Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook wat mer van de prijs verwacht ja. Maar toch vind ik hem super mooi en zeker erg goed geupgrade vergeleken met het oude model.
    Dingen die er verder veranderd zijn:
    Op het duurste model zit nu ook standaard toetsenbord verlichting.
    Alle MacBooks hebben een superdrive.
    De FireWire is eruit.
    En dan de grafische kaart en het DDR3 maar die heb je zelf al genoemd.

    Wat vinden jullie van het feit dat de duurde MacBook alleen wat processor snelheid, toetsenbord verlichting en wat HHD ruimt extra heeft? Maar wel 300 meer kost?
     
  2. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeker (maar niet meteen) een 15" mac book pro kopen. Al vind ik het wel spijtig dat er geen blu-ray drive inzit... Voor de rest hoor je me niet klagen.
    Ik zou voor de maximum configuratie gaan v.d. 15" (2.8ghz(6mb cache!), 320gb met 7200). Het kost wel meer... maar ik zal er langer mee aan de slag kunnen, graffische toepassingen zijn voor mij belangrijk. Nu heb ik een 17" laptop en is veel te groot en te zwaar.
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog te twijfelen tussen de aankoop van een MAC of een Laptop. Op de laptop is het allemaal makkelijker en toegankelijker om dingen te installeren, te vinden en te downloaden via newsgroepen. De MAC werkt weer een stuk sneller en is gebruiksvriendelijker als je het onder de knie hebt. Maar ik krijg alleen maar trials gevonden om te downloaden via newsgroepen, uitpakprogs, repairprogs en downloadprogs.
    Dat zijn dingen die wel meewegen, we hebben nu een iBook G4 geloof ik, lekker ding om te internetten maar ik kan gewoon niet gewend raken aan de Word2004 die erop zit met die navigatiemenu's.
     
  4. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is tegenwoordig heel makkelijk om Office voor Mac te installeren. Daar heb ik 2 weken geleden even mee mogen oefenen en het werkt echt mooi. Wat voor mij een voordeel is aan Office voor Mac is dat ik gewoon crossplatform kan werken met school.

    @ Anton, dat word een flink laptopje dan :p
    Heb jij geen problemen met het clossy scherm als je ook erg grafisch moet werken?
    En wat betekend dat 6mb-cache precies?
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hoe zit het met de 17" ??
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Lezen! ;)
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dat is momenteel nog een oude macbook pro, met nieuwe cpu etc, maar nog dezelfde case als voorheen.

    Don't ask my why. Ik snap de redenering hierachter ook niet. Maar de 17" zal ook wel vervangen worden door een nieuw exemplaar.
     
  8. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Mensen kunnen nu wel voor een spot prijs nieuwe Macbook Pro's en MacBook's aanschaffen (vorig model dan).
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Spotprijzen? Noem jij 10% korting spotprijzen? :D

    Van welke winkel zijn deze aanbiedingen trouwens?
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Prijzen van de macbook pro's zijn nice, vooral de 2,4 GHZ, maar je kan beter nog een witte macbook uit de store halen voor 950, want die heeft een superdrive en is dus goedkoper.

    Laat je ook even weten wanneer jullie de acd's in de aanbieding doen? O-)
     
  11. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die aanbiedingen zijn nou niet echt sterk te noemen..
    Ik hoorde wel van iemand dat ze bij de Media Markt 200 gezakt zijn, of dat klopt weet ik niet.

    @ Grave, ik heb er dan wel niet extreem veel verstand van maar ik denk echt dat ze nieuwe ACD's presenteren gelijk met de nieuwe Mac Pro..
    Want ze zijn echt niet helemaal dom hoor, ondanks een paar missertjes van gister.
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het gemakkelijk is om mee te werken. Mijn scherm is nu mat, maar ik vindt glossy precies wel mooier... we zullen wel zien zeker.

    Over dat cache geheugen citeer ik even van de apple site:

     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mediamarkt heeft van 16 t/m 18 oktober Apple Mania waar de prijzen op MacBook's tot €200,- kunnen zakken.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Was het niet dat je er voor €200,- aan accessoires bij kunt krijgen ofzo?
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nieuwe acd's komen zeker maar hebben ze ook een glasplaat ervoor. Zo ja dan laten ze hun Pro aanhang in de stront hangen.

    Naja mocht dat gebeuren dan weten we het vast wel een week vantevoren en kan ik nog mooi een oude alu display halen.
     
  16. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en of ze ook die glasplaat hebben is inderdaad de grote vraag. Mij zal het niets verbazen als je zelf kan beslissen wat je wilt hoor.
     
  17. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    €100 euro op Macbooks, €150 op Air en €200 op MBP.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik betwijfel het na gisteren. Je moet niet vergeten dat de macbook pro voorheen ook speciaal voor de pro's in de markt was/is gezet. De macbook pro komt nu ook alleen nog met glasplaat glossy scherm en de pro's moeten het daarmee doen, zonder de keuze uit een mat scherm.

    En tijdens de q&a gaven ze ook verontrustende antwoorden. Iemand vroeg of er ook een "mat" optie was, waarop Steve zei dat alles nu glossy is en dat door de helderheid op te krikken je niet zoveel last meer zou hebben van glare en dat de consument het prachtig vonden.
     
  19. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar misschien hebben ze wel gelijk dat het weg te werken is met de helderheid. Misschien moet je het eerst allemaal even testen!?
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Het gaat de pro's niet voornamelijk om de glare maar om kleurechtheid. Op een glossy scherm ziet alles er mooier uit dan het echt is en je kan je beeldscherm niet goed calibreren. Dat is het probleem met dit scherm.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina