De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inbranden is iets van de allereerste generatie plasmaschermen. Ik moet het 1e scherm van de huidige generatie plasma's nog tegenkomen waar iets op is ingebrand. Maar goed, je wil het liefst een Full HD LCD-scherm en dan kom je uit op de Samsung LE32A552.

2. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    thnx.. weten jullie mischien ook een plek Noord Holland of Rotterdam.. waar je hem goedkoper kan kopen..

3. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Via internet ben je meestal goedkoper uit. En al wil je dat niet, moet je gewoon eens rondneuzen in wat folders en winkels.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er is maar 1 reden waarom ze meestal goedkoper zijn.
    En dat is Import of ook wel parallelle verkoop.

Veel fabrikanten (Sony , Canon) accepteren dit niet , waardoor je problemen kunt krijgen met de eventule garantie.
    De meeste apparaten zijn eigenlijk bedoelt voor de Oost-Europsche markt !!!

5. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Keus genoeg zou ik zeggen. Voor die €554,- zou ik 'm mooi thuis laten bezorgen.
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a552/prijzen/219561/#

Misschien is het verstandiger om zelf ook even te gaan kijken of je het wel wat vindt i.p.v. blind op een advies af te gaan. Je zult dan zien dat je nauwelijks verschil ziet tussen Full HD en HD Ready. Als je een HD Ready neemt kun je voor 37" of 42" gaan en dat speelt echt wel lekkerder dan op een 32" :).

Of je negeert de anti-plasma propaganda van de Consumentenbond en gaat voor een plasmascherm :cool:.

6. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha idd.

Ben gisteren een halve dag kwijtgeweest aan het bekijken van diverse lcd's en plasma's. De PX80 sprong er echt tussenuit, vooral qua kwaliteit van het beeld maar ook door de prima prijs. Een 37inch superscherm voor 650...en de 42 versie voor 750...

Ik twijfelde eerst, maar het volgende heeft mij doen besluiten voor een plasma te gaan:

Bij een fullhd viel het mij vooral op dat het allemaal te scherp werd, bijna niet meer realistisch en ietwat vermoeiend voor de ogen. Nu zal het ook wel met de mediabron te maken kunnen hebben, maar de 42px80 was met dezelfde bron ook superscherp en heerlijk rustig. Nogmaals, ik vond het scherm er echt tussenuit springen. Ik ben geen expert en geen kenner (alhoewel ik prima game op mijn 2405 dell)...maar het was een eyeopener; zelf kijken ipv reviews lezen...ik ben er in ieder geval uit; hoeveel mooier een br film op een 1080p fullhd scherm ook zal zijn; ik kan al leven met een hd ready plasma...

7. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga misschien ook voor de panasonic TH-37PX80. maar voordat ik hem koop wil ik ff in een winkel( bv mediamarkt) een paar verschillende tv's testen terwijl ze aangesloten zijn op een 360. dat zullen ze vast wel goed vinden.

waar zag je hem trouwens in de winkel voor 650 euro?

8. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf morgen is de 37PX8 in de aanbieding bij een aantal vestigingen van de Media Markt voor €599,-. Het verschil met de PX80 is 1 HDMI-aansluiting minder (2 ipv :cool:, geen VGA-aansluiting en een panel met iets minder kleuren maar volgens een aantal reviews is dit verschil nauwelijks waarneembaar.

9. jaffi

jaffi pacman

Leuk Bevonden:
    0
    hier lees ik dat bij een bepaalde groote je niet kan zien of het full hd of hd ready is
    Nou krijg ik morgen mij samsung 32 inch full hd tv en ik zit er 2 meter bij vandaan en zie ik dan helemaal geen verschil?

10. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Nee tenzei je echt superogen hebt. :p

Verschil ga je zien als je minder dan 1 meter ervan zit.

Zie ook het tabel op de vorige pagina.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het is aleen leuk om te patsen, want het is pas merkbaar op 50"+ ofzo en dan moet je er ongeveer 4 meter van af zitten oid

12. jaffi

jaffi pacman

Leuk Bevonden:
    0
    oke en ik heb nog een vraag ik hoorde dat sommige kanalen hd zijn maar heb je daar nog iets voor nodig om dat te zien of is een normale coax kabel genoeg?

13. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, die 37px8 zie ik sowieso al op kk: Panasonic TH-37PX8E 53 prijzen, van €575 tot €939....

Da's toch dezelfde?

Maargoed, ik vind vga gamen op de xbox prettiger dan component (toch, of was het composite :D)....dus vind die aansluiting wel zo handig...

Nog wel een vraagje; stel ik vind het de 250e extra wel waard om een fullhd panasonic plasma te kopen; is dit dan echt de moeite waard mbt bv. blueray etc? Ik denk dan bv. aan de Panasonic TH-42PZ8E of de Panasonic TH-42PZ70E of de Panasonic TH-42PZ80E...? Of is er nagenoeg nog onvoldoende verschil? Welk van deze schermen is het beste?

Laatst bewerkt: 20 okt 2008
  14. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, alleen vinden de meeste mensen het prettiger om de tv in een "echte" winkel te kopen. Uiteindelijk maakt het geen verschil met een (goede) internetshop omdat je toch aan-huis-service krijgt.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar bij 42" zou ik toch voor Full HD kiezen als je het geld tenminste ervoor over hebt.
    Momenteel is er met de Panasonic PZ8 een actie waarbij je gratis een HDD-recorder krijgt maar dan moet je deze tv wel via de winkel kopen. Bij Foca hebben ze bijv. vaak internetprijzen maar daar gelden ook de dealeracties zoals deze. Van de door jouw genoemde modellen is de PZ80 m.i. het beste toestel.

Ik heb zojuist de Panasonic 50PZ800 aangeschaft voor een bijzonder goede prijs *). Nou nog ff wachten tot deze wordt thuisbezorgd en dan zie je mij denk ik voorlopig niet meer op dit forum _0/.

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, wat moet je hier dan eigenlijk op antwoorden he? Het is hier al miljoenen keren voorbij gekomen dat de huidige generatie plasma's niet meer inbranden. En dan ook nog het feit dat je op 32" het verschil niet ziet tussen F-HD en HD-R.
    Maar elke keer komen weer die vragen en posts, als de plasma-aanhangers er dan op reageren worden deze posters al snel plasma-fanboys genoemd e.d.. Valt mee dat hij niet begon over die 200 euro per jaar die je meer kwijt bent met een plasma ipv een LCD, terwijl dit in real-life maar 20 euro is.

Ik ga er dus echt geen moeite meer voor doen, word er een beetje moe van. Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit, momenteel is dat de 42PX80 voor mij. Is dat over 4 jaar een LCD met LED-backlight (goede zwartwaardes), minimale input-lag en toch een natuurlijk beeld? Dan schaf ik die aan. Maar ik heb tot op heden echter nog geen LCD tv gezien die ik aanzag voor een plasma, dus dat zegt voor mij dat het gat nog steeds redelijk is.

16. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik vraag me af of het verstandig is om een LCD tv in de zon te zetten. Ik doe dit niet opzet natuurlijk maar het is gewoon zo dat de tv in de woonkamer staat en als mijn vriendin en ik aan het werk zijn dan staat die in de zon als de gordijnen openstaan.

Is het schadelijk voor het scherm/beeldbuis als die veel zon op zich krijgt? en zo ja, wat kan je hier het beste tegen doen. De tv moet wel op zijn plek blijven voor de duidelijkheid ;) Het gaat trouwens om een Sony Bravia Full HD lcd. Moet je bijv een handdoek of iets van stof erover doen of juist niet?!

alvast bedankt.

17. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, die paar weken per jaar dat in Nederland de zon schijnt :+.

Volgens mij moet de tv dat gewoon kunnen hebben tenzij je in een kas woont :eek:. De zon gaat altijd van oost naar west dus mocht hij uberhaupt al schijnen dan zal hij nooit de gehele dag op je tv schijnen.

18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hou er rekening mee dat het helemaal aan de TV ligt of je VGA als prettiger ervaart. Je kunt dus niet bij voorbaat component afschrijven.

Zie ook:
    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=78001&page=5

Zoals de afgelopen pagina's al vaker aangegeven, op 3 meter: nee en op 2 meter: ja (bij 42 inch).

19. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa..zo vlak voor zo'n aankoop gaat het kriebelen, en dan floepen de vragen eruit :)....

Ik blijf bij de 42px80....briljant scherm...voor die 250 koop ik wel een br speler....

20. jaffi

jaffi pacman

Leuk Bevonden:
    0
    Als je je xbox 360 aansluit via component moet je dan alle 6 de kabels gebruiken want ik heb ze er allemaal in zitten behalve de gele

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina