1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt!

    Dit is de achterkant van de digitenne ontvanger:
    [​IMG]
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien heeft hij dus een optical-out. (zwarte 'blokje') Je kan dus het geluid optisch versturen naar je receiver en het beeld via scart direct naar je tv. Dan moet het goed komen! :)
     
  3. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Na zo’n anderhalf jaar te hebben genoten van mijn Onkyo TX-SR604 vond ik het tijd worden voor een opvolger, eentje met HDMI 1.3 voor de nieuwste audio signalen. Nu heb ik mij al een tijdje niet meer verdiept in de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van AV-receivers, en ben deze week dus wat gaan googlen op mogelijke opvolgers. Nu kende ik de opvolger van mijn receiver van Onkyo al wel, de SR606 en deze krijgt behoorlijk goede reviews. Maar nu zag ik dat er ondertussen al meerdere merken met betaalbare receivers zijn gekomen die ook alle nieuwe HD audio formaten kunnen decoden.
    Nu vroeg ik mij af of er hier mensen waren die een van deze receivers kent en af- aanraders heeft of misschien andere tips.
    De volgende had ik gevonden:
    Yamaha RX-V663 €425,-:
    http://www.yamaha-online.de/product...t2=2&idcat3=2&idprod=1456&archivset=&newsset=
    Kenwood KRF-V7300/V9300 €280,-/ €450,-:
    http://kenwood.nl/products/home/losse_componenten/avcc/
    Sony-DG820 €380,-: vreemd genoeg staan deze nog niet op de Sony site maar worden al wel op webshops aangeboden.
    http://kieskeurig.nl/product/4A2B903399899223C12574CD003F66EB.htm

    Of dus gewoon voor de Onkyo gaan €420,-.

    Nu heeft onder andere de V9300 een upscale functie voor analoog naar HDMI tot 1080p, nu klinkt dat erg interessant, vooral met de xbox, alleen vraag ik me af hoeveel nut dit heeft. Gezien de prijs van deze receiver, is zo’n scaler dan wel een toevoeging of zal een scaler in een gemiddelde lcd beter zijn? (Sharp 37XD1E)

    Als ik het voor de upscale functie niet hoeft te doen, gaat mijn voorkeur (gezien prijs/uiterlijk) naar de V7300. Vanaf €280,- al te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  4. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt weer :)

    Ken je misschien een goedkope zaak waar je een coax kabel kan aanschaffen en een HDMI kabel?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij het onderdelenhuis.
     
  6. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Die winkel zit in Groningen!
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor een 2,5m optische-kabel ( merk HQ ) heb ik ongeveer € 15 betaald.
    Een HQ HDMI-kabel 2m kost ook rond de € 15.

    Gebruik nu ook deze HDMI-kabel en het werkt met 1080p
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het niet erg vindt haak ik daar even op in.

    Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een nieuwe receiver met DTS HD / True HD. De onkyo 606 zijn voor mij op dit moment het interessantst. Ze zijn niet zo duur maar hebben wel veel mogelijkheden. Daarnaast zijn de Denon 1909, Pioneer 1018 en de HK 255 potentiële kandidaten. Vooral de HK vindt ik oogstrelend :) en heeft ook upscaling e.d. Hij is alleen wel prijzig tov de 606. Van de Denon, Pioneer en Onkyo weet ik zo niet of deze ook upscaling ondersteunen.

    Een ander voorwaarden wat ik aan een receiver stel is dat alle videoingangen omgezet kunnen worden naar HDMI. Dus als ik bv de 360 via component aansluit, deze door de receiver omgezet wordt naar HDMI zodat ik slechts 1 kabel naar de tv/beamer hoef te trekken. Het zou helemaal mooi zijn als er 2 HDMI-out op zitten (of HDMI naar Component, zodat ik de beamer via HDMI kan aansluiten en de tv via component), maar die zijn schaars of zijn veel te duur... :{

    Kenwood of Yamaha trekt me niet zo. Bij kenwood heb ik meer het idee dat ze alleen autoradio's (:x) maken en Yamaha heeft geel/oranje display's en dat vindt ik afschuwelijk 8).

    Zoals het er nu naar uitziet (en als ik mijn oude receiver kan verkopenvoor een schappelijk prijsje) wordt het of de 606 of de HK 255... Maar dat kan nog veranderen, is nog een heel gepuzzel om een goede receiver tevinden die aan al je eisen voldoet...

    Ik heb wel eens bij www.allekabels.nl iets besteld. Veel keus en niet zo duur. Levertijd is ook kort.
     
  9. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker is dat niet erg! ;)
    De Onkyo kan analoog upscalen naar digitaal, alleen jammer genoeg alleen naar 1080i, dus dat is geen verbetering voor mijn xbox..
    De Kenwood en HK kunnen wel tot 1080p, weet alleen niet wat voor scalers hierin zitten en of dit echt een verschil maakt.
    Al deze receivers hebben zowel een output van component en een voor hdmi, alleen kan je er maar 1 tegelijk gerbuiken natuurlijk.

    Ja ik ben zelf ook altijd wel een beetje merk bevooroordeeld, vandaar dat ik hier ook naar wat meningen/ervaringen vraag. Het zou natuurlijk dom zijn om een goede/mooie/betaalbare receiver niet te kopen alleen omdat het niet ''jouw'' merkkeuze is. Ik kan alleen weinig (vooral Kenwood) info hierover vinden. Behalve een duitse review, die positief leek. :9
    http://translate.google.com/transla...d_krf_v9300d.shtml&hl=nl&ie=UTF-8&sl=en&tl=nl

    Maar als je het uiterlijk niet mooi vind is dat natuurlijk een heel ander verhaal, het oog wil ook wat natuurlijk.:b:

    edit:
    Ik zie net dat de HK de betere DCDi Cinema gebruikt en de Onkyo helaas de DCDi Edge welke een stuk minder is, behalve de duurdere (876/906) die gebruiken de nog weer betere HQV. Ben er helaas nog niet achter welke de Kenwood gebruikt, aangezien deze wel tot 1080p gaat net als de HK?!?!
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  10. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag die subwoofer ook liggend gepresenteerd worden?
    [​IMG]

    En wat zijn de front en rear speakers?
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou kenwood links laten liggen. Focus liever op Onkyo, dat ben je gewend en bied veel waar voor je geld.
     
  12. AntonMadness

    AntonMadness Prettig gestoord

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ff wat versterker onafhankelijke vraagjes:

    Wat zeggen Ohm's nou eigenlijk over het geluid?
    En ik kwam vroeger nog wel de termen Watts en Watts RMS tegen. RMS zegt toch meer over het volume dan gewoon Watts? Ik kom de term eigenlijk nooit meer tegen...
     
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit de handleiding van de HK255/355:
    Code:
    De AVR 255/ AVR 355 bezit de modernste DCDi
    Faroudja video processing voor betere videokwaliteit,
    zelfs bij oudere analoge videobronnen,
    maar ook bij opgewaardeerde in-beeld displays.
    Bij het opschalen van videomateriaal van een
    lagere resolutie naar een hogere (de AVR 255/
    AVR 355 schaalt maximaal op naar 1080p)
    voegt de processor pixels aan het oorspronkelijke
    beeld toe.
    De HK schaalt dus tot 1080p dmv de farjoudjachip DCDi. Ik heb me laten vertellen dat dit wel een van de beste is vwb upscalen. De 606 doet idd maar tot 1080i, maar gebruikt volgens mij wel dezelfde farjoudjachip. Tenminste wat ik ervan terug vind in de handleiding van de 606 en 255...

    Wat de kenwood doet weet ik niet, wil me er ook niet in verdiepen eerlijk gezegd. Dan wordt de keuze alleen maar moeilijker :+

    Subwoofer mag volgens mij wel liggend, zou niet weten wat er erg aan kan zijn, maar zou wel proberen om hem rechtop, zoals hij hoort, neer te zetten ivm beschadigingen / ontbreken van voetjes.

    Ik neem aan dat de grootste speakers de front speakers zijn en de kleine de rear speakers. Anders staat het ook zo raar, grote speakers achter en kleine voor8)

    Ohm's (oftewel impendatie ;)) zeggen niet zo veel over het geluid volgens mij. Het is puur iets voor het soort speaker/kabels/filters e.d. wat in de speaker verwerkt is.

    RMS en watts zijn volgens mij hetzelfde. Alleen is RMS meer een 'marketingtruc' oid heb ik het idee. (Vroeger had je ook PMPO ofzo, stond er zo'n speakersetje van €5 bij de blokker met "100000 watt PMPO" 8))
    Ik zou niet zo veel waarde hechten aan het aantal watts van een speaker/receiver. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Harman Kardon 255 en Onkyo 606. De HK heeft als opgegeven specificaties max iets van 50 watt en de Onkyo rond de 100 watt. Maar volgens mij zit daar geen verschil in, ze gaan beiden hard zat O-)
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  14. AntonMadness

    AntonMadness Prettig gestoord

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ahh okee thnx
    geen sommetjes dus... gewoon op gevoel
    En dat gevoel.... damn eigenlijk vandaag pas voor t eerst CoD4 gespeeld met surround.... sweeeeeeeeeeeeeet
    en dat is ook t kritiek puntje wat ik heb op CoD5... ik mis de bass een beetje....
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als je wil weten hoeveel Watt een versterker kan leveren kijk dan eens naar het opgenomen totaal vermogen wat hij uit het lichtnet kan slurpen, meer kan hij namelijk niet afgeven.
     
  16. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even goed en helder nagedacht over de serround set, maar dat gaat helaas niet werken, =(.

    Nu bedenk ik mij een alternatief, namelijk een surround koptelefoon. Heb even op kieskeurig gekeken en zag dat er, gelukkig, weinig keus is. LINK

    Ik heb weer dezelfde vereisten. Dus mijn DVD-Speler moet erop worden aangesloten en de xbox. Digitenne hoeft niet.
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als je dezelfde eisen hebt veranderen de randvoorwaarden om hem te kunnen aansluiten ook niet. Dus wederom heb je nu een apparaat nodig met een decoder, die een optische ingang heeft. Liefst 2, of anders een coaxiale, afhankelijk van de output van je dvd speler.
     
  18. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie tips over het onderstaande?
    Over anderhalve week ga ik verhuizen en dan ga ik zeer snel via een webshop (tips van betrouwbare? ik kijk sowieso bij Kieskeurig) de plasma panasonic PZ85 en de panasonic home theatre system SC BT 100 aanschaffen en aansluiten.

    Nu gaat het om dat aansluiten. In de handleiding van de SC BT 100 staat aangegeven dat je het beste een HDMI kabel van panasonic zelf kunt gebruiken hiervoor, mede voor Viera Link. Is dat zo, waar zijn deze te krijgen of hebben jullie tips over goede betaalbare HDMI kabels? Daarnaast kun je t.b.v. audio ook verschillende kabels gebruiken. Een gewone en een optische. Ik neem aan dat deze laatste de beste optie is? Tips voor merken wellicht?
    Is aan te bevelen deze kabels ook via een webshop te laten leveren?
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar stereo speakers voor in mijn slaapkamer, nu had ik een aantal mooie speakers gezien. Alleen vroeg ik mij af of de prijs die je ziet nou voor 1 speaker is of voor een paar (2dus).
    Deze had ik gevonden:
    http://www.kieskeurig.nl/speaker/b_en_w/lm1/reviews/191590/
    http://www.kieskeurig.nl/speaker/kef/xq10/prijzen/208781/

    Een andere optie is een stereo setje zoals:
    http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_6733162.html
    Zijn dergelijke setjes wat, of heeft iemand tips voor andere merken?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  20. DevilsChase

    DevilsChase Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat bij beide links die jij geeft:

    Aantal speakerunits 2

    lijkt me duidelijk toch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina