Ik heb gisteren mijn PS50A550 binnengekregen. Op advies van de vele verhalen op avsforums heb ik het contrast teruggeschroefd naar < 60.
Heb gisteren ca 4 uur naar muziek dvd's gekeken, ca een uurtje gegamed (Mass Effect & Assassin's Creed), film '300' gekeken en daarna nog een uurtje muziek dvd's.
Ook al heb ik de settings nog nauwelijks aangeraakt (enkel de film/cinema mode aangezet en contrast teruggeschroefd) ben ik toch al zeer te spreken over het beeld.
Assassin's Creed ziet er geweldig uit. Mass Effect vond ik grafisch wat minder (bij lichte buiten situaties vond ik die er flets uitzien, en in binnenomgevingen was het juist weer erg donker). '300' zag er ook goed uit, terwijl dat nog een gewone dvd was via m'n Sony BDP-300 en de muziek dvd's zagen er ook goed uit.
kleuren zien er mooi uit, het zwart kan zwarter, het is nu een beetje grijzig, maar verschilt daarin eigenlijk niets van onze oude Sony Triniton
Toen ik na '300' het white screen aanzette zag ik geen enkele retentie, maar wel een donker blauwe pixel rechts bovenin (10cm vanaf de bovenkant en zijkant), doch deze was totaal niet waarneembaar vanaf de bank (4m) en op een afstand van 2 meter nauwelijks (en dan alleen op lichte beelden). Wat ik echter ook ontdekte was dat er een pluisje tussen het scherm en de glasplaat zit, waardoor er 5 pixels niet te zien zijn. Als ik goed kijk zie ik vanaf de bank een zwart puntje bij lichte beelden, maar bij wat meer donkere beelden niet (waardoor het mij bij de film '300' niet was opgevallen, maar later zag ik het soms wel/soms niet bij de dvd van Loreena McKennit).
Hoewel ik die ene blauwe pixel niet zo vreselijk vind, vind ik dat pluisje wel vervelend. Heb vandaag daarom meerdere malen gebeld met Wehkamp (van kastje naar de muur), hoop gezever over 'we kunnen alleen omruilen als het produkt ongebruikt is, instellingen niet zijn veranderd etc'. Uiteindelijk bij de Service desk wat meer begrip gekregen, ruilen zou wel kunnen, mits er geen vingerafdrukken/krassen oid zichtbaar zijn, doch toen bleek dat de PS50A550 bij Wehkamp was uitverkocht en ik hem enkel kon omruilen tegen een andere tv. Aangezien ze nu maar 2 hd ready 50" hebben (instap modelletjes van samsung en LG) en 2 overpriced full hd pz80 (46"/50"), vind ik ruilen incl bijbetaling niet zo interessant.
Heb even gebeld met Samsung, de situatie uitgelegd (6 pixels die dus niet te goed te zien zijn, waarvan 5 in een blokje bij elkaar, geen mogelijkheid bij Wehkamp tot omruilen voor een andere PS50A550) en die sturen morgen een mannetje langs
Als het alleen die ene luie blauwe pixel was dan had ik er denk ik niks mee gedaan (ik zie hem toch niet vanaf de bank), maar dat pluisje vind ik toch niet erg netjes, dus ik ben benieuwd wat de techneut van Samsung er morgen van zegt. Afgezien van deze dingetjes is het beeld wel super (ook bij een contrast van 55)
[edit] Xbox op component ziet er prima uit, volgens mij accepteert de tv gewoon 1080p op component, heb bij het instellen van de tv zoiets langs zien komen (component 1080p, hdmi 1080p) [/edit]
Klik om te vergroten...