Je moet idd altijd trainingswedstrijden spelen. Duurt hierdoor wel lang. Is niet voor iedereen weggelegd.
In het begin dach ik, vét, CL! Maar ik vind opzich dat ze er nog te weinig mee doen. Ze hebben die licentie te laat binnengehaald. Vind ik érg jammer!
Sorry hoor, maar de graphics zijn toch niet geweldig? Bovendien zijn ze écht niet scherper dan de demo. Contrastprobleem heb ik bij bepaalde teams in bepaalde stadions bij zonnig weer en dat ligt echt niet aan mijn tv, maar je kan idd alles recht gaan praten wat krom is. Regen effect valt tegen (je ziet regen vallen??? en er spat water op als de bal over het veld rolt). Het veld is véél te donker, dus de belichting is bij regenwedstrijden niet prachtig.
Eigenlijk niet eens naar gekeken. Ben direct diverse modes gaan spelen.
Het kan idd wel een goede PES zijn, maar toch ben ik niet tevreden. Ik verwacht VEEL meer van Konami. Zo kunnen ze niet blijven doorgaan. Ik heb gister PES gespeeld en ben daarna online een potje FIFA09 gaan spelen en dat speelt m.i. toch echt veel beter nu. Veel soepeler en bovendien vind ik de wedstrijden spannend. Ik scoorde een paar keer met PES en dat kon me eigenlijk niet boeien. Dit had ik voorheen wel met PES.... Het gevoel ebt een beetje weg.
De AI is idd prima. Offline is het spel wat dat betreft leuker dan FIFA09.
Het is idd weer lastiger geworden en dat komt het spel ten goede.
Sorry, maar ik vind niet dat Konami zich herpakt heeft. Ik vind teveel zaken nog steeds ondermaats. Kijk de graphics boeien mij wat dat betreft niet eens. Maar waarom is de CL niet geintegreerd in de Master League? Waarom kan ik in de Be a Legend modus niet vragen om de bal? Ik denk dat PES op dit moment een beetje dood is. Konami investeert geen geld in een nieuwe engine en hier moet Seabass het dus mee doen. Ik vind FIFA09 nu al beter, ik denk dat het verschil volgend jaar nóg groter gaat worden.
Met alle respect, ik was echt helemaal into PES, maar Konami roept het op zichzelf af. Het spel evolueert niet meer..... Het stagneert, vandaar dat ik in mijn review ook zeg dat het beter Pro Stagnation Soccer had kunnen heten.
Het spel is leuk om te spelen hoor, maar er is gewoon te weinig vernieuwd. Veel ergernissen zitten er nog steeds in en dat kan ik van FIFA09 niet zeggen.
Konami moet komend jaar geen nieuwe PES uitbrengen en gewoon een jaar lang gaan sleutelen aan een nieuwe engine. Alleen dan zie ik nog enkele lichtpuntjes voor PES. Als ze dat niet doen zie ik PES over een aantal jaar niet eens meer in de schappen liggen.
Laatst bewerkt: 14 okt 2008