Tjah, in die review staat onderin:
Originality
A new Become a Legend mode, the inclusion of the Champions League and all the usuals mean there is plenty at the table.
En krijgt daar een 9.9 voor. Sorry hoor. Maar de Be a Legend modus is niet origineel meer en de Champions League editie ook niet en zeker niet de manier waarop het is uitgewerkt. Origineel is een Adidas Live Season, origineel is 10vs10 online. Dat zijn vernieuwingen en versta ik onder originaliteit.
Kijk, ik ben een PES fanboy van het eerste uur kun je wel zeggen (nu ben ik iets meer FIFA minded), maar de persoon die deze review heeft geschreven is wel een heel erge PES Fanboy. Graphics 8.7. Kom op zeg. Het is niet lelijk, maar een 9 wil zeggen dat het bijna perfect is. Een 8je is op zijn plaats. Daarom geef ik pes ook gewoon een Goed. Het steekt allemaal goed in elkaar, gameplay is goed, maar het is niet vernieuwend genoeg.
Persoonlijk vind ik gewoon niet dat PES hoger kan krijgen dan een 8. Tjah, op de PC, aangezien FIFA09 voor de PC gewoon drama is.
Sound
The sound does let the game down slightly thanks to the poor crowd effects.
Dat krijgt een 8.6. Het geluid is gewoon slecht en het commentaar ook. Is al jaren hetzelfde en kent slechts een paar nieuwe toevoegingen (toeters e.d.). Zou niet meer mogen krijgen dan een 7.
Sommige mensen durven of kunnen PES geen laag cijfer geven, aangezien het altijd zo goed is geweest. Als je niet kan wennen aan FIFA09, dan is het zonder meer het beste (en enige) alternatief. Met de lastability ben ik het ook eens. Wat Cyrax al zegt, je speelt het meer dan 500 uur per jaar. Dat moet uiteindelijk de doorslag geven. PES is nog steeds verslavend, maar moet meer brengen. That's it dit jaar.... Hopelijk doen ze er dit jaar wat aan, maar dat zeg ik de laatste twee jaar al
@Voodoo: Serie A, Ligue 1 (Frankrijk) en de Eredivisie. Daarnaast nog een hoop clubs als Liverpool, Barca, Real Madrid, Manchester United, Zenit, etc.
De premier league zit erin, maar dan met nep-teamnamen. Die kun je wel wijzigen in het spel. Eventueel kun je ook de logo's wijzigen met de edit-mode.
Laatst bewerkt: 15 okt 2008