De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Humax decoder is geschikt voor de kabelbedrijven waar Irdeto gebruikt wordt; dat zijn alle kabelbedrijven met uitzondering van UPC. Jij bent "veroordeeld" tot de UPC mediabox waarvan verschillende uitvoeringen zijn:):. Hier heb ik echter geen ervaringen mee maar dat is ongetwijfeld te vinden via Google ;)

2. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke providers kan die Humax decoder gebruikt worden? In ieder geval bij Ziggo en Digitenne en niet bij UPC?

Edit: sorry, ik zie dat het antwoord al boven staat :)

Welke provider valt aan te raden?

Laatst bewerkt: 7 okt 2008
  3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Digitenne.
    + Goedkoopste abonnement € 7,50 per maand (23 tv- en 19 radio-zenders).
    - Ontvangst is behoorlijk storingsgevoelig.

Tele2.
    - Decoder sluit je aan op een UTP-kabel.
    - Tv kijken alleen in combinatie met internet-abonnement.
    - Zou geen + punten weten.

Ziggo.
    + Ruime keuze uit decoders.
    + Decoder kan je gewoon op marktplaats kopen.
    + >120 zenders voor € 9,95 per maand.
    - Analoge aansluiting kost je minimaal € 15,90 per maand.

Heb nu al >5 jaar zonder problemen digitale tv van Essent/@Home/Ziggo.

5. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor de nuttige tips. Maar als ik het goed begrijp kost Ziggo dus 15,90 + 9,95 per maand? En je kan bij Digitenne niet uit verschillende decoders (zoals de Humax) kiezen of kopen, of heeft dat ermee te maken dat het via de ether gaat?

En wat zijn de voor en tegens bij UPC?

6. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ziggo is 15 euro voor het basispakket en 10 euro erbij als je het pluspakket neemt.

Dus ziggo 1 is basis en ziggo 2 is pluspakket volgens hun dan :p

En Digitenne heeft dacht ik maar 2 typen decoders maar dat weet ik niet zeker.

7. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt tot op heden niet zelf voor je kabelbedrijf kiezen maar bent afhankelijk welke provider in jouw woonplaats analoge tv aanbiedt. De Opta wil dit graag veranderen om de concurrentie te versterken wat uiteindelijk lagere prijzen voor de consument moet opleveren. In mijn woonplaats is Ziggo actief en ik heb het alles-in-1 pakket voor €49,95 per maand. Dit is dus incl. analoge en digitale tv, internet en telefonie. Digitenne verspreidt zijn signaal via de ether dus is geen kabelaanbieder. Digitenne heeft dan ook weer haar eigen decoders.

8. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn nieuwe Samsung LCD LE37A656 (voor de slaapkamer) opgehaald en geinstalleerd. Mijn bevindingen:

Gisteren stond ik klaar om de Panasonic plasma 37PX80 (HDReady) mee te nemen als tv voor de slaapkamer echter kreeg ik wederom twijfels door het vertoonde beeld in de winkel. Aangezien ik nu een LG plasma in de woonkamer heb met een resolutie van 852x480 en straks graag de overstap maak naar FullHD1080p wilde ik voorkomen dezelfde situatie in de slaapkamer te krijgen binnen nu en enkele jaren.

Vandaag besloten toch voor een fullHD LCD-tv te gaan en heb mijn nieuwe Samsung LE37A656 opgehaald. Schitterend design en direct de settings gebruikt die het dichts de D65 standaard benaderen (van een bekende Engelse reviewsite ). Toen de XBOX360 aangesloten en een fantastisch beeld!

MAAR...

Hierna de tv op de Humax IR5000 HD-decoder aangesloten welke een geweldig beeld geeft bij mijn huidige plasma. De kwaliteit van de HD-zenders is op deze Samsung wel mooi, van de normale HD-zenders via HDMI acceptabel, via scart matig en analoge tv is gewoon slecht ondanks zeer goede bekabeling. Misschien ben ik wel verwend met de vloeiende en natuurlijke beelden van mijn ruim 3 jaar oude LG plasma met een resolutie van 852x480 maar dezelfde LG overtreft deze Samsung op ALLE gebieden v.w.b. SD-televisie en standaard DVD's en zelfs qua geluid. Het geluid wat uit deze tv komt is echt matig maar dat wist ik van tevoren.

Er lijkt wel een waas over het scherm te zitten en als je niet recht voor de tv zit, worden de kleuren en zwartwaarden in rap tempo minder. Verder viel het mij op dat een close up beeld wel scherp was maar de achtergrond in hetzelfde screenshot dan weer niet. Gelukkig is deze tv voor de slaapkamer en zal ik 'm dus niet zeer frequent gebruiken.

Conclusie: zoek je een full HD LCD tv dan is deze tv prima indien je 'm gebruikt voor bluray en/of gaming. Gebruik je de tv het meeste van de tijd voor (digitale) tv en standaard DVD's dan zou ik deze LCD en eigenlijk vrijwel alle LCD's afraden en absoluut voor een plasma scherm gaan. Uiteraard is smaak persoonsgebonden maar laat je niet van de wijs brengen door de loepzuivere beelden van de LCD-schermen in de winkels die allemaal via bluray zijn aangesloten. Dat neemt niet weg dat ik nog wel razend benieuwd ben naar de Samsung 9-series met LED-display!

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Verbaast me niet echt eerlijk gezegd.

Overigens denk ik dat het verschil tussen sd en hd bij de led lcd's nòg groter zullen worden.
    Op de led lcd zullen hd beelden mooier zijn dan op de gewone lcd's, het verschil in zwart vond ik groot (nog niet echt getest, maar zelfs het beeld op het nieuwe philips Aurea model werd overklast door de philips led lcd), maar het verschil met sd zal dan groter worden.

Ik dacht trouwens dat die Samsung A656 zo'n goede kijkhoek had, volgens de bezitters? En de gewone digitale zenders die via hdmi worden geupscaled waren niet beter dan acceptabel? Valt me nogal tegen.
    Wat vind je van de diepte in het beeld?

Je gebruikt de full hd lcd voor de slaapkamer, wat wil je dan gaan kopen voor de huiskamer? Had je niet beter een hdready plasma voor de slaapkamer kunnen kopen en daarna een full hdtv voor de huiskamer ivm xbox360 en de humax decoder?
    Ik neem aan dat je op de slaapkamer alleen maar sd kijkt.

10. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zet je scherpte helemaal uit, stel je white balance goed in in het service menu en dan neemt alleen het zwart een klein beetje af met een kijkhoek.
    Waarom ben je niet voor de 40" gegaan deze heeft namelijk een S-PVA paneel en hoger paneel contrast?

Als je overigens je tv goed heb ingesteld dan is het SD beeld alleen overtroffen door Pioneer LCD's en Plasma's.

Laatst bewerkt: 8 okt 2008
  11. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de instellingen gebruikt van deze site:
    http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
    Diepte in het beeld is belabberd. De voorgrond is redelijk scherp maar dan is de achterkant weer wazig. Ik heb ook spijt dat ik een dag ervoor toch niet de 37PX80 heb aangeschaft voor de slaapkamer alleen zag ik bij meerdere winkels nog vanaf 5 meter afstand het verschil tussen HDReady en FullHD.

Indien deze LCD was bevallen, had ik waarschijnlijk de LE52A756 of de LE55A956 voor de woonkamer aangeschaft ter vervanging van mijn huidige plasma. Ik ben er in ieder geval zeker van om nu toch voor plasma te gaan dus zou ik uitkomen op de Samsung PS50A656 of de 756. Ik ga er van uit dat het geluid uit deze plasma gelijk is aan het geluid uit de LCD dus dan valt Samsung af. Uiteraard heb ik een keurige Home Cinema set (Harman Kardon) maar ik heb gewoon geen zin om deze elke keer aan te zetten bij gewone televisie.

Pioneer valt (waarschijnlijk) af door het enorme prijsverschil met de Panasonic voor een iets betere zwartwaarde. Het zal dus of een Panasonic 50PZ800 of 50PZ80 worden of een LG 50PG4000 /PG7000 alhoewel laatstgenoemde weer slechte reviews heeft. LG wordt vaak verguisd maar mijn ervaring met mijn huidige LG plasma is meer dan uitstekend afgezien van het feit dat deze te klein is :emo:.

Ik ben dus eigenwijs geweest en heb blindelings de reviews gevolgd van deze LCD en niet mijn eigen ogen terwijl ik 2 vrienden de PX80 heb geadviseerd en zij bijzonder tevreden zijn met mijn advies :cool:.

12. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TV ingesteld volgens hierboven genoemde link, scherpte staat op 0. Het is opvallend omdat ik vaak aan de eettafel met mijn laptop zit met de tv aan en dan kijk ik vanaf een hoek van ongeveer 140 graden 8). Ik weet het, het is een onmogelijke hoek maar met mijn plasma wordt dit keurig weergegeven. Op dit moment staat de LCD nog werkend in mijn woonkamer en zie ik slechts de spiegeling van mijn tuin op het beeldscherm, iets waar ik met de LG geen last van heb :{.

Ik had ook graag de 40" aangeschaft alleen moet de tv in een ruimte op de slaapkamer komen tussen kast en muur van 98cm breed. De tv mocht dus maximaal 97cm breed zijn en dus viel alles boven de 37" af. Aangezien ik 32" te klein vond en er geen 37" fullHD plasma's zijn kwam ik op deze tv uit :)

Misschien ben ik wel iets te kritisch of is mijn huidige plasma gewoon super :+.

13. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zie bij de mediamarkt een HdTv te koop staan..
    De Samsung LE32 A330 82cm 32inch

Nu is de afstand tussen waar ik zit en de tv ergens tussen de anderhalfmeter en 2 meter ofzo ligt , , is de tv niet te groot voor deze afstand?
    En is er iemand die deze tv een beetje kent? met inkijk hoek als je er een beetje schuin voor zit en of deze tv een beetje mooi beeld geeft?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kan het niet staven met wetenschappelijk onderzoek, maar volgens mij is dat, helemaal met 37", dus compleet onmogelijk.

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Robuust, kan je je tv niet meer inruilen voor de 37PX80?

Erg naar dit. Eigenwijs van jezelf maargoed, iedereen maakt weleens fouten ;).

SD-materiaal heb ik nog nooit beter weer zien geven op een LCD dan op een plasma. Omdat plasma gewoon meer in de buurt komt van de CRT techniek dan de LCD's. HD-content ziet er aardig uit (nog niet even mooi imho maargoed, dat is meer persoonlijke voorkeur).

Inkijkhoek op LCD's is sowieso een stuk minder trouwens, maakt niet uit welke je neemt. Verder hoop ik voor je dat het een wijze les is geweest :eek:

16. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van die grafiek ben ik ook uitgegaan maar toch bedriegen mijn ogen me niet. Misschien komt het wel doordat mijn ogen enige tijd geleden gelaserd zijn :+.

Als dit echt onmogelijk is vermoed ik dat de winkels dan andere aansluitingen gebruiken voor HDReady schermen maar de achterliggende gedachte hiervan begrijp ik niet.

17. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Direct na thuiskomst de tv uitgepakt en de verpakking in de ondergrondse container gedumpt :emo:.

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon een andere demo erop. Of gewoon via scart aangesloten ipv HDMI/Component. Of het beeld een stuk slechter afgesteld.

Hierdoor kan de verkoper de klant laten zien hoe groot het verschil wel niet is tussen HD-R en F-HD en wat je allemaal mist als je NIET PER SÉ F-HD neemt.

Dus de klant gaat naar huis (net als jij O-)) met een F-HD tv, komt thuis en vind het beeld toch eigenlijk wel erg tegenvallen met eigen input/bron/materiaal.....

Sad but so true...

19. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het mogelijk dat de oorzaak van het matige beeld (in vergelijking met de LG plasma) i.c.m. de HD-decoder ligt aan het feit dat op deze Samsung een HDMI 1.3 aansluiting zit of is dit onzin en heeft dit geen invloed? Ik heb de HD decoder ook via component aangesloten en dit gaf ook geen denderend resultaat. Opvallend zijn van dichtbij de kartelvormige randen op bijv. het logo van RTL-4 maar hoe verder weg je gaat hoe beter de tv tot z'n recht komt.

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI 1.3 maakt niks uit, dit heeft meer met kleine verbeteringen te maken. Het is gewoon de techniek die jou opvalt. LCD is een hele andere techniek en bij SD materiaal valt dit helemaal goed op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina