Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik ga niet in op de diverse opinies ( inderdaad divers, wat meningen betreft! ).
    Ik heb het spel sinds gisteren en het is niet hetzelfde als de demo. Grafisch hebben ze het duidelijk scherper gemaakt, zeker is dat bij daglicht duidelijk te merken. Verder is de AI ook beter. Met Master league komt dat duidelijk aan de oppervlakte als je een paar keer dezelfde tactiek speelt. Dan gaat hij de CPU-opstelling midden in de game aanpassen en plotseling loopt het voor geen meter meer bij jezelf :D
    Ik heb nog geen be-a Legend gespeeld ( geen tijd voor gehad ), maar ben wel twee potjes op LIVE wezen spelen. De eerste werd helaas afgebroken doordat ik een "Disc not readable"-error kreeg, daarna schoongemaakt en een tweede gestart. Met beide wedstrijden had ik totaal geen lag, al moet ik zeggen dat ik beide wedstrijden hostte.
    Verder staat er bij het op LIVE gaan nog wel een boodschap dat ze nog bezig zijn met de server en dat het dus nog niet maximaal zou kunnen zijn. Ik had geen probleem.
    Ik schrijf later wel meer, als ik meer gespeeld heb.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  2. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik weet niet wat jouw leeftijd is maar ik heb pes gespeelt van in het begin toen iedereen fifa zo goed vond.Ik vond fifa vanaf de ps1 al niks meer.Ik speelde winning eleven en later de pes series.En pes6 op ps2 was ook nog goed maar op de 360 was die niet meer zo goed maar ik speelde hem nog pes2008 was veel te snel en pes 2009 is ook van hetzelfde niet meer zo snel maar alles is te makkelijk dit is arcade.Vroeger moest je moeite doen voor een dribbel nu niet meer.Dat jij dan begint over fifa te praten dat die arcade is zegt meer over u eigen dan over het spel
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    wat een onleesbaar geblaat. PES is echt niet arcade, 2008 was dit in zekere zin wel ( te snel, god-spelers die overal doorheen kunnen rennen en een te makkelijk schietsysteem ).

    Dit is allemaal veranderd. Als je bijvoorbeeld met Ajax speelt gaat het combineren allemaal een stuk trager dan als je met Barcelona speelt. Daarnaast is het schieten ontzettend realistisch en moet je overal rekening mee houden. Dribbelen is niet meer zoals in 2008, dus met Dash indrukken speel je echt de verdediging niet uit( tegen CPU's, tegen Human players is natuurlijk wat anders want dan ligt het aan de skill van diegene die verdedigt).

    enfin, ik zei dat ik er geen woorden aan vuil zou maken, zucht ;)
     
  4. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is daar nu weer onleesbaar aan.Enfin Ik heb jaren pes gespeelt dus ik weet waarover ik het heb en er denken veel pes fans zo.Succes verder.Triest maar kom
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    het ontbreken van interpuncties, leestekens en alineas. Eigenlijk bijna alles... ? ;)
     
  6. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah echt alles moet goed zijn.Triest gewoon.Trouwens een zin begin je met een hoofdletter.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  7. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de PES liefhebbers in limburg Dixons Roermond heeft ze ook al in de winkel.. alleen niet zo heel veel.. en dat voor een prijsje van 54 euro...
     
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Tuurlijk moet je dat wel. Dit is de PES2009 thread en hier wil ik horen van de mensen die de game hebben/waarderen wat en hoe van die game.

    En dan bepaal ik zelf wel of er een fanboy sausje overheen lijkt te liggen of niet.


    Zelf neig ik naar (nog) niet kopen. Dit omdat ik al Fifa09 heb + dat er nog wat games aankomen die mijn tijd en geld nodig schijnen te hebben (FC2, DeadSpace, zo gaaf dat die laatste uit het niets een kraker blijkt:))

    Bovendien heb ik al wat oude PES liggen, dus stel ik de aankoop van PES2009 waarschijnlijk een maand of 2/3 uit.
     
  9. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Je text is moeilijk te lezen, dus ik ben ook zeer benieuwd wat jou leeftijd is, maar in ieder geval, als je PES2009 op het moeilijkste niveau gespeeld heb, zou je moeten weten dat dribbelen nu weer moeilijker is
     
  10. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Leve de Benelux jongen En dat is je antwoord.Ik heb temminste een leeftijd dat ik besef dat er meer dan 1 voetbal game is.Dus koop 2 voetbal games en praat dan.Ik heb gisteren pes2009 gespeeld op kantoor en het dribbelen online is nog steeds te simpel.Ieder zijn mening kleine jongen
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ligt dan eerder aan je tegenstander(ik moet zelf ook nog oefenen hierop ;)) die niet kan verdedigen lijkt me, aangezien de CPU wel goed verdedigt tegen een one-man-show.
     
  12. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    heb elke pes sinds pes 4 gekocht, dit jaar koop ik sowieso geen spellen meer aangezien ik bijna nooit meer xbox speel. maar denk wel dat als ik vorig jaar deze keuze had gehad dat ik dan toch weer richting fifa zou neigen.
     
  13. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0

    Zeg nou eerlijk zie jij alles niet door een pes bril :confused:
    Ik was vroeger ook zo maar pes2008 vond ik zo slecht dat ik nu fifa beter vind en toen ik gisteren pes2009 speelde toen had ik zoiets van komaan Konami maak terug een game zoals pes3 of 4.Maar ieder zijn mening zie mijn naam ik ben dus geen fifa fan boy
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is gewoon een feit dat het dribbelen lang niet zo makkelijk is zoals bij PES2008, mits er goed verdedigd wordt natuurlijk(maar dat is logisch?).

    Dit heeft niks met mijn mooie roze PES bril te maken ;(
     
  15. copur

    copur Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt wel veel beter verdedigen, op tijd slidings en intercepties lukken meer, zowel online als tegen de CPU.
    Maar dribbelen is nog steeds een beetje makkelijk hoor. Ik speelde met Turkije tegen Roma online, je kunt met bepaalde spelers nog steeds de hele verdediging plat dollen, maar ik denk en hoop dat we dit keer geen Eto/Ibra/Adriano/Ronaldinho one man show zullen zien.
    De bal is wat zwaarder en de spelers zijn niet ultrasnel meer.
    Schieten van afstand is moeilijker geworden en bij intikkertjes moet je niet te snel of teveel drukken, want anders gaat de bal gewoon hoog over het doel.

    Ik heb mp3 chants erin verwerkt en een face voor Diego Lugano, maar helaas kan je online niets van het editten terugvinden.

    Ik moet er wel bij vermelden dat ik tot dusver alleen maar met Turkije en Fenerbahce heb getest.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb de ps3 versie zojuist gehaald bij Bart Smit en net ff mijn 1e Ajax - Feyenoord gespeeld, 2-1 voor Feyenoord :'-(

    Ik speel op nivea Proffesional, maar heb echt moeite om kansen te creeeren en loop/dribbel zeker niet met gemak door de verdediging van de cpu heen (of ligt dit aan mijn skills?).

    Zie gelukkig nauwelijks hakjes meer, was storend in voorgaande delen en demo. Vanmiddag met de champions leauge beginnen _O_
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    PES 2009 is stukken beter dan PES3 of PES4 hoor. PES4 is echt niet realistisch. Ik maakte in PES4 3 goals met lobjes per wedstrijd, en vaak nog wel wat meer. De gameplay was echt subliem, maar veel te makkelijk als je het een beetje kon.

    Iedereen doet alsof vroegah alles beter was, dus ff echt niet. PES 2009 is veel beter dan PES3 of PES4. Vroeger was Fifa qua realisme helemaal nergens, daarom denkt iedereen dat PES toen ook veel realistischer was. Nu is Fifa 2009 realistisch en denkt men dat PES dat vroeger was. Naar de maatstaven van toen zeker wel, maar niet naar de maatstaven van nu.

    Realistisch is PES 2009 niet, maar ook Fifa 2009 niet. Het blijft een spel en binnen een maand kennen mensen die het veel spelen allerlei foefjes om simpel te scoren. Dan weet je gewoon hoe je in een bepaalde situatie kunt scoren en vanaf waar. Net zoals in PES 2009. Zo zal het ook voorlopig nog wel blijven. Alleen in PES 2009 is het allemaal minder scripted, dat maakt het voor mij leuker.
     
  18. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Lol, je hebt gelijk ... en dan te bedenken dat we bij games met 'vroeger' 2/3 jaar geleden bedoelen.

    (Gamers die al veel games achter de kiezen hebben worden vaak een beetje 'zeikerds', van dit is niet goed, dat is niet goed ... dat heb ik niet en ik speel al vanaf 1980 ... in sommige, niet alle, games vind ik elke keer toch weer iets speciaals ... zo'n Dead Space, daar ga ik echt wel van genieten. Btw, zelfs met de afgekraakte PES2008 heb ik veel plezier gehad)
     
  19. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Heeft iemand hem al gekregen die hem bij GCshop had besteld? Heb het bij een vriend gespeeld en wil eens zelf online gaan met Be a Legend.

    Is dr ook een mode waarbij je met zn 2'en op 1 xbox Be a Legend kan spelen?
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik zit nu wat filmpjes te kijken maar het ziet er minder uit als wat ik verwacht had! Het geluid is echt mager. Neem enkel het fluitje van de scheids (staat hij in een sporthal?)

    Mijn induk : lekker laten liggen in de schappen tot dat konami met wat nieuws komt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina