de 50A550 is een full hd tv ja.
Ik kan niet zo met die ene pixel zitten, Bij normaal gebruik zie ik hem niet, tenzij ik een full-white beeld aan zet en op anderhalve meter afstand ga kijken.
Ook heb ik de laatste tijd veel dingen gelezen over problemen met panasonics (al is panasonic wel zo lief om bij het minste of geringste een tv om te ruilen, maar ik heb dan ook weer verhalen gelezen van mensen die hun panasonic 2 of 3 keer hebben laten omruilen voor ze een versie hadden zonder dode pixels en schijnt de service van Panasonic juist weer wel belabberd te zijn bij niet NL modellen, waarbij je geen service aan huis hebt en je tv zo een maand kwijt bent.
Ik vond het dan weer wel zo netjes dat Samsung binnen 24 uur op de stoep stond om mijn tv te 'repareren'.
Ik ben toch niet van plan om de tv binnen 4 jaar te verkopen en of ik er dan 400 euro voor vang zonder dode pixel of 250 met dode pixel kan ik nu echt niet mee zitten, voor zo'n prut bedrag hang ik hem dan waarschijnlijk net zo lief op de slaapkamer.
600 euro meer neerleggen voor een 50"PZ80 kon ik mij niet veroorloven en heb bewust de keuze gemaakt voor de goedkopere samsung die iets minder goede service bied en kwalitatief iets minder is (retentie/posterisatie zijn zo'n beetje de enige dingen waar de samsung gevoeliger voor is dan panasonics).
Wat mij wel positief verrastte is dat de instellingen bewaard blijven ook als je de tv (dmv schakelkastje) van het lichtnet af haalt. Ik had gelezen dat Sony's dan na 30 seconden alles terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Laatst bewerkt: 15 okt 2008