Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Hmmm, als de sfeer hier ook zo overslaat naar de reviewers dan krijgt Konami het heel zwaar.

Je kan duidelijk zien wie er 'credits' heeft. EA/Fifa namelijk. De ergenissen in die titel wordt ze graag vergeven, terwijl, naar het zih laat aanzien, Konami/PES keihard zal woden afgerekend op de foutjes.

Gun ik Konami/PES niet, maar je ziet het al als een stoomwals aankomen. Liefst zou ik reviews zien als 'PES back on track' maar ik heb zo mijn twijfels.

2. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker waar, ik doel ook op het feit dat mensen hier doen alsof het allemaal niets boeit. Ik heb het jaren voorlief genomen(en dat zou/doe ik nog steeds) Maar doe niet alsof transfers enz helemaal niets toevoegen

3. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Ben ik niet geheel met je eens.

a) Fifa is heel erg goed geworden, zodat het gameplay overall gevoel gewoon dik in orde is, eigenlijk zo uitdagend als PES altijd was.

b)Konami heeft de lat zelf zo hoog gelegd (tot en met PES6 ps2) door steeds de uber-voetbal-game af te leveren. Derhalve wordt Konami m.i. terecht hard(er) afgerekend.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is ook zwaar terecht dat Konami het zwaar krijgt. Laten we eerlijk zijn, EA vernieuwd en Konami heeft te lang geleefd van het succes uit het (verre) verleden. Konami zou zich diep moeten schamen met PES 2009. Laat de cijfers dan maar voor zich spreken. Misschien een idee om de komende 2 jaar niets meer uit te brengen, terug naar de tekentafel en downloadable content zoals transfers aan te bieden aan de gamers voor PES 2009. Want ze gaan het gewoon niet redden, zeker niet in Europa.

Ik hoop dat ze gewoon een magere 6 scoren in ALLE bladen en dat maar een paar honderd exemplaren van PES 2009 wordt verkocht. Reken maar dat Konami zich geen zak aantrekt van het cijfer dat ze krijgen, misschien zelfs niet eens van de verkoopcijfers. Volgend jaar komt PES 2010 uit met dezelfde engine, een iets andere gameplay en een online modes met lekker veel lag.

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik...vind...de...demo...zwaar...kut...spelen...vergeleken...met...FIFA09. Terwijl...PES2008...IMO...nog...wel...beter...was...dan...FIFA08.

Jullie ook?

6. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    PES blijft wel lekker spelen vind ik. FIFA is vooral veel beter gaan spelen. Nog een week en dan zullen we zien hoe PES is. Mocht iedereen er erg enthousiast over zijn hier, dan wordt mijn FIFA waarschijnlijk ingewisseld voor PES. (PES liefde he:D)

7. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil ook niet afstappen van mijn 'Pes geloof', vooral de Champions Leauge mode lijkt mij erg leuk.

Daarnaast ben ik beniewd naar de option file (koop de ps3 versie), hoop dat ze er wat moois van maken!

8. copur

copur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, Konami is echt heel lui. Volgens mij waren ze al klaar met het spel voordat EK2008 begon. Kijk maar naar de transfers en nationale elftallen. Turkije heeft bijvoorbeeld geen Sabri, Ugur Boral, Kazim Kazim, Mevlut en de derde keeper Tolga in de selectie. Terwijl Basturk er wel bij is! En dan die neppe stats, dat vind ik toch een naaistreek. Semih was een van de beste spitsen op het EK, de topscorer in Turkije en belangrijk geweest in de CL. Kijk daarna naar de stats van Kezman!!!!! Zo ongelooflijk goed hebben ze hem gemaakt en zo zwak is Semih. Zo kan ik nog veel voorbeelden geven.

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    FIFA 08 was beter dan PES 2008 door de online lag in PES en de nieuwe gamemodes bij FIFA

De gameplay was bij PES beter, als je geen XBOX Live had kon je beter voor PES gaan.

Fifa is veel meer online gericht.
    PES is oldschool masterleague

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    ^^ Ik gebruikt de opties in Fifa en PES maar heel beperkt. Ik doe in beide:

- Exhibition match
    - Top Player/Legendary
    - 2 x 15/20 (max speelduur)
    - Semi control
    - Ver/Laag camerastandpunt
    (- in Fifa vind ik Velodrome stadion mooi veld hebben)

Als ik alleen het spel daarop waardeer, en ALLE anders opties/modes vergeet ... dan komt Fifa2009 heeeel ver bij mij, na uren spelen/leren

Fifa2009 is duidelijk moeilijker EN realistischer op dat moeilijkste niveau. Ik kan met Bordeaux nu net Sparta achtige clubs bijbenen. Uitslagen zijn na 2x20minuten ook erg realistisch zoals 2-1 e.d. (maar zeker geen 7-5 uitslagen). Bij PES, zeker 2008 is dat wel anders.

Zoals ik eerder meldde zijn er nog wel irritaties, maar hoe meer ik Fifa speel/begrijp hoe beter die nog steeds wordt. Wat ik Vooral leuk/goed vind is het rondtikken. Dat is toch werkelijk super gedaan en lijkt net echt.

Het enige dat lastig is is de eindpass (verdedigers zitten er heel vaak tussen), maar ja da's in het echt ook anders werd het idd altijd 7-6

Verder is er heel veel variatie in het passen (maar misschien komt dat omdat ik bij PES nooit op manual passing heb gespeeld want dat kreeg ik echt niet in mijn vingers ... bij Fifa2009 ook niet, want 8-way passing is beperkt, dus vandaar semi-automatic)

11. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  12. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Voor mensen die al hadden voorgenomen om eens met PES-toernooien mee te doen, heb ik een POLL gemaakt die je kunt vinden via de link in mijn signature ;)

13. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Shit, nu twijfel ik of ik hem niet voor de PS 3 moet kopen.
    Want jezelf op het scherm zien voetballen is wel heel dik!!Ik speel op de PS3 eigenlijk alleen Buzz en Singstar en zo en nog wat exclusives.
    Of is die optie er ook in de 360 versie?

Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  14. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is een japanse gast die hem al speelt op Youtube en geeft hem 5 stars.....maar dan moet je naar Pesland.com gaan...tja die site doet het niet

Zal wel gelul op zolder zijn

15. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Heb de demo ook maar s gedownload. Vind hem erg houterig spelen, het voelt echt ineens erg anders terwijl ik toch gewend was aan PES2008.. Ik zal wel al teveel gewend zijn aan FIFA 09 en ben denk ik toch ook maar blij dat ik dit jaar voor die game gekozen heb.

16. ALojan

ALojan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK ben denk ik een van de weinige die wel enthousiast is over Pes 2009.
    Ik vind de demo heerlijk spelen _O_
    Het scoren is een stuk lastiger geworden omdat de verdedigers een stuk beter zijn geworden in vooral het timen.
    Het lijkt ook echt alsof je de pass nu precies met de juiste snelheid en op het juiste moment moet spelen.
    Je moet echt werken voor een doelpunt, wat naar mijn idee erg realistisch is, met Messi het hele team van de tegenstander voorbij lopen is er niet meer bij !

IK heb natuurlijk alleen de demo gespeeld maar kijk er echt wel naar uit!

17. Rubinio

Rubinio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De xbox heeft ook gewoon zo'n camera hoor, Xbox vision ofso.

18. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja weet ik, maar ik had nergens over die optie gelezen...dus ik wil weten of het ook op de Xbox versie kan, want dan koop ik zo'n CAM

19. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Heb ik ook hoor...ik heb fifa09 verkocht...ik vind in de PES demo vooral opvallen dat het schieten een stuk is afgezwakt, zodat je niet meer van die onlogische doelpunten maakt met 150 KM per uur

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Het is inderdaad onduidelijk of je met de Xbox-camera ook jezelf in de BAL-mode kan maken. Ik weet wel iemand van PESFan die dat weet, maar PESFan is nu plat wegens onderhoud, dus even geduld :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina