Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Laatst bewerkt: 14 okt 2008
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    9.4 ... wel eeeerg hoog, zeker aangezien we allemaal weten dat het te hoog is (of je nou een pure pes fanboy bent of niet, het is het wel). Niet dat 2009 slecht is ofzo
     
  3. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    welke licenties zitten er nou allemaal in? zitten er echt geen spaanse licentie meer in?
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ja een 9.4 wil zeggen; bijna geen plaats meer voor verbetering. En dat is er in pes09 zeker wel.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, in die review staat onderin:

    Originality
    A new Become a Legend mode, the inclusion of the Champions League and all the usuals mean there is plenty at the table.

    En krijgt daar een 9.9 voor. Sorry hoor. Maar de Be a Legend modus is niet origineel meer en de Champions League editie ook niet en zeker niet de manier waarop het is uitgewerkt. Origineel is een Adidas Live Season, origineel is 10vs10 online. Dat zijn vernieuwingen en versta ik onder originaliteit.

    Kijk, ik ben een PES fanboy van het eerste uur kun je wel zeggen (nu ben ik iets meer FIFA minded), maar de persoon die deze review heeft geschreven is wel een heel erge PES Fanboy. Graphics 8.7. Kom op zeg. Het is niet lelijk, maar een 9 wil zeggen dat het bijna perfect is. Een 8je is op zijn plaats. Daarom geef ik pes ook gewoon een Goed. Het steekt allemaal goed in elkaar, gameplay is goed, maar het is niet vernieuwend genoeg.

    Persoonlijk vind ik gewoon niet dat PES hoger kan krijgen dan een 8. Tjah, op de PC, aangezien FIFA09 voor de PC gewoon drama is.

    Sound
    The sound does let the game down slightly thanks to the poor crowd effects.

    Dat krijgt een 8.6. Het geluid is gewoon slecht en het commentaar ook. Is al jaren hetzelfde en kent slechts een paar nieuwe toevoegingen (toeters e.d.). Zou niet meer mogen krijgen dan een 7.

    Sommige mensen durven of kunnen PES geen laag cijfer geven, aangezien het altijd zo goed is geweest. Als je niet kan wennen aan FIFA09, dan is het zonder meer het beste (en enige) alternatief. Met de lastability ben ik het ook eens. Wat Cyrax al zegt, je speelt het meer dan 500 uur per jaar. Dat moet uiteindelijk de doorslag geven. PES is nog steeds verslavend, maar moet meer brengen. That's it dit jaar.... Hopelijk doen ze er dit jaar wat aan, maar dat zeg ik de laatste twee jaar al ;)

    @Voodoo: Serie A, Ligue 1 (Frankrijk) en de Eredivisie. Daarnaast nog een hoop clubs als Liverpool, Barca, Real Madrid, Manchester United, Zenit, etc.

    De premier league zit erin, maar dan met nep-teamnamen. Die kun je wel wijzigen in het spel. Eventueel kun je ook de logo's wijzigen met de edit-mode.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  6. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    idd, maar geloof me, als je ziet hoeveel 'lag' en 'teleporting' online is dan wil je niet eens met zijn 2-en op jouw console tegen anderen. (Heb de ps3 versie, maar lees op evoweb dat same shit aan de hand is met 360)

    Ik geloof niet in het uberkritische gedoe tegen Konami, in die zin dat zij altijd goed bezig zijn geweest. Maar waar ik die knakker(s) wel op mag afrekenen is bijv in het laatste interview roepen: "Online will have priority", nou we hebben het gezien. En aub geen gelul over testservers etc., want dat blijkt (mark my words) geen zak uit te maken. Volgende week wordt ons de worst voorgehouden van een patch in november. Let maar op.

    Klooio's.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren 3 potjes tegen een maat online gespeeld, weinig tot geen lag terwijl er nog wel service maintenance bezig was dus ben behoorlijk positief over online.
     
  8. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Hoop dat de 'normale' winkels, bart smit/frs, hem vandaag ook gaan verkopen. Niet zo veel zin om het land in te gaan ;)
     
  9. sjalevaeger

    sjalevaeger Active Member

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen. Ik schrijf even mijn mening over dit spel.

    Heb hem gisteren gespeeld. Ik moet zeggen dat ik het uiterlijk van de spelers beter vind lijken als bij fifa. Toen ik gisteren van der sar zag had ik echt zoiets van ja dat is die. Kwa spelen gaat het allemaal iets sneller als fifa. Het is een beetje arcade voetbal. Fifa is meer van het realisme. Als ik op de schietknop druk schiet de speler meteen. Dit vind ik beter als fifa omdat de speler daarbij eerst moet "denken". Dit is mijn eerste pes maar ik moet zeggen dat ik dit beter vind spelen als fifa. Dit is mijn mening he. Dus de fifa fanboys moeten zich niet aangevallen voelen\o/
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Mzzz... Mijn eerste potjes online hadden niet zo heel veel lag.... Het was er wel, maar niet zo erg dat ze gingen teleporteren (alleen de bal verschoof af en toe spontaan)

    Dat ze geen prioriteiten stellen is inmiddels al wel duidelijk....
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Jezus die review op Wonderwallweb is wel echt puur fanboy. Zelfs de grootste fanboys van PES weten dat dit gewoon geen 9.4 waard is. Sound een 8.6 en en grahpics een 8.7, sorry hoor maar wat een bout review. :emo:
     
  12. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal hem voor het eerst niet.Ik vind de demo niet goed ik wil pes terug zo als vroeger en niet dit arcade game.Als ik fifa moe ben haal ik het wel is.Ik was zo een pes fan maar pes 6 en pes 2008 was te slecht.

    Hier zo iemand die pes speelt met zijn mp3
    http://www.youtube.com/watch?v=BhonyGtUDB8

    Iets te veel sfeer vindt ik
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  13. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    PES2009 is dus níet arcade, het boeid me verder niet of je hem wel of niet haalt, en om welke reden, maar wil wel reageren op jou dat je zegt dat het arcade is

    PES2009 is dus sinds jaren nu dit keer níet arcade, ik heb gisteren voor het eerst de volledige game kunnen spelen, en het enige wat arcade eraan is zijn de geluiden als je de bal speelt. zo heeft fifa weer andere arcade ''trekjes''
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad.. ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken maar het is allesbehalve arcade.

    Verder ben ik het wel 100% met Jows eens, ook al is dit een geweldige PES qua gameplay en ben ik wel tevree met de be a legend modus, ik verwacht wel meer innovativiteit in het volgende deel, vooral op online gebied.
     
  15. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat Become A Legend

    Heb jij het ook dat de CPU geen risico passes geven, en alleen de bal gegeven wanneer jij helemaal terugzakt, en daar niks kan doen, ik kan vrijlopen wat ik wil voorin, maar ik krijg geen steekpasses van mijn teammaten...
     
  16. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hem al gespot in Utrecht en/of omgeving?
     
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb anders al een paar keer een dieptepass gekregen, weet niet hoe lang je bezig bent want het ligt er ook aan hoe je in het team ligt. Ik zat eerst bij de reserves en kreeg niet altijd de bal, toen ik bij het 1e kwam kreeg ik al vaker de bal etc.

    Ik heb gister mijn debuut gemaakt tijdens Ajax-PSV, mocht invallen in de 75 minuut :D helaas geen potten kunnen breken maar ik zit al op de bank :)

    Vrijdag heb ik een vrije dag dus ga ik de hele dag PESSEN ;)
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    PES 2009 kun je onmogelijk een kutgame noemen. Dat gaat gewoon te ver. Een spel dat dusdanig verslavend is, is wat dat betreft gewoon goed. Neemt niet weg dat er inderdaad veel meer toegevoegd moet gaan worden, want alleen op gameplay-tweaks zitten we vandaag de dag niet meer te wachten.

    Vroeger was het logisch dat het bijv. op grafisch gebied niet zo snel ging, maar met de huidige technologie moet er veel en veel meer uit te halen zijn. Alsmede de geluidseffecten. Ze zijn dus écht de stadions niet langsgeweest afgelopen jaar. Zo moeilijk lijkt het mij niet om een medewerker een flink aantal wedstrijden te laten bezoeken van de Europese topclubs.

    Kom op Konami! Stop nu je tijd in graphics, een nieuw animatie-systeem, échte analoge besturing en een goede ambiance en perfectioneer de befaamde PES besturing. Waarom is dit niet mogelijk?

    Ik blijf erbij dat je Option files moet kunnen sharen (per club). Zo zou ik jou de kits (het zijn immers bitmaps), opstellingen en overige gegevens van Ajax moeten kunnen sturen en zou ik van jou bijvoorbeeld gegevens moeten kunnen overnemen van jou.

    Maak een website, waarop de diverse optionfiles staan en waar je ze een rating kunt geven (online innovativiteit > das er al eentje). Maak het mogelijk dat je deze gegevens in het spel kunt ophalen en dus option files naar keuze kunt downloaden. De optionfiles met de hoogste rating kunnen dan door iedereen worden opgehaald en geshared, waardoor iedereen op den duur met dezelfde optionfile zal spelen. Dan heb je het gebrek aan licenties ook direct opgelost.

    Echt.... Het zijn echt kneuzen bij Konami. Laat ze desnoods mensen van Microsoft Gamestudio's inhuren. Bijv. de mensen die de koppeling hebben gebouwd voor Forza2 (auto-design's online).
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Eens met Jows, het zijn gewoon een stelletje zoutzakken geworden. Elk jaar een deel uitpoepen want alle fans kopen hem toch wel, het is namelijk PES. En zo blijven ze ook gewoon geld verdienen, er zijn namelijk nog genoeg mensen die blind PES kopen omdat het gewoon PES is, je weet wel die footie die zo goed was op de oude consoles maar nu ingehaald is door FIFA in een aantal dingen.
     
  20. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik sta al in de basis, maar ze geven alleen maar passes als je je helemaal terug zakt, of langs de zij lijn loopt, maar stel ik loop weg uit de rug van de verdediger en ren door het centrum heen ( net geen buitenspel ) en vraag om de bal, geven ze deze ballen nooit, spelen ze liever terug naar achter waarbij ze weer balverlies leiden
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina