijdjes. Ik zie elke keer hetzelfde. Elke wedstrijd lijkt op de vorige. Ik zou zeggen probeer PES onder de knie te krijgen en het is een investering in de toekomst :p

13. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dat maakt fifa09 juist anders dan de vorige fifa's.. het is juist niet meer hetzelfde elke wedstrijd, integendeel. je hebt nu net variabele wedstrijden, dat is wat fifa net onderscheidt. maargoed, denk ook dat de mensen te snel happen naar alweer pro evo. fifa en ea is geen schande, ook zij kunnen zich verbeteren, echt! ik vind dat ze ermee ook krediet verdienen, konami is te nonchalant helaas, ze gaan echt bewust de arcade kant op lijkt het. het is iedereen zijn eigen smaak en keus, maar ik prefereer echt voetbal waar je de sfeer gewoon proeft

14. Bartje..

Bartje.. Nice

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel of je schoten dik over gaan of laag over de grond, nooit echt mooi in de kruising. En veel naast of recht op de keeper af. Ik pas mijn opstelling er ook altijd op aan inderdaad. Speel altijd met een links en rechtsbuiten die naar binnen komen en op goal schieten. Dus op rechtsbuiten een links poot en op de linksbuiten een rechtspoot.

Ik zal nog zeker een veel potjes spelen om te zien of het al nog gaat wennen. Zal dit niet gaan dan denk ik toch dat het Fifa 09 word dit jaar. Helaas.

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5

Misschien dat ik daar dan te snel over geoordeelt heb bij Fifa. Maar wat ik merk als ik van de ene demo overga naar de andere. Dat ik elke keer PES meer voetbal vind dan Fifa. Fifa is heel mooie beelden en mooi voetbal, maar na mijn idee is het niet altijd mooi voetbal wat de klok slaat. Ook vind ik de snelheid van PES fijner aanvoelen want Fifa voetbal nogal snel (PES 2008 was dit ook en vreemd genoeg vond ik het niet vreemd aanvoelen). Misschien dat ik alles door een PES bril bekijk (vraag ik me ook steeds af), maar toch zou ik heel graag Fifa willen kopen. Ben alleen zo bang dat hij dan een jaar in de kast ligt stof ligt te happen.

Fifa voelt aan als kluitjes voetbal, ik krijg meer lucht bij PES om acties te maken. Dit heeft ook te maken met de snelheid van Fifa. Het enige waar ik Fifa echt met kop en schouders bovenuit vind steken met uitzondering van de graphics enzo, is de keeper. Dat ziet er wel heel erg vet uit allemaal hoe die reageert en beweegt. Nu vind ik dat het grote minpunt van PES 2009, die keeper heeft niks klem en probeert meer met zn voeten eruit te halen dan zijn handen. Ook speelt Robinho nog bij Real bij PES. Ach jah, ik heb PES besteld omdat hij het fijnst aanvoelt van de 2. Wie weet staat hij over 3 weken op xbazar. Maar tot nu toe werd mijn impressie van PES alleen maar beter met de minuut dat ik het speel en waarschijnlijk zou dat nu ook wel zijn. PES moet je altijd even leren spelen.

16. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel erg jammer dat die demo zo kort is. Bij PES moet je altijd geduldig rondpassen tot je het gaatje vindt in de verdediging, dat gaat nogal lastig als je maar 5 min hebt. Geef mij maar 10 minuten dan, veel beter.

17. NamQo

NamQo CR

Leuk Bevonden:
    0

klopt en dat is je eigen recht. het is immers zo dat iedereen hetgene koopt/speelt waar zijn voorkeur bij ligt. het enige wat ik jammer vind is dat pro evo geen echte progressie maakt. dat tegenlijk met een hele goeie fifa09 maakt de keuze voor mij makkelijk. maar wat je zegt, voor iedereen is het anders ;)

18. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ben nu 2 dagen aan het gamen met fifa, maar zijn niet veel potjes die op elkaar lijken hoor, gebeurt nu veel meer dan vroeger op het veld, vooral het instellen hoe je elftal moet reageren etc. is stukken verbeterd. Vind het veel en veel lekkerder spelen dan PES of dan welke voetbalgame ook die ik ooit gespeeld heb, PES of fifa.
    Vind PES zelfs een beetje irritant spelen in de demo, sommige dingen lukken me niet echt, dieptepasjes komen bijna tot helemaal niet aan.
    Bij fifa ook niet altijd, en dat moet ook niet, maar de spelers doen veel meer mee, kan precies mijn dingen doen die ik wil alhoewel het niet altijd lukt..Tja, weet niet..zoals ik voorheen vaak PES verdedigde over dat ik het ook niet precies kon uitleggen omdat het een gevoel was..heb ik dat nu met Fifa..hij speelt zo lekker..ook zo vrij..Fifa is dit jaar gewoon over PES heengegaan, en ver ook als je het mij vraagt, met bijna alles..hoop dat PES volgend jaar toch stukken beter wordt en dat beide kampen elkaar concureren dat ze steeds betere spellen gaan maken, maar dit jaar komt het alleen van kamp EA!

19. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meer ik het speel, hoe leuker het wordt. Heb ook al wat mooie goals gemaakt zoals een afstandsschot van 45 m met Rio Ferdinand (8)) en een soort vliegende hakbal van Van der Vaart. Helaas kan je geen replays opslaan :'-(

Het valt me nu ook op dat de bal-physics veel beter zijn, vooral bij de aannames kan je dit goed zien.

En het is ook goed dat de tricks naar de analog stick zijn verplaatst, het voelt nu veel natuurlijker aan om een trick te doen. Bij PES2008 gebruikte ik alleen de kapbeweging terwijl ik nu ook bijv. die Marseille Roulette kan toepassen.

Verder merk ik dat de mede-CPUspeler veel beter vrijloopt waardoor je mooi voetbal kan spelen, ook een pluspunt.

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5

Uhm de tricks zijn juist verplaats naar de right back button, vroeger zaten ze op de analoge stick.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina