De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Monteur is langsgeweest. Aan die dode pixel in de rechter bovenhoek kan hij niet zoveel doen (hij mag pas het scherm omruilen vanaf een bepaald aantal pixels en dat is ook nog afhankelijk als die pixel in het binnengebied zit of in het buitengebied en of het een dode of felle actieve is).
    Om dat pluisje te verwijderen hebben we het hele scherm uit elkaar moeten halen. Zo'n scherm is best fragiel als de omlijsting en glasplaat eraf is, maar het pluisje is weg en hij doet het verder prima :)

Ik weet niet wat er zou gebeuren als het scherm tijdens die operatie zou breken/beschadigen. Die monteur was er nogal bang voor, dus kennelijk zal hij het wel op z'n dak krijgen als zo'n scherm beschadigd/breekt na zo'n operatie.

Ik ben in ieder geval weer tevreden, die ene dode pixel kan me niet zo boeien (weer een voordeel van fullhd vs hd-ready, individuele pixels zie je minder snel) en ik heb nog geen last gehad van retentie (het ene scherm heeft er meer last van dan de ander). Vanavond ga ik wel even een uurtje gamen, eens kijken of ik dan wat zie.

Binnenkort ook maar eens een bluray schijfje huren (als ik de gratis bluray's van sony nog niet binnen heb) om te kijken hoe dat eruit ziet.

Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat bij Samsung niet dan? 0 pixel garantie? Ik heb met Panasonic ook gebeld voordat ik het scherm kocht om zeker te weten of ik een 0-pixel garantie moest afsluiten maar dat beleid hebben ze zelf. Bij 1 dode pixel wordt je scherm al omgeruild.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat ding gewoon de hele dag aan laten staan ;) Wilde voornamelijk snel voorbij de eerste 200 uur dus hij heeft de eerste weken vooral staan loeien. Maar dat ding staat vrijwel altijd aan, en ik denk dat er ook veel uurtjes zitten in de nachten waarin ik in slaap val tijdens het tv kijken :+

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080

Kijk, zo hoort het. Ik zat dus nog te twijfelen tussen een nieuwe Samsung plasma, of een Panasonic, maar wanneer je zoiets hoort, dan denk ik toch dat het een Panasonic gaat worden, al is het alleen al vanwege de service.

5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar op 50" betaal je dan al 600 euro meer, dat is toch een hoop knaken.

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit em ook niet alleen in de service ben ik bang ;).

Is jou samsung trouwens wel F-HD?

7. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de 50A550 is een full hd tv ja.

Ik kan niet zo met die ene pixel zitten, Bij normaal gebruik zie ik hem niet, tenzij ik een full-white beeld aan zet en op anderhalve meter afstand ga kijken.
    Ook heb ik de laatste tijd veel dingen gelezen over problemen met panasonics (al is panasonic wel zo lief om bij het minste of geringste een tv om te ruilen, maar ik heb dan ook weer verhalen gelezen van mensen die hun panasonic 2 of 3 keer hebben laten omruilen voor ze een versie hadden zonder dode pixels en schijnt de service van Panasonic juist weer wel belabberd te zijn bij niet NL modellen, waarbij je geen service aan huis hebt en je tv zo een maand kwijt bent.

Ik vond het dan weer wel zo netjes dat Samsung binnen 24 uur op de stoep stond om mijn tv te 'repareren'.

Ik ben toch niet van plan om de tv binnen 4 jaar te verkopen en of ik er dan 400 euro voor vang zonder dode pixel of 250 met dode pixel kan ik nu echt niet mee zitten, voor zo'n prut bedrag hang ik hem dan waarschijnlijk net zo lief op de slaapkamer.

600 euro meer neerleggen voor een 50"PZ80 kon ik mij niet veroorloven en heb bewust de keuze gemaakt voor de goedkopere samsung die iets minder goede service bied en kwalitatief iets minder is (retentie/posterisatie zijn zo'n beetje de enige dingen waar de samsung gevoeliger voor is dan panasonics).

Wat mij wel positief verrastte is dat de instellingen bewaard blijven ook als je de tv (dmv schakelkastje) van het lichtnet af haalt. Ik had gelezen dat Sony's dan na 30 seconden alles terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  8. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ok, daar heb je ook wel weer een goed punt. Samsung is wel zo netjes dat ze je binnen 24 uur hebben geholpen, en dat is op zich natuurlijk prima :) :Y

Het beste zou natuurlijk zijn de pixel-garantie van panasonic, gecombineert met de snelle goede service van Samsung ;)

Zijn die nieuwe Samsung plasma's wel geod, qua black-level enzo? En kun je er gewoon prima HD op gamen enzo, zonder stottering etc?

Van die nieuwe Samsung's kan ik namelijk helaas nog niet echt veel info/reviews vinden, en de keus tussen Panasonic en Samsung, gezien de specs en de ervaringen, vind ik erg moeilijk.

Daarnaast verwacht ik dat de prijzen de komende maand(en) nog wel zullen zakken, gezien de periode, alswel gezien de economische crisis.

9. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon een winkel opzoeken waar joú favoriete tv's naast elkaar staan opgesteld. Dus waar je de pana's met de samsung en eventueel nog een LG en Pioneer kan vergelijken. De inches hoef je dan nog niet eens per se op te letten. Zolang je maar wel de PZ80 bekijkt als je vanplan die te kopen op 50", dus de 42/46/50PZ80 geven nagenoeg hetzelfde beeld, alleen dan wat groter of kleiner.
    Hetzelfde geldt voor de Samsung en eventueel de LG als je die interessant vindt. Pioneer is altijd leuk om te zien vind ik.

Afgelopen weekend weggeweest met 12 man en een villa afgehuurd. Op de slaapkamers hingen brakke LCD's van LG en in de huiskamer stond een redelijke plasma van LG. De LCD's hadden echt een hele slechte inkijkhoek en erg brakke zwartwaardes. Dit waren wel slechte lcd's denk, budget tv's. DIe plasma in de slaapkamer gaf wel een leuk beeld maar deze kwam ook niet in de buurt van men eigen 42PX80 thuis. Niet naast elkaar kunnen bekijken maar toch merkte ik heel goed dat de retentie erg aanwezig was, de zwartwaardes toch nog best schorte en er een echte glasplaat voorzat. Dit laatste is bij de 42PX80 ook maar die glasplaat heeft een anti-relfectie laag die erg goed werkt. Ik merkte dus al goed dat dit een goedkopere en oudere plasma was.

Merkte wel goed dat er dus nog steeds plasma's zijn die gewoon ook niet helemaal optimaal zijn.

10. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung PN50A550 (US model) reviews:

CNET:
    http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50a550/4505-6482_7-32887581.html

Home Theater Mag:
    http://www.hometheatermag.com/plasmadisplays/808samup/

UltimateAVmag:
    http://ultimateavmag.com/flatpaneldisplays/708sampn50/

En dan zwerven er nog een aantal reviews rond van de A650, die volgens mij in grote lijnen hetzelfde is.

Blacklevel, tja. Ik heb nog niets met de instellingen gedaan. Als de pixels uitstaan is het heel zwart, maar in de praktijk doet hij dat alleen tussen een klein aantal scene wisselingen. Over het algemeen is het zwart wel wat grijzig. Ik weet niet of dit dmv veranderingen van instellingen aan te passen is, maar de Samsungs staan zowiezo niet bekend om hun uitmuntende zwartweergave, wat dat betreft zijn de panasonics en pioneers beter. Hun kleurweergave is daarentegen weer een ander verhaal, die zijn wel erg goed. Ik stoor me er overigens niet aan. Het zwart op m'n oude sony tv was ook niet super zwart.

Ik heb verder nog niet echt gegamed op de tv. Vanavond maar even Mass Effect spelen en CoD 2 ofzo.

Waar ik eigenlijk nog het meeste van baal is dat we afgelopen zaterdag een Sony BDP 300 hebben gekocht voor 250,- bij de its incl 6 gratis blurays en vervolgens maandag in het krantje van videoland de Samsung P1500 zien voor 299,- incl 10 gratis blurays (en dan ook nog leukere films).

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Als ik een Pana zou nemen, dan zou het inderdaad een PZ80E ofzo zijn, 42 inch of iets groter, maar 42 is op zich al groot genoeg voor mij. Maar in reviews voor die TV lees ik weer over de 'groen' die overheerst en niet aan te passen is. Verder zijn de reviews wel erg positief over die TV.

Bij de Samsung denk ik inderdaad aan die nieuwste, dus de 550, maar dan liever de (rode) 650...

Bedankt voor de reviews in ieder geval. Ik vind het gewoon ontzettend moeilijk om de juiste keuze te maken, gezien de onderlinge verschillen, maar ook de wetenschap dat er toch price-drops (of leuke bundel-acties) te verwachten zijn in de nabije toekomst.

12. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van plan om een nieuwe TV te kopen. Ik game nu op een oude 'dikke' TV met een diagonaal van 74 cm. Ik ben een noob op dit gebied dus ik zou echt niet weten welk merk laat staan welk type. Ik heb dus een paar vragen/eisen:

-Ik zit ong 3-5 meter afstand van mijn tv, wat is de meest geschikte grootte dan?
    -Liefts wil ik een plasma
    -budget is maximaal 700,- e
    -een paar pagina's terug zei iemand dat Full HD niet te merken onder de 44" dus hangt er van af of het full hd of HD-ready moet worden. wel minstens 780P
    -ik heb nu een xbox zonder HDMI maar ik wil dit graag wel bij mijn tv.
    -merk boeit me niet zo veel, ambilight ook niet.

dus wie zou mijn kunnen helpen?
    alvast bedankt.

13. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een dilemma :)

Ik lees raving reviews van de Panasonic TH-42PX80. Nu is dat best een betaalbare plasma. Ik begrijp alleen niet zo heel erg goed hoe ik de resolutie moet vergelijken met een fullHD lcd. Ik zit op ongeveer 3 mtr vanaf de televisie. Verder speel ik vooral (720p) divx via de xbox360 en games op dezelfde console. Televisie kijken we ook nog wel eens. Mijn vriendin wil een goede tv voor digitale (casema) televisie. Ik wil eigenlijk zodra het mogelijk is een blueray speler, of gewoon via de xbox of pc 1080p media af kunnen spelen. Is de kwaliteit van het beeld met deze televisie super als ik bv. 1080p media via de xbox afspeel? Of is er ook met plasma bij 1024 x 768 altijd sprake van minder scherp beeld in vergelijking met een fullhd lcd? Ik weet met mijn wensen niet helemaal waar ik het beste aan doe. Fullhd voor de (blueray of gedownloade) media, of plasma voor gamen en normale televisie. Bij een fullhd zou ik ondanks de afmeting van 32inch toch voor een sony 32w4000 gaan..maar nu ik de panasonic zie...twijfel ik ineens weer :D

Iemand suggesties rond mijn opties...?

14. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Laat je nou es niet gekmaken door F-HD en HD-R. Als je voor 32inch gaat is het echt lomp om een F-HD te kopen. Dit formaat is veeeel te klein om het verschil te zien tussen HD-R en F-HD.

HD-R is prachtig beeld op een 42". Ga je naar de 46 of 50 inch, dan heeft het wel nut, maar als je op 2,5 meter of verder zit en 42" pakt dan ziet 99% van de mensen het verschil niet.

15. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik de Panasonic 37PX80 nemen, die is ongeveer rond de 700 euro (ligt eraan bij welke webwinkel je hem koopt) en krijgt supergoede reviews. Hij heeft alles wat je nodig hebt behalve full-hd, maar dat is ook niet echt nodig bij zon grote.

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, op die afstand zou ik persoonlijk minimaal 42" nemen als je hem niet te dominant wil laten overkomen en 50" als je een bakbeest wil. Maar 50" is wel weer een stukkie duurder.

17. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Ik ben van plan om een HDTV te kopen ( JAJA mijn 1ste ) maar waar moet ik goed op letten ( als gamer ) ? Ik heb al een paar tv's gezien die alleen 50 Hz ondersteunen, maar bij sommige spellen heb je 60 Hz nodig. Is het een groot probleem als ik met een 60 Hz game op een 50 Hz tv speel ?

18. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Hij krijgt idd goede reviews, maar die gaan vaak over digitale tv. Ik wil deze meer voor het gamen gebruiken. Maakt dat verschil?

19. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Hebben die hd ready's van Panasonic wel een goede 24p functie?

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat heb je waarschijnlijk niet goed gezien of de info was onjuist. Iedere hdready of hdready1080p (full hd) moet zowel 50hz alsook 60hz als input aankunnen, anders mogen ze geen hdready genoemd worden.

Waar veel mensen de vergissing mee maken is dat de tv's in Europa alleen op 50hz stroom werken en de Amerikaanse op 60hz, maar dat is iets heel anders!
    Je hebt dus een aantal hz in games bijvoorbeeld zoals 50 en 60 hz en dat zijn de beelden per seconde (sommige games zijn alleen speelbaar in 60hz en als de tv dit niet kan weergeven dan start de game niet op) èn je hebt het verschil in wisselstroom van landen (de tv doet het dan helemaal niet).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina