De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt niet hoor, Melbuuln.

De tv zal het signaal niet eerst terugschroeven naar 720p en zeker niet naar 1080i, maar gewoon meteen downscalen naar de resolutie van het scherm.

Of het beeld er mooier op wordt, verschilt per tv. De philips die jij zag had blijkbaar een niet zo'n goede scaler.
    Als de resolutie van het scherm onder de 1280x720 ligt dan heeft het helemaal geen zin om de xbox hoger te zetten dan 720p, is deze 1366x768 dan verschilt dit per tv. Zo zag bij mn vorige lcdtv bijvoorbeeld Gears of War er mooier uit op 1080i dan op 720p.
    Gewoon zelf ff kijken of je verschil ziet en zet daarna de resolutie die het mooiste beeld geeft op de xbox, dit kan wel weer per game/film verschillen.

2. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het zou verstandiger zijn iemand geen raad te geven wanneer je er zelf geen ervaring mee hebt.
    Als ik op Google kijk zie ik ook dat de Amerikanen helemáál niet op de maan zijn geweest...het was allemaal in de studio opgenomen lol!
    Gamen op een plasma is prachtig en ik, en vele met mij, doen dit dagelijks en ook uren achtereen.
    Overigen is een plasmatv ook een hdtv hoor, heeft te maken met resolutie.

Wat je vraag betreft: iedere Samsung hdready tv heeft een hdmi aansluiting.

Kijk op internet welke tv's in jouw budget vallen en kijk daarna naar de ervaringen van mensen die zo'n tv hebben. Het samsung lcd forum is een handige site hiervoor.
    Ga daarna de tv's zelf in de winkel testen met je xbox zodat je zelf kan zien welke tv het mooiste beeld vindt geven.

Laatst bewerkt: 13 okt 2008
  3. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Die mensen hebben dan net zoveel verstand ervan als dat jij ervan hebt...geen dus :+

Inbranden verhaal enz is echt allang achterhaald.
    Gamen op een plasma gaat net zo goed of zelfs beter dan op een LCD. ;)

4. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    ROFL!

Ik game al sinds 2002 op een plasma! Ik zou nooit meer anders willen. Plasma is zoveel beter dan LCD. Gamen op een plasma is sowieso beter/mooier dan op een LCD TV. Bij de meeste LCD TVs lijkt het wel of AntiAlaising altijd op -6 ofzo staat. Vaak zie je op LCD TV van die kartelranden.

Maar anyway, ik ga even googlen :b:

5. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het opvallend dat de nieuwe Philips Aurea 42PFL9903 niet meer bij een internetshop is te bestellen of online te bekijken. Als je via Kieskeurig op de betreffende winkels klikt, staat er dat het product niet meer leverbaar is. Ik moet zeggen dat ik ik het toch wel een schitterende tv vond in de winkel. Ik ga er alleen geen €3600,- voor neertellen.

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zag laatst het nieuwe Aurea-model op een beurs. Het eerste model wordt dus vervangen en misschien is dat de reden?

7. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren mijn PS50A550 binnengekregen. Op advies van de vele verhalen op avsforums heb ik het contrast teruggeschroefd naar < 60.
    Heb gisteren ca 4 uur naar muziek dvd's gekeken, ca een uurtje gegamed (Mass Effect & Assassin's Creed), film '300' gekeken en daarna nog een uurtje muziek dvd's.
    Ook al heb ik de settings nog nauwelijks aangeraakt (enkel de film/cinema mode aangezet en contrast teruggeschroefd) ben ik toch al zeer te spreken over het beeld.

Assassin's Creed ziet er geweldig uit. Mass Effect vond ik grafisch wat minder (bij lichte buiten situaties vond ik die er flets uitzien, en in binnenomgevingen was het juist weer erg donker). '300' zag er ook goed uit, terwijl dat nog een gewone dvd was via m'n Sony BDP-300 en de muziek dvd's zagen er ook goed uit.
    kleuren zien er mooi uit, het zwart kan zwarter, het is nu een beetje grijzig, maar verschilt daarin eigenlijk niets van onze oude Sony Triniton

Toen ik na '300' het white screen aanzette zag ik geen enkele retentie, maar wel een donker blauwe pixel rechts bovenin (10cm vanaf de bovenkant en zijkant), doch deze was totaal niet waarneembaar vanaf de bank (4m) en op een afstand van 2 meter nauwelijks (en dan alleen op lichte beelden). Wat ik echter ook ontdekte was dat er een pluisje tussen het scherm en de glasplaat zit, waardoor er 5 pixels niet te zien zijn. Als ik goed kijk zie ik vanaf de bank een zwart puntje bij lichte beelden, maar bij wat meer donkere beelden niet (waardoor het mij bij de film '300' niet was opgevallen, maar later zag ik het soms wel/soms niet bij de dvd van Loreena McKennit).
    Hoewel ik die ene blauwe pixel niet zo vreselijk vind, vind ik dat pluisje wel vervelend. Heb vandaag daarom meerdere malen gebeld met Wehkamp (van kastje naar de muur), hoop gezever over 'we kunnen alleen omruilen als het produkt ongebruikt is, instellingen niet zijn veranderd etc'. Uiteindelijk bij de Service desk wat meer begrip gekregen, ruilen zou wel kunnen, mits er geen vingerafdrukken/krassen oid zichtbaar zijn, doch toen bleek dat de PS50A550 bij Wehkamp was uitverkocht en ik hem enkel kon omruilen tegen een andere tv. Aangezien ze nu maar 2 hd ready 50" hebben (instap modelletjes van samsung en LG) en 2 overpriced full hd pz80 (46"/50"), vind ik ruilen incl bijbetaling niet zo interessant.
    Heb even gebeld met Samsung, de situatie uitgelegd (6 pixels die dus niet te goed te zien zijn, waarvan 5 in een blokje bij elkaar, geen mogelijkheid bij Wehkamp tot omruilen voor een andere PS50A550) en die sturen morgen een mannetje langs :)

Als het alleen die ene luie blauwe pixel was dan had ik er denk ik niks mee gedaan (ik zie hem toch niet vanaf de bank), maar dat pluisje vind ik toch niet erg netjes, dus ik ben benieuwd wat de techneut van Samsung er morgen van zegt. Afgezien van deze dingetjes is het beeld wel super (ook bij een contrast van 55) :)

[edit] Xbox op component ziet er prima uit, volgens mij accepteert de tv gewoon 1080p op component, heb bij het instellen van de tv zoiets langs zien komen (component 1080p, hdmi 1080p) [/edit]

Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor mijn verjaardag mag ik een nieuwe tv uitzoeken voor op mn kamer.
    Enigste eisen zijn dat ie 32/37 inc(liefst 37) is en full HD.
    budget ligt rond de 500/600 eu.

Iemand tips wat een goede tv is voor die prijs, en/of koopjes?

9. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dan het model wat ik zou nemen:

Samsung LE32A552
    :

http://www.plasma-discounter.nl/lcdtelevisie/samsung-lcdtelevisie/samsungle32a552-art-14127.htm

598 euro en Full HD. 37 inch is weer een slagje duurder uiteraard.

Dit is een erg mooie tv, heb zelf de 37 inch variant.

10. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar het nieuwe model is juist niet meer leverbaar bij de internetshops. Navraag leert dat er weer een landelijke uniforme prijs gaat gelden voor de Aurea namelijk €3699,- :{

11. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Full HD heeft nauwelijks zin bij 32". Hierbij mijn tips:

LG 32PG6000 (mooie kleine plasma)
    Samsung LE32A552
    Panasonic 37PX8 (liever de PX80)
    LG 37LG3000
    Samsung PS42A410
    LG 42PG3000

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    weet nu wel zeker dat ik voor een 37 wil gaan. vind 32" toch echt te klein, en 40 en groter staat gewoon niet mooi op mijn kamer. heb onze LE40a656(40 inc) van beneden op mn kamer gehad en dat vult gewoon teveel

en hoezo heeft full hd geen zin bij de wat "kleinere" modellen?

13. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft nauwelijks zin, zie tabel. Bij 32" zie je het verschil vanaf 4 feet kijkafstand niet meer (132 cm)

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    What the FUCK!? :mad:

Ik wil net effe MGS4 spelen op de PS3, dus ik doe (voor het eerst sinds ik m'n tv heb) alle lampen hier uit en bereid me voor op een sfeervolle gamesessie. Maar tussen de beginfilmpjes door waar het beeld even zwart is zie ik steeds heel licht de afdruk van wat er net in beeld is geweest. Dus ik zag bijvoorbeeld het merk van Konami nog, en de letters die aangeven dat er automatisch gesaved wordt e.d.

PS3 en tv meteen uitgezet want ik schrok me de pleuris.

Wat is dat toch met die kuttv's hier? Het is hier altijd ontiegelijk warm, heeft dat er misschien iets mee te maken dat die dingen (zelfs m'n vorige tv, een LCD nota bene) zo snel inbranden?

Is dit normaal???

Ik heb altijd de instellingen helderheid, kontrast en de rest op de helft of daarvoor staan, al sinds ik het ding gekocht heb, dus dat kan het ook echt niet zijn. Heb ook nog nooit lange gamesessies gehad sinds ik het ding bezit, alleen de afgelopen dagen wel heel veel COD4 gespeeld, da's alles.

Edit: Ik zie nu ook dat ik het tv menu nog zie staan in het beeld (alleen als het helemaal donker is) als ik het letterlijk 3 seconden heb aangehad!

WTH??

Oh, ik heb een Panasonic 42PZ80 trouwens.

15. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm nergens last met de mijne.

Wel als ik een film heb gekeken dan zie nog vaag de zwarte balken lopen maar na uit en aan zetten is het wel weg.

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Rustig aan -> dat is image retention en is de eerste 200 uur redelijk aanwezig bij plasma's. Vooral als je de tv in een donkere omgeving ineens uitzet terwijl er even statische beelden hebben opgestaan.

Dit is geen inbranden maar dit is zo omdat de fosfordeeltjes even nodig hebben om te ontladen. Als je gewoon tv gaat kijken of gamen merk je er niks van. Alleen als je hem uitzet blijft het beeld heel even heel licht achter. Dit doe je normaal niet en merk je het dus niet.

Of je er een probleem van maakt ligt meer aan jezelf denk ik, maakt mij echt niet uit dat me tv nog ff nagloeit als ik op bed lig. Zolang het maar wegtrekt en ik er geen last van heb tijdens het gamen/tv/film kijken. Dit laatste is voor mij het geval dus ik let er niet eens meer op.

17. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als het even blijft nagloeien wel, niet als het helemaal inbrandt
    http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Was al gerust gesteld op een ander forum. Het ding heeft al ruim 600 uur gespeeld, dus dat mag het niet meer zijn, maar iemand plaatste ook een foto van zijn zelfde tv na 136 uur en het zelfde effect, en dan is dat van mij al een stuk minder opvallend.

En sowieso, als je gewoon tv kijkt/zit te gamen heb je het niet door. Het was nu toevallig zo omdat het beeld steeds even zwart werd en de kamer helemaal verduisterd was.

Edit: 't Is inderdaad niet meer te zien na wat tv kijken.

*Veegt het zweet van z'n voorhoofd*

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even heel snel gerekend maar je hebt de tv nu bijna 8 weken dan en nu al 624 uur (gamer.nl) gedraaid.

Komt neer op ongeveer 11 uur per dag :{:9

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Damn... :thumbs:

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Assassin's Creed is inderdaad een belevenis op zo'n scherm!

Laat ff weten hoe het afloopt, ben eigenlijk wel benieuwd of de monteur het gaat repareren of dat hij een omruiling regelt. Succes!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina