Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik had ook geen moeite om erachter te komen dat je 2x op R2 moet drukken. Om dat nou een fout van Konami te noemen omdat Jows dat niet meteen begreep vind ik eigenlijk een beetje overtrokken. Ik vind dat dus echt geen minpunt, ik had het namelijk wel meteen door. Als je een review schrijft moet je nooit afgaan op wat anderen hebben geschreven, als je 10 minuten Become a Legend speelt dan ben je er echt wel zo achter. Het staat ook gewoon in de handleiding en het wordt uitgelegd.

    En dat PES 2009 laag scoort is niet zo verwonderlijk. Wat ik wel vreemd vind is dat PES 2008 vorig jaar overal nog dikke negens scoorde bij de reviewers, en nu roepen diezelfde reviewers dat PES 2008 zo tegenviel. Zelfs in gamesbladen hebben de reviewers de opinie van de gamers overgenomen over de versie van vorig jaar. Toch scoorde dat wanproduct overal dikke negens. En nu roept men in koor dat PES 2009 wel een stuk beter is dan zijn voorganger, maar het spel krijg toch maar een 7. En dat moet ik dan serieus nemen? Daarom hecht ik absoluut geen waarde een de mening van anderen wat PES of Fifa betreft. Zoveel reviewers hebben geen eigen mening, vinden het vooral belangrijk wat andere reviewers vonden en gaan dat napraten. De verwachting was dat PES 2009 niet best zou zijn, en voilla, we geven het spel een 7. Ik vind dat cijfer overigens zelf wel terecht, ik had het zelf misschien een 7,5 gegeven.

    Dat is niet het punt, maar het is zo grappig om die blije reacties te zien als blijkt dat PES inderdaad lage cijfers krijgt. Ik heb wel meer een probleem met PES 2008 en het cijfer dat daar vorig jaar aan werd gegeven. Dat spel verdient nog niet eens een voldoende maar scoorde absurd hoge cijfers. PES 2009 is vele malen beter, maar niet goed genoeg. Ik ben dan ook van mening dat die cijfers geen bal zeggen omdat reviewers toch alleen maar meelullen met de opinie van de gamers op gamesites e.d. Want PES 2008 is gewoon echt slecht, maar vorig jaar vonden de reviewers het spel geweldig want het was hen niet bekend dat wij -de gamers op gamesfora dus- het spel echt te ruk voor woorden vonden. En nu roepen ze dat PES 2008 vorig jaar zo tegenviel?
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2008
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    pes2008 is voor mij het slechtste deel ooit. Bij mij scoort hij niet hoger dan een 6. Gewoon een kapot spel eigenlijk.
    maarja reviewers durven pes geen slecht cijfer te geven omdat het pes is, maar ik denk dat dit jaar velen die trend gaan doorbreken.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ben ik het niet mee eens, reviewers durven dat best ook al is het PES. Het gaat erom dat vorig jaar PES 2008 uitkwam en niemand had verwacht dat het zo slecht zou zijn. Op gamesfora werd er dus niet over gesproken en pardoes krijgt PES 2008 dikke negens. Nu gaat het al maanden nergens anders meer over dan die slechte PES 2008 en de opvolger die niet veel lijkt te verschillen met zijn voorganger (ik vind dat het verschil behoorlijk is maar goed, dat is mijn mening) en voilla het spel scoort lekker laag. Want dat is wat gamers graag willen horen, want we vinden het toch al.

    Want diezelfde reviewers zeggen dat de versie van vorig jaar heel erg tegenviel, maar ze gaven het wel een 9 of meer. En deze versie is een stuk verbeterd dus zou je in theorie kunnen zeggen dat het cijfer dan ongeveer gelijk zou moeten blijven. We zijn immers een jaar verder dus mag er wel wat meer verwacht worden t.o.v. de voorganger.

    De voorganger was de 2de titel op de next-gen consoles en had veel beter moeten zijn dan dat wanproduct. Dus dat PES 2009 nu laag scoort omdat er veel meer had mogen worden verwacht is waar, maar dat had vorig jaar ook gemoeten.

    Fifa is namelijk veel beter, maar dat was vorig jaar ook al zo. Dus het argument voor een 7 kun je niet rechtvaardigen door te zeggen dat Fifa 2009 zoveel beter is geworden dan Fifa 2008. Dat is ook niet zo, de basis was in Fifa 2008 al gelegd.
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    jawel maar dat een spel verbeterd is tov vorig jaar wil niet zeggen dat het hoger moet scoren dan de vorige versie.
    Het kan ook zo zijn dat er te weinig is verbeterd en bepaalde slecht eigenschappen er nog in zitten. Als er jaar op jaar geen progressie in zit vind ik dat het cijfer omlaag moet ondanks de verbeteringen.
    En met die dikke negens val het wel mee. Er waren meer lagere cijfers
    xbox: http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/proevolutionsoccer2008?q=pro evolution soccer 2008
    ps3: http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/proevolutionsoccer2008?q=pro evolution soccer 2008
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het zal er ongetwijfeld staan, maar niet duidelijk genoeg. Ik dacht... Mzz... Ben ik dan echt zo scheel dat ik het over het hoofd heb gezien? Maar nu ik de derde review lees waar hetzelfde wordt gesuggereerd kan ik niet anders concluderen dat het niet duidelijk genoeg is voor veel mensen.

    Dat is het enige dat ik zeg. Ik heb het overigens direct aangepast in de review. Overigens moet je twee keer achter elkaar op de schouderknop drukken. Als je één keer drukt en niets ziet, dan kan het dus wazig overkomen.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Cyrax, er zullen idd veel mensen zijn die het wel direct snapten. Ik echter niet en de persoon bij Spits blijkbaar ook niet. Nu las ik net nog twee reviews waarin ze zeggen dat het niet kan en dus ook even rechtgezet worden (het kan immers wel). Ik vond het al raar dat ik nergens iets kon vinden en daarom zocht ik het op in de handleiding. Ook daar kon ik niets vinden (op de logische plekken). Vervolgens lees ik bladzijde voor bladzijde en zie ik de info staan onder het kopje "Chatten met spelers". Dat is gewoon een stomme vertaalfout, want "Chatten met spelers" zie ik als online mogelijkheid om met je tegenstander te chatten (bijv. via de headset).

    Sommige reviews gaat m.i. wel erg ver inderdaad. Ik vind de gameplay namelijk WEL goed, maar kan het spel daardoor geen 9 geven. De overige zaken zijn daar helaas te zwak voor. Maar dat begrijp jij ook wel, daar ben je zelf ook realistisch genoeg voor.

    PES 2009 is inderdaad de beste PES ooit. Vorig jaar keek men nog een beetje door een roze bril, maar dit jaar wil men gewoon direct resultaat zien en dat zie je in veel reviews. Sommige vind ik een beetje erg overtrokken, maar jah. Dat is en blijft een mening.

    Vergeet ook niet dat FIFA08 vorig jaar nog niet goed genoeg speelde. Voor sommigen nog steeds niet, maar het gros van de kritiekpunten van FIFA08 is verleden tijd bij FIFA09. Daarom durven ze nu positiever te schrijven over FIFA09 en wat negatiever over PES 2009.

    Mee eens! Bij sommige reviews is er een te groot gat tussen nu en vorig jaar.

    True.... Al komt dat denk ik, omdat er toen nog geen "lekker" alternatief was.

    Ik vond FIFA08 op gameplaygebied vorig jaar ECHT niet beter dan PES 2008. PES scoorde op gameplay (gewoon verslavend, goede response, etc) en FIFA08 met name op de randzaken en innovativiteit. PES heeft nu gewoon voor het eerst ECHTE concurrentie en daarom gaat men het ook veel meer en beter met elkaar vergelijken. In dat opzicht lijkt PES idd een lelijk eendje, ware het niet dat het de beste PES is tot nu toe.

    Juist daar komt het grote verschil vandaan.

    Als jij jarenlang een supergoede tv hebt gehad, met puik beeld en de concurrent er NIETS van bakte, dan was het ieder jaar weer een automatisme door te zeggen dat jouw TV het beste is. Als de concurrent op een gegeven moment wél een goed product aflevert, dan ga je ook kritischer naar je eigen product krijgen. Is het eigenlijk wel zo goed?

    Pure psychologie :D
     
  7. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook is ff een paar uur gespeeld, champions legeau is echt vet gedaan kreeg gewoon kippevel ervan, vind alleen de wedstrijden vrij saai met weinig doelpunten en het geluid van de bal is vreemd ook gaat het me net wat te traag alleemaal. Wat wel vet is als je scoort krijg je echt dat ouwe pes gevoel van dat je gescoort hebt dat miste ik wel bij de vorige 2 delen..dus ja denk 7,5 of een 8 zou ik er voor geven.
     
  8. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Insidegamer geeft slecht een 6,5. Ik kan het begrijpen waarom het zo laag is, maar ik denk dat een 7 à 7,5 realistischer is voor deze PES. Het is allemaal nog goed zoals in de vorige delen maar het is niet meer zo speciaal.
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Konami heeft geen credits meer ... de credits die ze hadden zijn bij PES2008 verbruikt. Nu wordt elk fout(je) afgestraft.

    Ook door mij! Ik was huiverig om Fifa09 te proberen (toch 60Euries), uiteindelijk gedaan en ben daar blij om, maar nu ben ik zeer terughoudend om nog eens 60E aan PES2009 uit te geven

    Aan Fifa09 zijn ook dingen mis, maar dat wordt EA snel vergeven. Helaas (voor Konami) zit Konami niet meer in die positie.

    Ik heb meerdere YouTube video's van vorige Pes'n gemaakt. Maar nu maak ik ze van Fifa, zegt veel over mijn gewijzigde voorkeur --> http://www.youtube.com/watch?v=HOdOWMl_dxQ
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2008
  10. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Champions league is inderdaad erg vet, en word nog beter als ik die beloftes betreft de update moet geloven. Maar saai is het juist niet, ik vind het erg realistisch en goed gebalanceerd.

    Een doelpunten festijn kom je ook niet erg vaak tegen in het echt. Ik was bang dat ze door de snelheid te verminderen je haast geen prachtige counters kan maken met bijvoorbeeld een wat mindere team. Maar dat kan gelukkig prima en dan krijg je echt inderdaad dat oude pes gevoel :D

    Al met al ben blij dat ik pes 09 toch heb gekocht. Had het erger verwacht. Ik hoop wel dat ze online (lagg) gaan fixen, met name legends. Had net een party met 4 man en het ging niet echt soepeltjes.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.815
    Leuk Bevonden:
    2.042
    Ik ben de game even op de PC aan het proberen, maar valt me op dat schieten echt veel moeilijker is. De schoten zijn zacht, of vliegen hoog over of naast. Heb al geklooid met schoudertriggers en buttons enzo, maar gaat nog niet echt beter.

    Zaken die me wel positief opvallen tot dusver, zijn de 'through-ball', en minder ballen die te makkelijk uit rollen enzo.

    Voorzetten en koppen etc lukt ook nog niet echt, maar heeft misschien ook te maken dat ik even met PSV de CL deed, en dus met 'mindere spelers' speel.
    Wel een schitterende goal met Afellay gemaakt btw.
     
  12. Falastine

    Falastine Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Die review schrijver JOWS ofzo is echt een Peshater haha die volgens mij heel dit spel niet eens geschreven heeft. Ik moest hem 3x erop wijzen dat je wel de bal kunt vragen met r2 komt hij met een smoesje dat het bij ''chatten met spelers staat'' terwijl dit niet waar is!

    Staat op pagina 11 onderin bij player cursors! Maar goed totaaaaaal kansloze review die elk kind van 12 kan schrijven maar die dan op zijn minst nog een beetje alsof je niet zo een fifafanboy bent.
     
  13. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Jows is allesbehalve fifa fanboy, maar waarom maakt iedereen zich druk om wat anderen van een spel vinden? Als je er zelf plezier mee/in hebt is het toch prima!? En of dat nou Fifa of Pes is zal mij weining uitmaken.

    Dat mensen, inhoudelijk, kritisch zijn vind ik wel terecht.
     
  14. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ML aan het spelen en heb een paar potjes gewonnen en een hattrick gemaakt.
    Je zou een achievement moeten krijgen voor de eerste overwinning en een voor de hattrick, beide heb ik niet gekregen.
    Kan ik deze soms niet in de ML halen??
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pes2008 bugte ook wat achievements betreft. Niet krijgen waar je wel recht op hebt. Misschien even proberen in normale wedstrijd?
     
  16. Clappermander

    Clappermander R6V2

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij krijg je die achievement bij '' many hattricks''
    Wat many ook moge wezen...

    Maar goed, deze pes is echt heerlijk, vooral de CL die ik net even probeerde,
    echt super :D Online nog niet echt gespeeld maar hoop dat het gewoon soepel loopt. :)
     
  17. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Die achievement krijg je pas na 5 hattricks.. (jammer trouwens dat veel dezelfde achievements als bij PES2008 aanwezig zijn)

    First glory krijg je wel na de eerste 'officiele' winst.
     
  18. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou wel heel erg triest zijn, dit zijn een paar van de eerste achievements!
    Hebben mensen dit probleem?
     
  19. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben volgens mij een van de weinigen die dik tevreden is over PES 2009.
    Heb alleen mijn vraagtekens bij de Be A Legend mode. Na een half jaar kom ik al bij Ajax die mooi aan kop gaan. Huntelaar topscoorder met 11 goals. Sinds ik speel lijkt het alsof Huntelaar (ea.) er nix meer van kunnen en moet elke goal van mij komen. Als ik niet goed speel wordt er niet gescoord. Terwijl voordat ik er speelde er genoeg gescoord werd. Het lijkt dus alsof het team helemaal om de speler draait, en dat vind ik onzin. Zijn er meer mensen die dat gevoel hebben?
     
  20. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook dik tevreden hoor :) Nog niet zo heel veel kunnen spelen maar de paar potjes die ik gespeeld heb voelde heerlijk aan. De passing, het verdedigen, allemaal een stuk lekkerder als het vorige deel (waar ik ook weinig tot geen klachten over had trouwens)

    Speel PES altijd offline met vrienden (nu ook nog steeds het meest gespeeld) en daarbij stelt het mij zeker niet teleur.

    Ga zo maar is een paar potjes tegen de CPU spelen, kijken hoe die daar loopt. Mij hoor je in ieder geval, tot nu toe, niet klagen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina