De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acrisius

Acrisius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de grafiek goed bekijkt, zie je dat de kijkafstand in feet genoemd staat. Dat is ongeveer 33 centimeter, dus bij 37 centimeter is dat volgens mij ongeveer 5 feet, dat gelijk staat aan ongeveer 1.66 meter

2. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij 37" kun je volgens de grafiek bij een afstand > 1.66 meter het verschil niet meer zien tussen hdready en full HD, althans zo interpreteer ik het. Er is echter nog wel een verschil tussen een grafiek en eigen waarneming.

3. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LCD of Plasma

Hoi!
    Ik heb 8 augustus j.l. een XBOX360 aangeschaft om de overstap te maken van PS2 naar next-gen. Deze bevalt erg goed; ik speel echter op een oude monitor van een zeer onbekend merk. Deze wil ik dan ook inwisselen voor een LCD of Plasma TV. Mijn gewenste tv ziet er als volgt uit:

-Budget: max. €750
    -Formaat: 37 tot 42 inch Full HD
    -XBOX360: ARCADE Pack

Ik heb nog een paar vragen voordat ik tot koop wil overgaan in november:

- welk scherm speelt beter met een next-gen console? Plasma of LCD?

- Is de meerprijs van Full HD het waard om een Full HD te kopen; is het verschil in beeldkwaliteit bij Full HD tov van HD ready dusdanig zichtbaar bij het gamen op een 360? Of zal dit per game verschillen?

- ik las ergens tussen de berichten dat de oude XBOX360 geen HDMI-aansluiting/poort zou hebben; waar dient deze voor? Met de apart te kopen HDMI-kabel is toch elke XBOX aan te sluiten op een LCD/Plasma tv zodat deze geschikt is om in HD te gamen?

Als iemand een goeie suggestie heeft, dan hoor ik dat graag...:)

4. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zie bij de mediamarkt een HdTv te koop staan..
    De Samsung LE32 A330 82cm 32inch

Nu is de afstand tussen waar ik zit en de tv ergens tussen de anderhalfmeter en 2 meter ofzo ligt , , is de tv niet te groot voor deze afstand?
    En is er iemand die deze tv een beetje kent? met inkijk hoek als je er een beetje schuin voor zit en of deze tv een beetje mooi beeld geeft?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb geen kaas gegeten van alle verschillende lcd-modellen (ben meer van de plasma), maar 2,5 meter van 32" vandaan is niet erg dichtbij. Ik zit zelf 2,5 van 37" en vind mijn tv te klein.

6. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het meeste wat je wilt weten staat in de startpost ;).
    Als je persé full HD wil voor €750,- kom je op lcd uit:
    Samsung LE40A552
    Philips PFL5603
    LG37PG6000

HDReady aanraders (plasma):
    Panasonic 37 of 42PX80
    Samsung PS-42A451

Ik heb zelf o.a. een 42"LG plasma en ben hier zeer tevreden over behalve dat ik nu naar 50" wil. De beste koop voor €750,- is naar mijn mening de Panasonic 42PX80 plasma :b:.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In de modellen reeks van Sony zitten zowel HDready als FullHD lcd's
    Je kan het niet meer bij houden.

Een paar jaar geleden vernieuwde de fabrikant 2x per jaar haar producten.
    Tegenwoordig ligt er bijna elke maand een andere product in de winkel.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ja maar dat is eigen mening he.
    ik zit ook 2,5 meter van mijn 32" af en vind hem groot zat!

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080

Ik zit al een beetje te kijken naar die plasmas van Samsung enzo. Schijnen minder goed zwart te hebben dan de panasonics en pioneers, maar verder wel OK geloof ik.

42 is echt wel groot zat voor mij voorlopig. Hij komt op de slaapkamer, en die is niet zo groot. Alleen als ik echt een hele voordelige grotere tegenkom, dan overweeg ik het.

Die panasonic 46PZ80, is die gewoon qua specs en beeldbuis etc exact hetzelfde als de 42PZ80e!? Want die krijgt wel goede recensies (behalve een lichte groene afwijking)

Qua design vind ik die rode samsung plasma's wel ERG tof, maar goed, ik wil daar eerst nog wat extra reviews enzo over lezen :)

10. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Onthoudt dat specs niet alles zeggen.

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080

Vandaar dat ik ook nog zoek naar reviews en gebruikerservaringen natuurlijk ;) :)

12. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vroeg mij eigenlijk af of er ook mensen zijn die hun LCD scherm gebruiken als pc-monitor?
    Heeft dit voor- of nadelen?
    Het scheelt me dan namelijk een monitor en een tv minder op mijn kamer _0/

Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  13. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komende maandag wordt onze Samsung PS50A550 bezorgd :)

weet iemand hoe lang je de verpakking het beste kan bewaren? Ik heb op zich wel ruimte om m'n vlieringzolder, maar dan worden andere dingen (kampeermeuk, kerstversiering, backupsoftware etc) toch een stuk slechter bereikbaar, dus als het even kan bewaar ik het niet jarenlang.

14. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon na 2 weken weggooien indien er geen zichtbare gebreken zijn. Als er iets mee is, komt er toch een monteur langs dus heb je de verpakking niet nodig. Ik had mijn verpakking direct na thuiskomst weggegooid maar ik weet niet of dat zo slim was :{.

Laat even weten of de plasma bevalt want ik vind het ook een interessante optie voor €1150,- :cool:.

15. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb trouwens nog een vraagje: Wanneer men zo'n plasma komt langsbrengen, hoe krijg je zo'n ding dan de trap op wanneer je hem niet schuin mag houden? En wat bedoelen ze met 'schuin'? Dat je hem ipv rechtop, 'plat' legt, of dat je hem in een hoek omhoog houdt?

16. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt hem wel gewoon schuin houden. Bij het vervoer mag de plasma niet plat liggen omdat dit de kans op het breken/beschadigen van de glasplaat vergroot.

17. ventouxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je advies. Ik heb nog eens rondgekeken op internet en heb mijn oog laten vallen op de volgende 2 tv's:

- de samsung 37'' Full HD LCD voor €710
    - de samsung 42'' HD Ready Plasma voor €670 (een van jouw aanraders)

In prijs zijn ze ongeveer t zelfde maar mijn vraag is op welke van de 2 een 360 het beste tot zijn recht komt.

Zou je me kunnen uitleggen waarom de verhouding van de LCD tv's wel 16:9 (Full HD: 1920x1080 en HD ready: 1366x768) is en waarom die van de Plasma HD ready niet (namelijk een verhouding van 1024:768 wat neerkomt op 4:3, de 'ouderwetse' beeldverhouding)????

Op het moment ben ik bij mijn ouders in het buitenland, ik kan dus niet de achterkant van mijn xbox bekijken of deze een HDMI-uitgang heeft...Als ik het goed heb begrepen kan je alleen de HDMI-kabel van microsoft gebruiken als je de Xbox over een HDMI uitgang beschikt. Als ik deze niet zou hebben, moet ik dan gebruik maken van de VGA HD kabel? Kunnen Xbox'en die geen HDMI-uitgang hebben volledig gebruik maken van een Full HD televisie? Mss een domme vraag maar wilde ik graag even zeker weten voordat ik in de winkel sta...

18. ventouxfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je advies:thumbs:. Ik heb nog eens rondgekeken op internet en heb mijn oog laten vallen op de volgende 2 tv's:

- de samsung 37'' Full HD LCD voor €710
    - de samsung 42'' HD Ready Plasma voor €670 (een van jouw aanraders)

In prijs zijn ze ongeveer t zelfde maar mijn vraag is op welke van de 2 een 360 het beste tot zijn recht komt.

Zou je me kunnen uitleggen waarom de verhouding van de LCD tv's wel 16/9 is -- Full HD: 1920x1080 en HD ready: 1366x768 -- en waarom die van de Plasma HD ready niet (namelijk een verhouding van 1024:768 wat neerkomt op 4/3, de 'ouderwetse' beeldverhouding)????:confused::confused:

Op het moment ben ik bij mijn ouders in het buitenland, ik kan dus niet de achterkant van mijn xbox bekijken of deze een HDMI-uitgang heeft...Als ik het goed heb begrepen kan je alleen de HDMI-kabel van microsoft gebruiken als je de Xbox over een HDMI uitgang beschikt. Als ik deze niet zou hebben, moet ik dan gebruik maken van de VGA HD kabel? Kunnen Xbox'en die geen HDMI-uitgang hebben volledig gebruik maken van een Full HD televisie? Mss een domme vraag maar wilde ik graag even zeker weten voordat ik in de winkel sta...

19. xbox360user

xbox360user Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi mensen

Ik wil graag een 32inch lcd kopen voor mijn kamer + een home cinemaset. Omdat ik alles al van samsung heb in mijn kamer gaat mijn voorkeur uit naar samungmerken.

Voor de home cinema heb ik maximaal 250euro over en moet een HDMI en optische ingang hebben :p

En voor de LCD tussen de 400-500 over, het liefst een niet te oude model...

Kunnen jullie mij misschien helpen? Alvast bedankt! :D

Groetjesss

xbox360user

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Natuurlijk doen mensen dat. Ik gebruikte eerst mn 30 inch lcdtv als monitor en nu mn plasma. Monitor weggegeven (je went zó aan de grootte, dat je zo'n monitor net een postzegel vindt ;))

Ik had het zelf niet gedaan, maar hoorde later dat je de doos gemakkelijk plat kan maken en je m zo op je zolder plat tegen een muur kan zetten.
    Heb je m later toch nodig, maak je m weer zoals die was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina